27. 6. 2016 17:18 − 1756× − 0

Rallye Stemweder Berg – komentář

Pátý díl německého mistrovství se odehrál na tratích s převážně asfaltovým povrchem v okolí Stemwede.

Německý šampionát o víkendu dospěl do své poloviny. Pátý díl se odehrál na tratích s převážně asfaltovým povrchem v okolí Stemwede. Organizátoři pro posádky připravili rekordní porci 163 ostrých kilometrů. Nakonec se ale odjelo pouhých 124, když musely být kvůli nesjízdnosti závěrečné čtyři zkoušky zrušeny. Ve finále tedy soutěž kvůli počasí, které ve střední Evropě poslední dobou předvádí samé zlomyslnosti, měla standardní německou délku. Dva největší soupeři v boji o mistrovský trůn sem přijeli s jasným cílem, zakončit první půlku roku ve vedoucím postavení. Bodová výhoda hrála do karet jezdci Peugeotu Christianu Riedemannovi, ale forma z posledních soutěží zase favorizovala jeho soupeře od Škody Fabiana Kreima.

Jako ostrý test před startem ve světové Deutschland Rallye si vybrala stáj Erika Weverse právě pátý díl německého mistrovství. Nejrychleji z trojice jezdců těchto Fabií R5 začal Mark van Eldik, ale po druhém testu spadnul za svého kolegu Kristiana Poulsena. Dánský jezdec se na soutěžní tratě vrátil po devítileté pauze a posledním roce stráveném na okruzích. S van Eldikem dokázal úspěšně držet krok a po prvním dnu za ním zaostával jen o 3,8 sekundy. Atraktivní duel zahraničních jezdců Fabií R5 pokračoval i v sobotu, po RZ 6 se dopředu vrátil Poulsen. V devátém testu se karta obrátila, ale před posledním odjetým testem měl van Eldik nicotný náskok jediné desetiny. Poulsen ovšem zvládnul RZ 11 rychleji a těsný duel o pódium nakonec vyhrál. Po dlouhé pauze velmi slušný výkon. Úspěšný start stáje Wevers Sport pokazil jen Edwin Schilt, který se pohyboval až ve třetí desítce a nakonec nebyl klasifikován.

Nejrychlejší vstup do soutěže zaznamenal další pilot Fabie R5, ten nejvíce favorizovaný. Velkou měrou mu k tomu ovšem pomohl Riedemann. V první zkoušce ztratil čas přetočením a tou druhou se musel prodírat bez funkční ruční brzdy. Ve třetí už dokázal pilot 208 T16 R5 s Kreimem držet krok, ale na půlminutovém odstupu po první etapě to nic nezměnilo. V sobotu ráno Riedemann na první zkoušce umazal sedm sekund ze své ztráty, ale pak zase ztratil. Takhle to šlo dál až do RZ 9, před kterou zaostával zase o půl minuty. Do jejího cíle se však Peugeot vedoucího jezdce šampionátu nedostal, neboť uvíznul mimo trať. Druhou příčku tak nakonec ukořistil Dominik Dinkel se Škodou Fabia Super 2000, třetí muž mistrovství. Potřetí si pro největší bodovou porci do cíle dojel Kreim a nakonec se stal německým půlmistrem.

Výsledky této německé soutěže

Stav šampionátu: 1. Kreim 104; 2. Riedemann 83; 3. Dinkel 69; 4. Neuville 41; 5. Corazza 34; 6. Leschhoren 26

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!