--> -->
Aleš Holakovský - eWRC.cz
3. 7. 2016 18:28 − 4228× − 11 0

Kopecký – Dresler po čtvrté v řadě vítězi Rally Bohemia

Posádka továrního týmu Škoda Motorsport na Škodě Fabia R5 počtvrté v řadě za sebou zvítězila na Rally Bohemia.

Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 počtvrté v řadě za sebou zvítězila na Rally Bohemia. Stejně tak se jí podařilo získat čtvrté vítězství v řadě i v letošním Mistrovství České republiky v rally, kde doposud nenašla přemožitele.

Jan Kopecký / Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 tímto vítězstvím učinili důležitý krok k obhajobě českého mistrovského titulu z loňského roku. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Nejvážnějšími soupeři jim byli po oba dva dny Václav Pech / Petr Uhel na silném Porsche 997 GT3, kteří si s vozem s jednou poháněnou nápravou dobře poradili i s obtížnými podmínkami na kluzkých mokrých tratích první etapy. I Václav Pech zde v Mladé Boleslavi obhájil své druhé místo z loňského roku. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek rovnou jednu minutu. Třetí místo získali překvapivě Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří tak absolvovali nad očekávání úspěšnou premiéru s Fordem Fiesta R5.

Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference 43. Rally Bohemia:

1. místo:

Jan Kopecký: „Vítězství na Rally Bohemia pro nás určitě má vždy o něco větší význam, když se jede tady v Mladé Boleslavi, jak se říká „pod komínem“ fabriky. Jsem rád, že se nám zde podařilo opět zvítězit a poděkování za to patří celému našemu týmu.“

Pavel Dresler: „Ukázalo se, že kluci z Feratu udělali výbornou práci, vydrželi jsme to na rozdíl od filmu ve zdraví až do cíle. Těch 35 let vývoje je tam prostě znát,“ vtipkoval věčně usměvavý spolujezdec v narážce na speciální černý design jejich Škody Fabia R5 u příležitosti výročí natočení známého českého filmu Upír z Feratu.

2. místo:

Václav Pech: „Je to super výsledek. Včera si s námi zahrálo počasí, naštěstí nás to nikde nezaskočilo nepřipravené. Ale ve vracácích na vodě jsme ztráceli hodně, tam to samozřejmě s Porsche není ideální. Líbí se nám spíše rychlé pasáže, tam už se cítíme s autem docela jistě a ty jsou pro naše koně pod kapotou ideální.“

Petr Uhel: „Že se v rychlých pasážích cítíme jistěji? No, asi na to máme jiný názor, nevadí,“ pomrkával spolujezdec s úsměvem na Václava Pecha a obecenstvo a už vážně pokračoval: „Je super, že už jsme se s Porsche takhle sžili a že nám už zase všechno funguje.“

3. místo:

Martin Vlček: „Když se tu tak rozhlédnu kolem sebe po pódiu, tak jsou tu samí mistři Evropy a republiky. Takže to je pro nás opravdu velká čest být tu s nimi a podle toho to vypadá, že jsme asi byli asi opravdu dobří. Velký obdiv má z naší strany Václav Pech, který je před námi, přestože jel na motorovém člunu,“ otevřel úsměvně spokojený Martin Vlček a pokračoval: “K výsledku nám dopomohly i chyby soupeřů, ale jak říkám, rally nám dává milion příležitostí udělat chybu a někteří soupeři toho využili. Po tomto startu lituji každé minuty strávené ve „WRCčku“, těch deset let vývoje navíc je na R5 prostě hrozně znát.“

Jindřiška Žáková: „Jsem nadšená! Při prvním startu s Fiestou jsme si původně věřili tak na první desítku, nikoliv na stupně vítězů. V této společnosti se cítím moc dobře!“

Čtvrté místo obsadili Vojtěch Štajf / František Rajnoha na Škodě Fabia R5, kteří nebyli daleko od bronzové pozice, ale do jejich boje o třetí místo zasáhla penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Souboj o pátou pozici svedli až do poslední rychlostní zkoušky Miroslav Jakeš / Marcela Ehlová na Citroënu DS3 R5 a Jan Jelínek / Petr Machů na Škodě Fabia S2000. Pět sekund nakonec rozhodlo ve prospěch prvně jmenovaných.

Za největšího smolaře soutěže lze označit Jana Černého, který musel odstoupit pro technickou závadu své Škody Fabia S2000 na předposlední rychlostní zkoušce. Průběžné třetí místo je, zdá se, na Rally Bohemia smolné, protože v sobotu večer ze třetího místa odsunul defekt pneumatiky nakonec sedmého v cíli mladého Fabiana Kreima z Německa na Škodě Fabia R5. Přesto při své premiéře v České republice svým výkonem velmi pozitivně zaujal. Ze třetího místa odstupoval na loňské Rally Bohemia také Jan Dohnal, letos jej technické problémy jeho Fordu Focus WRC zdržely už v počátku soutěže. Svoji stíhací jízdu dokončil na desátém místě, nicméně během ní si připsal i cenné nejrychlejší časy v obou rychlostních zkouškách poslední sekce.

Ve třídě 3 produkčních automobilů probíhal po celý víkend napínavý souboj mezi Martinem Březíkem na Mitsubishi a Václavem Kopáčkem na Subaru. Ten byl nerozhodný až doslova do posledních metrů Rally Bohemia, když v cíli poslední rychlostní zkoušky dělily oba dva jezdce pouhopouhé tři desetiny sekundy ve prospěch Martina Březíka.

Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhrál úřadující mistr této kategorie Václav Dunovský na Peugeotu 208 R2, ovšem silní konkurenti mu nedali prostor na trati ani chvíli vydechnout.

Kompletní výsledky a veškeré informace k letošnímu 43. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.

Komentářů celkem: 11
4. 7. 2016 12:36
00
No nevím , jestli je dobré se tím chlubit ... Dle mého je auto jinak nastaveno , než prodané soukromníkům ... Když budete stát na startu a budete poslouchat zvuk Kopejdy a zvuk ostatních R5 - tek od Škody , tak mají úplně jiný zvuk. Prostě a jednoduše , není R5 , jako R5. Škodovka si přeci neprodá konkurenci schopné auto ... Je to pouze má doměnka , ale .... Tím ale nechci říci , že by snad nebyl borec ...
4. 7. 2016 13:30
00
On je Kopecký taky i veliký podvodník, najížděl Bohemku 14 dní před startem mimo seznamovací jízdy, myslím, že to byl rok 2003.
4. 7. 2016 13:38
Upraveno 13:40
00
Původně napsal Milan.33
No nevím , jestli je dobré se tím chlubit ... Dle mého je auto jinak nastaveno , než prodané soukromníkům ... Když budete stát na startu a budete poslouchat zvuk Kopejdy a zvuk ostatních R5 - tek od Škody , tak mají úplně jiný zvuk. Prostě a j...


Určitě mají na výběr mnohem víc map motoru a nastavení než soukromníci, to bylo vidět i u S2000, pohledově tam má Kopec o pár kobylek a trošku krouťáku víc, i když je to asi rukama, Valda v Hustopečích předváděl podobnou jízdu a časy měl srovnatelné smajlík To auto je rozhodně stejné, jde jen o podmínky, továrna má díly, peníze, testování ... a tak dále smajlík
PS.: Myslím že Valda pojede na Barumce s továrnou rovinu smajlík
4. 7. 2016 14:42
00
Je to hlavne o rukou a o najetych kilometrech, v tom se soukromnik tovarne nikdy nevyrovna.
4. 7. 2016 16:11
00
Milane, já do toho taky tolik nevidím, ale rozdíl je (a velký) už jen v tom, jaký jedou benzin - vím, že Valda říkal, že ne závodní, možná starší výfuk (opotřebený), dále turbo a zvuk máš rázem jiný.
Ale jak píše Ladis, tak největší rozdíl je ve vyježděnosti (najetých Km, zvyku na auto). Navíc nezapomínejme, že Janek auto vyvíjel, takže mu asi půjde k duhu..
4. 7. 2016 21:58
00
Monte ty seš vůl, proč sem tahaš 13 roků starou věc a možná i nepravdivou.smajlík Ty budeš asi hodně nepřející člověk. smajlík
5. 7. 2016 07:46
00
Původně napsal VeNov
Monte ty seš vůl, proč sem tahaš 13 roků starou věc a možná i nepravdivou. Ty budeš asi hodně nepřející člověk.


Jasně sviňárny podvodníka Kopeckýho se tady nemůžou připomínat!!!
5. 7. 2016 11:44
00
To Monte: v tu dobu si trať mimo seznamovací jízdy najížděli skoro všichni... mimo těch, co neměli peníze nebo čas... smajlík
Továrna bude mít vždy nejlepší auto... bylo by smutné, kdyby to tak nebylo. A je samozřejmé,
že se prodává klientská verze, která má univerzální nastavení. Je na každém, aby si to vyladil podle svého... dobrým příkladem je Mini, s kterým jezdil Venca Pech.
6. 7. 2016 21:43
00
V tu dobu najížděl jenom Kopecký!!!
7. 7. 2016 10:34
00
Monte on to určitě nebyl jen Kopecký. Nevím který rok to byl, ale na Bohemku qůli nedovolenému tréninku nebylo připuštěno více posádek na
start, a např. na Kopné už na začátku seznamovaček bývalo naježděno někde jak po soutěži a určitě né od jedné posádky.
7. 7. 2016 11:52
00
ono u toho Kopeckého ani důkazy nebyly nijak silný smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->