Hyundai napřesrok s třídveřovou i20
Již před letošní sezónou měl tým Hyundai motorsport v plánu nasadit do soutěží třídveřovou verzi modelu i20 WRc, ale záměr byl v průběhu vývoje vozu pozměněn z důvodu homologace a nestihnutí vyrobení dostatečného množství civilních i20 a týmové posádky tak startují s pětidveřovým modelem. Ale od roku 2017 to korejská značka plánuje změnit. "Tehdy třídveřový model nevyhovoval, ale teď by to mělo být jinak," říká Michel Nandan, šéf Hyundai motorsportu.
"Hodně součástek přeneseme z našeho současného auta do toho nového, ale pravidla pro rok 2017 jsou v některých věcech docela rozdílná. Před námi je ještě pořádně práce: máme nové body zavěšení a podobné věci," dodává pak šéf týmu. Pokud jde o testy, tak třídveřová i20 WRC již byla viděna před nějakým dnem, ale to nebyla plánovaná podoba vozu dle regulí 2017, ale mula z původně chystaného vozu pro rok 2016.
Kompletní i20 WRC 2017 pak dle Michel Nandana nebude nikde k vidění až do pozdějších fází roku. "S kompletním autem nevyjedeme ještě nějakou dobu, ale jedno z aktuálních aut jsme využili k tomu, abychom testovali součástky na příští rok. S tím jsme začali v dubnu, kdy jsme testovali chladiče, mezichladiče, větší restriktory a další věci. Nyní pracujeme na transmisích, raději budeme pracovat na tomto, než bychom čekali na nový model vozu."
Pokud jde o možné piloty nové i20 WRC, tak by si Michel Nandan rád ponechal kompletní kvarteto jezdců, z nichž je však pod smlouvou do příštího roku pouze Hayden Paddon; Thierry Neuville, Dani Sordo a testman Kevin Abbring budou muset o smlouvě ještě jednat. "Naše jezdecká sestava není špatná, což se několikrát potvrdilo. Ještě musíme vést nějaká jednání, ale jsme si poměrně jistí tím, že si ponecháme naše jezdce. Jsou rychlí a jejich kombinace tvoří dobrý tým," říká k otázce jezdců šéf Hyundai motorsportu.
Avšak jak se Nandan nechal dále slyšet, šance, že by Hyundai vyrukoval s "armádou" čtyř vozů jsou malé a lze tedy odhadovat, že bude muset probíhat nějaké střídání, pokud by kvarteto jezdců mělo jet v MS. "Rozdíly mezi nasazením dvou a tří aut jsou poměrně malé, čtyři auta jsou ale větší změna, protože je potřeba víc náhradních dílů a tak podobně. V roce 2014 jsme začali nasazovat tři auta na vybraných podnicích, loni jsme měli již rok vyzkoušené auto, měli zásobu dílů a pak jsme mohli jet se stabilně se třemi vozy. Ale nasadit čtyři auta, to je pro příští rok příliš," končí Michel Nandan a nezbývá než přemýšlet, jak tuto situaci vymyslí, aby uspokojil všechny jezdce a ti se tak neohlíželi po konkurenci.
standak, Malcolm čeká na premiéru nového civilního modelu z něhož bude stavět WRC
a nečeká i na souhlas, aby mohl WRC17 i prodávat, protože pokud mu to FIA zakáže, tak se jim auto vyvíjet nevyplatí.