Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 7. 2016 18:54 − 4429× − 13

MS zvažuje návrat k jednomu dodavateli pneu

Světový šampionát je nyní v otázce pryží otevřený a na trati se objevuje obutí od Michelinu, Pirelli a DMacku.

Doby, kdy měl světový šampionát jednoho výhradního dodavatele pneumatik nejsou zas tak vzdálené, protože do roku 2011 mělo exkluzivitu Pirelli, které i díky tomuto pravidlu podporovalo projekt Pirelli Star Driver, kde své první mezinárodní kroky udělal například Hayden Paddon či Ott Tänak. Poslední roky je pak, co se týká obutí, šampionát otevřen všem a kromě mezi továrními týmy dominantního Michelinu své pryže dostávají mezi jezdce i DMack a Pirelli. Avšak, jak nyní sdělil serveru autosport.com zástupce promotéra MS Oliver Ciesla, může být toto období u konce. "Nad tímto přemýšlíme už několik měsíců. Vidíme pro a proti omezení dodavatele, ale rozhodnutí je na pořadu dne a přijde brzy, nejpravděpodobněji v průběhu měsíce."

Jak je u podobných návrhů či později rozhodnutí zvykem, nebývá na ně jednotný názor napříč týmy a jedním z těch, kdo je proti omezení se na jednoho dodavatele pneumatik, je šéf Volkswagen motorsportu Jost Capito: "Myslím si, že by to bylo úplně špatně. Nyní máme Michelin, DMack a Pirelli a tito spolu svádějí pěkný konkurenční boj. Někteří jsou lepší tam, jiný zase onde, takže to výsledkům dodává proměnlivost. Řekl bych, že teď je to perfektní stav," hodnotí navrhované změny Jost Capito.

O něco odlišný názor má zástupce M-Sport Rich Millener, který vzpomíná již zmíněný projekt Pirelli Star Driver a zpětné investice dodavatele pneumatik do šampionátu. "Jsou zde plusy a mínusy. Na jednu stranu, jak můžeme vidět v některých šampionátech, pokud dostává promotér podporu a šampionát pak díky tomu může růst, tak to může fungovat. Ale na druhou stranu, dramatická Polská rally by v případě jednoho dodavatele pneu neproběhla. DMack do šampionátu hodně vkládá, musíte se projít po servisním areálu, abyste to viděli. Zavedením jednoho dodavatele pneu bychom riskovali, že odejde. Osobně jsem po Polsku proto, aby zůstal současný stav," uzavírá Rich Millener.

Komentářů celkem: 13
7. 7. 2016 20:111
0 0
Dyť je to postavené na hlavusmajlík dirigovat co má kdo obout.Ať si každý obuje co chce a co mu vyhovuje a jestli to bude třeba Šu-čej nebo Mich-čej je ouplně jedno.Už je to jak EU.
7. 7. 2016 20:292
0 0
Vyjímečně souhlasím s Capitem, zdravá konkurence je vždycky ku prospěchu. Ne jak sterilní F1 a gumy co se škubou jak boty od větnamce... :P
7. 7. 2016 20:293
0 0
Přesně tak, ať tomu nechají volnost a konkurenci. Dmack tento sport evidentně dost dotuje a to je dobře smajlík
7. 7. 2016 21:094
0 0
Ja tiež výnimočne súhlasím s Capitanem
7. 7. 2016 21:115
0 0
Původně napsal Spik
Vyjímečně souhlasím s Capitem, zdravá konkurence je vždycky ku prospěchu. Ne jak sterilní F1 a gumy co se škubou jak boty od větnamce... :P
ale tak to chce FIA, aby se ty gumy škubaly, oni to nazývají dramatičtějším a zajímavějším závodem a proto se v rallye jezdí debilní pořadí i v sobotu a proto se i v rallye (MS) vybírají gumy tejden dopředu smajlík
7. 7. 2016 21:156
0 0
snad jen, kdyby to přineslo citelnou úsporu, ale to nikdy nebylo, ani když byl předepsanej dodavatel paliva, tak se neplatilo míň, než kdyby si ho týmy vozily samy, spíše naopak a podobně tomu bude i u gum, navíc bude další průšvih, žádnej jinej výrobce gum nebude chtít podporovat svoji posádku, když ta bude muset jezdit na cizích obručích, takže už se nesveze ani Galli na pirelli, ani nikdo jinej, prostě nevidím žádný plus smajlík
8. 7. 2016 06:507
0 0
Celkově by měl být motorsport o souboji mezi značkami vozů, týmy, dodavateli paliv, pneumatik atd. a čím více prvků se v tomto souboji "namíchá" tím lépe.
8. 7. 2016 07:098
0 0
Novej: žádný monopol úspory nepřinese. Nikdy. Je to jen záminka k umělému zvýšení cen. FIA dostane za své rozhodnutí dobře zaplaceno "sponzoringem", výrobce si peníze vezme zpět na cenách pneu. Proč se dělaly nové homologace pneu 3 (potažmo 2) roky zpátky? Oficiálně proto, že stará guma byla údajně nebezpečná (s touto myšlenkou přišli sami pneumatikáři). Dva roky uběhly a nové směsi jsou o více než vteřinu na km rychlejší. A - a to je onen důležitý bod - také zásadně dražší. Prd bezpečnost...
8. 7. 2016 07:189
0 0
ElKubin: Souhlas. A tím je to také zajímavější. Jenže někdo moudrý přišel s myšlenkou, že ten trvalý vývoj je drahý (což je pravda). Bude tedy lepší se spojit a vybudovat si silnou pozici tím, že se stanu povinným prvkem (jiná homologace), čímž se zbavím ostatních malých hráčů (např. Kumho nové pneu homologovalo na asfalty jen v 18") a donutím jezdce kupovat výhradně mé výrobky. Super business model, který je ovšem bez zákulisní dohody velkých hráčů nemožný. Proto pokud slyším o pneumatikách a plánech v souvislosti s FIA, čekám už z principu levárnu.
8. 7. 2016 09:0810
0 0
FIA očividně soustavně pracuje na odstranění všech netovárních teamů z wrc..... smajlík
8. 7. 2016 09:2211
0 0
Ono poslední dobou ta myšlenka "sjednocení" je celkem populární, osobně mi to vadí třeba u filozofií motorů a jeho řešení. Tam si myslím, že je velký prostor pro to, aby tento sport byl jak atraktivní, tak napínavý, zajímavý (po technické stránce) a šel vývojem řekněme s trendy, dobou kupředu.
U gum to mám jednodušší, nevím, proč by měl zrovna v tomhle sportu fungovat monopol. A navíc mě taky dráždí to slovíčko "omezení" v daném vyjádření k jednomu dodavateli pneu.
8. 7. 2016 09:3812 Upraveno 09:40
0 0
Když FIA bude jeden výrobce pneu, proč by nakonec nemohl být jen jeden výrobce aut? smajlík
To bude teprve ta správná úroveň MS smajlík
haq
8. 7. 2016 12:1713
0 0
To vážně není dobrý nápad.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!