Rally San Marino – komentář

Na atraktivních šotolinových cestách v okolí státečku San Marino začal nejrychleji Basso.

Italský šampionát ve svém kalendáři obsahuje celkem osm podniků. Úvodní trojice se odehrála na zpevněném povrchu a po ní přesně v půlce sezóny přišla na řadu jediná dvojice šotolinových rally. Na asfaltu vytěžil takřka maximum ze svého Peugeotu 208 T16 R5 úřadující mistr Paolo Andreucci, ale už v první šotolinové rally u břehů Jadranského moře i díky nevýhodné startovní pozici dost ztrácel. Obě etapy Rally Adriatico ovládnul pilot Škody Fabia R5 Umberto Scandola, který doposud vyjma první etapy Rally Sanremo moc rychlosti nepředvedl. Každopádně díky skvělému výkonu na šotolině se posunul na druhé místo před Giandomenica Bassa. Ten přesedlal při Adriaticu na klasickou verzi Fiesty R5, zatímco plynovou verzi převzal nováček v týmu BRC Simone Campedelli a zkušenějšího týmového kolegu hned dvakrát porazil.

Na atraktivních šotolinových cestách v okolí státečku San Marino začal nejrychleji Basso, který se tam před čtyřmi roky radoval z vítězství. V první sekci s ním dokázal držet krok místní jezdec Denis Colombini se Škodou Fabia R5. Po první servisní přestávce ale přidal plyn Campedelli a posunul se na druhé místo. V poslední šotolinové zkoušce se pak před Colombiniho dostal i jeho značkový kolega Scandola. Závěrečnou dvojici asfaltových zkoušek přímo v San Marinu sice zajel Scandola pomaleji, ale třetí místo si o nicotné čtyři desetinky přeci jen udržel. Letos naštěstí na asfaltové divácké zkoušky neobul nevhodné pneumatiky jako předloni a vyhnul se vyloučení. Colombini se na své domácí půdě opravdu snažil, vyhrál poslední sobotní test, ale stejně to nestačilo. První dvě příčky v konečných výsledcích etapy si udržela dvojice Fiest stáje BRC. Oproti předešlé soutěži tentokrát zajel rychleji Basso a výrazně si tím pomohl v průběžném pořadí šampionátu. Andreucci totiž nejprve svým nejbližším soupeřům nestíhal a pak svou 208 poslal přes střechu.

Šikovným mechanikům stáje Racing Lions se podařilo pocuchaný vůz vrátit zpět do závodní kondice a Andreucci mohl v neděli vyrazit do boje za mistrovskými body. Samostatné bodování etap mu v tomto případě přišlo velmi vhod a pilot Peugeotu jej využil k zisku bodů za čtvrté místo. I v neděli totiž musel čistit trať a nejrychlejší trojici jednoduše nestíhal. I přes minimální zisk bodů si však i po San Marinu udržel vedení v šampionátu. Nejrychleji do druhého dne vstoupil Scandola, ale v druhém testu všem vypálil rybník Campedelli a dostal se o 5,5 sekundy do čela. Pilot Fordu zajel nejrychleji i ve třetím testu, tentokrát to byl ovšem ten druhý. Basso se díky tomuto času dokázal dostat na druhé místo před soupeře se Škodou. Ve vedení se i nadále s náskokem 6,4 vteřiny držel Campedelli a do cíle zbývalo odjet poslední test. Vedoucí pilot to ale se svým nasazením trochu přehnal, takže závěrečný test dojížděl na zbytcích gum a to se samozřejmě podepsalo na jeho čase. Ten byl natolik špatný, že jej srazil z první příčky až na třetí. I v neděli se tedy z maximálního zisku bodů radoval jeho stájový kolega Basso. San Marino mu vyšlo perfektně a vrátilo jej zpátky do hry o titul. Scandola si sice tak dobře nepočínal, ale také získal spoustu bodů, které jej udržely na druhém místě s těsným odstupem za vedoucím Andreuccim. Nejsilnější trojice šampionátu se tak v průběžném pořadí sjela dohromady a před závěrečnou trojicí asfaltových podniků se v podstatě zase začíná od nuly.

Výsledky soutěže italského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Andreucci 57,5, 2. Scandola 56, 3. Basso 54,75, 4. Campedelli 29,5, 5. Tempestini 26, 6. Perico 19

Komentářů celkem: 1
11. 7. 2016 19:37
0 0
Byl jsem se kouknout...pekelne teplo prach na Sardinii je proti tomuhle slaby odvar...ale krasna soutez na Italskem venkove....Vecerni rz v ulicich San Marina taky fajn...minimum lidi pohodova soutez....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!