Capito: Ogier by mohl v nejhorším případě skončit
I když po posledních soutěžích frekvence stesků Sébastiena Ogiera na pravidlo o startovním pořadí do jednotlivých etap podniků MS poklesla, přišel dnes šéf Volkswagen motorsportu Jost Capito s tím, že pokud by se aktuální debata o změně toho pravidla nevyvinula podle Francouzových představ, mohl by trojnásobný mistr světa skončit. I když v této chvíli Seb Ogier jasně vede v průběžném hodnocení (náskok na druhého Mikkelsena má 51 bodů), vítězství v soutěži slavil naposledy v únoru ve Švédsku a od té doby na šotolině ztrácí, což vygradovalo šestým místem v Polsku.
Již dříve jsme vás informovali, že FIA přemýšlí na tím, co s aktuální podobou pravidla o startovním pořadí a jednou z možností je i to, že by lídr šampionátu zametal cestu všechny tři etapy. A v tom případě si Capito myslí, že by to pro Ogiera byla pověstná poslední kapka a MS by opustil. "Myslím, že by mohl skončit. Musíte se ale zeptat přímo jej, ale jak jej znám, tak by asi skončil. A to by pro některé nebyla taková hrůza…" říká Jost Capito na otázku serveru autosport.com a dodává k tomuto návrhu, "nemyslím, že by to bylo schváleno, takže nad tím ani nepřemýšlím. Seb je srovnaný s tím, jak je to letos a bere to a příští rok dojde ke změně," říká Jost Capito.
Ale jak zároveň druhým hlasem šéf Volkswagen motorsportu dodává, myslí si, že pravděpodobnost toho, že FIA schválí čistění trati vedoucím jezdcem po všechny tři dny je docela malá a jak to vypadá, tak se její postoj změkčuje, což se projevuje i na postoji Jarma Mahonena. Nedávno se navíc zástupci týmů a promotéra potkali v Mnichově, kde se startovní pořadí řešilo s tím, že výsledek bude prezentován na příštím zasedání Komise MS s tím, aby se případně mohl nechat schválit na zářijové Světové radě motorsportu.
K tomuto pak Jost Capito, jenž by měl Volkswagen opustit v příštím měsíci, dodal: "Všichni souhlasíme s tím, že současný stav je špatně. Ale neshodli jsme se na společném návrhu změny, Komise MS bude diskutovat různé možnosti. Neřeknu vám, jaký návrh bych já osobně preferoval, tohle si držíme mezi sebou, ale cokoliv je lepšího než to, co platí nyní," uzavírá pomalu se loučící šéf VW motorsportu.
nejak po tech letech chatu tady uz ty proflaknuty pardaly beru jako samozrejmost.] a ty napodobeniny...vis jak .] sorry chlapce
Šak toho Prokopa a materiál z WRC 2 si tam vkládá ČT Sport sama, na O2 sportu je to "originál" s tim minimem, což znamená 1-2 záběry.
mě teda přijde podle těch komentářů, že nějak lidi zapomínaj, že někdo jet první prostě musí. No a upřímně, z logiky věci a především z logiky pravidel rally, to je prostě ten první. Mě osobně přišlo fajn pravidlo, že st. pozici si vybral vítěz etapy.
Jo a Ogi rozhodně jen tak neskončí, toto je jen další varianta pláče. Je fajn, že mr. JC jede do formule, protože pravidla, které se on snažil prosadit v pwstg byla úplně mimo mísu. Takže díky, nevracej se."
Tak jestli máš na mysli Capita a pravidlo pro PSo "čas-resp. odstupy mezi jezdci/10", případně "rozstřely" mezi sousedícíma dvojicema,... tak to byl možná blbej nápad, ALE hlavně šel především proti vlastnímu týmu a především Ogierovi! A byla to hozená rukavice ostatním, aby něco zkusili udělat s tou Ogiho dominancí! Tak nevím, co tady někteří melou za hovadiny na Ogiera, resp. Capita, resp. VW?! Nehledě na to, že pokud by-a pravidelně-čistili jezdci z kterýhokoliv jinýho týmu, prskali by oni i nanažeři ještě víc! Což ostatně potvrzovala i nedávná anketa mezi jezdci. problém ovšem je, jak to vymyslet. Před časem jsem tady psal(napůl v žertu), aby vedoucí jezdec seriálu jel vždy-tzn.všechny etapy a na všech površích za těch nejhorších podmínek-na šoto stále první, na asfaltu stále poslední(otazník u Monte). Pak by nejspíš ke změnám pořadí v šampionátu docházelo po každý soutěži. Lidi, co jim vadí, že vyhrává stále ten nejlepší, by byli spokojení(jak to vypadá, asi je jich většina), takže gut. Kdo jste "hračička", "hoďte to do stroje" a uvidíme, co by to udělalo. Jasně, mimo havárií. tech. problémů..., ale to by možná ještě dodalo na atraktivitě. Takže ten "nápad", aby vedoucí jel první celý podnik zase nemusí být až tak blbej. Já bych ovšem přidal ještě ty asfalty...