Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
25. 6. 2016 21:50 − 3872× − 1

Freddy Loix slaví již 11. triumf v Ypres rally

Technika dnes zradila Citroeny DS3 R5 a pro další yperské vítězství si tak v poklidu dojel Freddy Loix.

Druhým dnem dnes pokračovala Ypres rally a jak jsme předeslali včera, dnešní etapa byla delší jak časově, tak kilometrově, než ta první, protože harmonogram soutěže v její sobotní části sestával z deseti rychlostních zkoušek, které daly dohromady téměř 170 ostrých kilometrů (to je o 90 km víc jak včera) a posádky ve svých speciálech trávily čas od necelé půl jedenácté do čtvrt na deset, kdy startovala poslední zkouška. Jak bývá zvykem, to co platí po pátku, sobota ráda mění a ani letošní ročník Ypres nebyl výjimkou a v TOP 10 proběhlo docela zemětřesení a držitelé jednotlivých příček se povážlivě měnili. Pojďme se tedy nyní trochu blíže podívat, jak to v sobotu na tratích vypadalo.


Foto: www.fiaerc.com

Hned na dnešním úvodním testu přišel o vedení Bouffier, který zajel až sedmý čas a do čela se před něj posunul Loix, ale rozdíl této dvojice čítal devět desetin, takže Francouz nebyl zdaleka ze hry. Když ani na RZ9 Bouffier nenašel správné tempo, jeho ztráta na vedoucího Loixe narostla na šest sekund a navíc se k jeho druhé příčce přiblížil Verschueren. Ale v prvních dvou testech byl absolutně nejrychlejším Lefebvre, který je oba vyhrál a na pátém místě už jenom 17 sekund na první příčku. Z TOP 10 vypadl v této sekci Orsák, který dělal defekt a ztratil.

A když první juniorský mistr Evropy zajel ve druhé dnešní sekci další tři nejrychlejší časy, posunul se rázem na druhé místo, kde se ztrátou 11 sekund osnoval útok na Loixe, který nasadil konstantní tempo a pokaždé mu stopky v cíli zkoušky zaznamenaly druhý nejlepší čas. Ze hry byl po RZ12 Bouffier, kterého vyřadila porucha převodovky jeho DS3 R5 a stejná technika se v totožném testu odporoučela i Botkovi. Menší výsledkovou houpačku si pak prožil třetí Verschueren, který se v sekci nejprve propadl na páté místo, aby se následně zase vyhoupl zpět na to třetí. Čtvrtou příčku v polovině dne držel držel Princen a pátý pak jel Kobus.


Foto: www.fiaerc.com

Když v RZ13 zajel opět nejlepší čas Lefebvre, jenž tak doposud vyhrál všechny dnešní testy, zdálo se, že je jen otázkou času, kdy půjde do čela a vystřídá tak Loixe. Avšak proti se na následujícím testu postavila technika a stejně jako u Bouffiera jej vyřadila převodovka. Z tohoto profitoval samozřejmě Loix, který měl na čele rázem náskok tři čtvrtě minuty na druhého Princena, který se posunul před Verschuerena, jenž musel dvakrát couvat. Na čtvrtém místě pak jel s Fiestou R5 Casier a pátý byl Kobus. Na RZ14 také zhasly veškeré naděje Orsáky, protože Valašský jezdec skončil v příkopu, nabral přes čtvrt hodiny ztráty a posléze odstoupil.

V posledních třech zkouškách soupeři na Loixe recept nenašli a jelikož jej na rozdíl od francouzských soupeřů s francouzskými speciály nezradila ani technika, dojel si domácí matador pro již 11. vítězství v Ypres rally a zároveň 4. v řadě. Druhé místo si pak připsal Princen a pořadí za ním se měnilo v poslední možné chvíli, protože závěrečný test soutěže se nepovedl Verschuerenovi před nějž se dostal třetí Casier a čtvrtý Kobus. Pro Casiera, který poslední roky startuje spíše sporadicky jde navíc o nejlepší výsledek kariéry na Ypres rally, protože doposud se na pódium nepodíval, když několikrát skončil těsně pod jeho stupni na čtvrtém místě.


Foto: www.fiaerc.com

Druhou polovinu TOP 10 otevřel Tsjoen, jemuž chyběla na páté místo téměř minuta, sedmý nakonec dojel Tarabus, který v posledním testu soutěže udolal Tangheho a rozdíl činil dvě sekundy. Tanghemu však na konto byla připsána ještě minutová penalizace, což jeho ztrátu na zlínského jezdce opticky zvýšilo. Devátý dojel Demaerschalk a elitní desítku pak uzavřel Tlusťák. V ERC2 jsme se v cíli dočkali jediného zástupce, protože vedoucího Érdiho vyřadila v RZ14 technika a pro plný bodový zisk si tak dojel Scattolon.

Mezi juniory i dnes pokračovalo galapředstavení Adamů R2, když se piloti těchto speciálu téměř s železnou pravidelností objevovali na prvních třech místech v jednotlivých zkouškách, přičemž jediným, kdo jejich hegemonii dokázal dvakrát narušit (jeden 3. a jeden 1. čas) byl Gryazin. V cíli to pak vypadalo tak, že nejlépe si s Ypres rally poradil Griebel, jenž najel lehce přes půl minuty na Ingrama a třetí byl Tannert.


Foto: www.fiaerc.com

Ypres rally – pořadí v cíli
1.Loix Freddy – Gitsels JohanŠkoda Fabia R52:22:15,1
2.Princen Kris – Kaspers PeterPeugeot 208 T16+56,8
3.Casier Bernd – Vyncke PieterFord Fiesta R5+1:19,8
4.Kobus Hermen – de Wild ErikŠkoda Fabia R5+1:27,0
5.Verschueren Vincent – Hostens VeroniqueŠkoda Fabia R5+1:32,3
6.Tsjoen Pieter – Chevaillier EddyFord Fiesta R5+2:29,9
7.Tarabus Jaromír – Trunkát DanielŠkoda Fabia R5+2:49,2
8.Tanghe Claudie – Cuvelier FilipFord Fiesta R5+3:52,0
9.Demaerschalk Kevin – Eelbode BramCitroën DS3 R5+5:56,4
10.Tlusťák Antonín – Kučera LadislavŠkoda Fabia R5+7:46,0

Ypres rally můžete sledovat online na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 1
26. 6. 2016 16:47
0 0
Koukám do výsledků a nechápu. RZ8#100Vanderhauwaert Peter - Hanssens WardCitroën Saxo VTS Vyloučen - minul časovou kontrolu

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama