7. 7. 2016 08:22 − 5264× − 7

MK Motorsport: Katastrofa před i při Bohemce

Letošní smůla a zatím jednoznačně nejhorší sezona teamu MK Motorsport stále pokračuje.

Jak sám nadpis napovídá, letošní smůla a zatím jednoznačně nejhorší sezona teamu MK Motorsport, kterou všichni chtěli na Bohemii obrátit k lepšímu, stále pokračuje. Rally Bohemia je výjimečný závod, ať už zvláštním pojetím soboty a neděle, kdy se závodí, tak letos velmi „zajímavými“ dlouhými přejezdy tam a zpátky jako ve spedici, přičemž celkový počet RZ se rovnal osmi… Na předešlém testu v Radouni se ukázaly nedostatky, které Mikuni team během chvíle dokázal odstranit, co je to ale platné, když se objeví znovu něco dalšího.

Začátek soutěže se zdál být dobrý. Na shakedownu jsme svezli našeho hlavního výherce ze zimní soutěže, a to celkem třikrát, auto fungovalo jako hodinky, k tomu se hlásilo i pěkné počasí z oblohy. Počasí bohužel nevydrželo a přineslo první problémy. Ještě před startem se prohnalo skrz dvě uličky v servisu něco, co připomínalo tornádo a bralo vše s sebou. A to jak stany tak věci kolem auta, v podstatě celý servis. Také to pár stanů přineslo k nám, nebyly to ovšem ty co jsme si objednali, ale stany sousedů, kteří také neměli v tu chvíli úsměv na tváři. V jeden okamžik se naše servisní zázemí proměnilo na srotiště tyček a šroubků se závodní Imprezou uprostřed. Po odstranění a zjištění závad nám zbyla plachta, na ní auto a dodávka a k tomu jeden stan se sezením a naštěstí catering. Ten to bohužel odneslo v druhé vlně, která postihla snad celý servis letošní Bohemky. Když i toto přešlo a nám zbylo jen auto na plachtě, tak mohla posádka Štěpán Zabloudil – Hynek Středa odjet na start na Staroměstské náměstí v Mladé Boleslavi.

Po slavnostním startu se jela první polookruhová rychlostní zkouška kolem obce Vínec, kde se jezdilo již v minulosti, ale trochu jinak. Štěpánovi s Hynkem se povedlo na RZ vyrobit v odbočení do prvního kola polohodiny, museli couvat, ale další pokračování v RZ bylo dobré a v cíli jim patřila zatím druhá příčka o 10 vteřin za vedoucím jezdcem. Na druhé RZ posádka MK motorsport dojela do cíle se ztrátou necelé dvě minuty, problém s autem byl opět na světě. Pokud jste sledovali první z našich dílů sestřihů na TV Sport 5, mohli jste z úst Štěpána zaslechnout větu: „… jediné co se nám ještě nezaseklo je jednička, …….“. No a přesně to se stalo.

Mezi RZ 2 a 3 jela Impreza 555 znovu na vleku do servisu. Takže teď už můžeme v klidu říci, že se postupně zasekl každý kvalt v převodovce. Většina lidí, co se zajímá ví, že tato převodovka dobrá nikdy nebude, ale málo jich už ví, že moc možností na výměnu dle homologačních listů není. Nicméně stávající opravené kvalty jedou, tak doufejme, že to bylo naposledy.

Na druhou etapu Mikuni team Imprezu opravil a mohlo se startovat do dalších kilometrů mimo výsledkovou tabuli. Tou dobou byla pro team MK Motorsport Bohemka málo katastrofická, a tak muselo přijít ještě jedno nadělení a úplný konec v soutěži. Na první nedělní RZ se postupně uvolňovali matice z kol, což postupně vygradovalo ve veliký problém. V levé šest cut, kdy se pravé přední kolo vyhnulo ze správné pozice, auto přestalo zatáčet a mířilo si to rovnou na strom. Pohotová reakce Štěpána zachránila jak auto, tak i posádku od velké rány. Štěpánovi se podařilo strhnout auto do pole a „jen“ urazit volné kolo a pochroumat nárazník. V tu chvíli ještě nebylo jasné, ale postupně se ukázalo, že to vlastně lépe dopadnout nemohlo. A jak to viděl ze svého pohledu jezdec Štěpán Zabloudil: „Každý má svého anděla, o tom jsem přesvědčen. Ten můj měl v neděli na Bohemce celkem frmol. V L6 cut se auto prostě rozhodlo, že trefit čelně stoletý strom na vytočenou trojku je asi větší zábava než rally dojet. Takže zpětně musím říct, že nějaké stany, převodovky, diferáky a jiné věci, co náš tým letos trápí, jsou pouhým stínem skutečných problémů, které mohou člověka potkat. Svým způsobem jsem za tu „zpackanou“ Bohemku rád. Já a náš tým si tuto sezonu vybíráme vše, co nás za 5 let závodění moc nepotkávalo. Je potřeba vytrvat a pokorně snášet i to špatné. Jak se říká: Po posvícení bývá srač.. . Náš tým měl posvícení 5 let, takže si myslím, že se to dá a musí vydržet. Navíc tak nějak věřím, že to Pačejov zlomí a konečně dojedeme.“

A tak odjížděl team MK Motorsport z Mladé Boleslavi s ironickým úsměvem a všichni měli na mysli jen to, jak na celý víkend co nejrychleji zapomenout. Pojďme se tedy posunout dále. Nyní se Impreza v rukou Mikuni teamu opravuje a posádka se chystá na další pokračování MČR HA, které bude na Rally Agropa Pačejov, což bude první letošní jednodenní soutěž pro team. Všichni doufáme, že ten „Pačív“ to konečně zlomí. A když ne, tak se zase prostě něco naučíme. I když usilovně kandidujeme na smolaře roku, my to nevzdáme!

Komentářů celkem: 7
7. 7. 2016 18:16
0 0
Co má Filip v autě jinak než vy, že mu to drží?????
7. 7. 2016 22:17
0 0
Mě by zajímalo, kde se auto připravuje, že má Zlínské "eR" značky a párkrát jsem ho viděl jet přes Zlín před soutěží.
8. 7. 2016 08:21
0 0
Přes Zlín jede snad na každou rally ... smajlík Není to daleko. Filip má převodovku vychytanější, což mi už snad máme teď taky. Tak uvidíme. Je to i o zacházení, vše hraje spolu dohromady.
8. 7. 2016 09:44
0 0
No, já nevím, ale jak se "postupně uvolňovali matice z kol"? Buď je mechanici nedotáhli, nebo šel ráfek přes ně? smajlík Nepamatuji se, že by se kdy normálně utažená matice na kole sama povolila.
8. 7. 2016 09:59
0 0
Původně napsal Markku
No, já nevím, ale jak se "postupně uvolňovali matice z kol"? Buď je mechanici nedotáhli, nebo šel ráfek přes ně? Nepamatuji se, že by se kdy normálně utažená matice na kole sama povolila.


Jedna z věcí, co se také stala prvně a musíme ji vychytat.
8. 7. 2016 10:01
0 0
Původně napsal malinkej
Přes Zlín jede snad na každou rally ... Není to daleko. .

To jsi mě výrazně pomohl. smajlíksmajlík
8. 7. 2016 10:02
0 0
Původně napsal gonzo

To jsi mě výrazně pomohl.

smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!