Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 7. 2016 19:44 − 9603× − 23

Capito: Ogier by mohl v nejhorším případě skončit

Volkswagenu a zejména jeho jezdci Sébastienu Ogierovi se nelíbí současné pravidlo o startovním pořadí do etap soutěží.

I když po posledních soutěžích frekvence stesků Sébastiena Ogiera na pravidlo o startovním pořadí do jednotlivých etap podniků MS poklesla, přišel dnes šéf Volkswagen motorsportu Jost Capito s tím, že pokud by se aktuální debata o změně toho pravidla nevyvinula podle Francouzových představ, mohl by trojnásobný mistr světa skončit. I když v této chvíli Seb Ogier jasně vede v průběžném hodnocení (náskok na druhého Mikkelsena má 51 bodů), vítězství v soutěži slavil naposledy v únoru ve Švédsku a od té doby na šotolině ztrácí, což vygradovalo šestým místem v Polsku.

Již dříve jsme vás informovali, že FIA přemýšlí na tím, co s aktuální podobou pravidla o startovním pořadí a jednou z možností je i to, že by lídr šampionátu zametal cestu všechny tři etapy. A v tom případě si Capito myslí, že by to pro Ogiera byla pověstná poslední kapka a MS by opustil. "Myslím, že by mohl skončit. Musíte se ale zeptat přímo jej, ale jak jej znám, tak by asi skončil. A to by pro některé nebyla taková hrůza…" říká Jost Capito na otázku serveru autosport.com a dodává k tomuto návrhu, "nemyslím, že by to bylo schváleno, takže nad tím ani nepřemýšlím. Seb je srovnaný s tím, jak je to letos a bere to a příští rok dojde ke změně," říká Jost Capito.

Ale jak zároveň druhým hlasem šéf Volkswagen motorsportu dodává, myslí si, že pravděpodobnost toho, že FIA schválí čistění trati vedoucím jezdcem po všechny tři dny je docela malá a jak to vypadá, tak se její postoj změkčuje, což se projevuje i na postoji Jarma Mahonena. Nedávno se navíc zástupci týmů a promotéra potkali v Mnichově, kde se startovní pořadí řešilo s tím, že výsledek bude prezentován na příštím zasedání Komise MS s tím, aby se případně mohl nechat schválit na zářijové Světové radě motorsportu.

K tomuto pak Jost Capito, jenž by měl Volkswagen opustit v příštím měsíci, dodal: "Všichni souhlasíme s tím, že současný stav je špatně. Ale neshodli jsme se na společném návrhu změny, Komise MS bude diskutovat různé možnosti. Neřeknu vám, jaký návrh bych já osobně preferoval, tohle si držíme mezi sebou, ale cokoliv je lepšího než to, co platí nyní," uzavírá pomalu se loučící šéf VW motorsportu.

Komentářů celkem: 23
MPI
18. 7. 2016 23:5421
0 0
Meca: nezaměňovat nicky, já nic nepsal....smajlík
19. 7. 2016 01:0422
0 0
MPI .)) jezis promin .) omlouvam se...tedy pro IMP.
nejak po tech letech chatu tady uz ty proflaknuty pardaly beru jako samozrejmost.] a ty napodobeniny...vis jak .] sorry chlapcesmajlík
20. 7. 2016 16:3923
0 0
[COM
Původně napsal Spik
Šak toho Prokopa a materiál z WRC 2 si tam vkládá ČT Sport sama, na O2 sportu je to "originál" s tim minimem, což znamená 1-2 záběry.
Co tak obecně vím, tak si ve sportu "sebrat" ofic. záběry a přidat do oficiálního sestřihu, nikdo nedovolí a natáčet vlastní s tím, že si je pak opět přidám, jakbysmet, protože je to všechno podchycený smlouvama o právech. Když, tak je povoleno-někdy-jen (ale opravdu jen kraťoučce v řádu sekund) zpravodajsky informovat-ale to je zase oficiální. Takže si myslím, že ČT si nechává od promotéra ten "vylepšenej mix" dělat. Případně-to jsem se tady ptal na začátku roku/to jsem ty rozdíly v sestřizích zaznamenal)-vznesl dotaz, jestli promotér připravuje nějaký "národní sestřihy"(právě v souvislosti s Prokopem, popř. WRC2... a Škodovkou. I ta stopáž byla cca o 5-10 min. tuším delší.). Pak už jsem koukal jen na ČT,tak porovnávat nemůžu. mikal: No výrobci aut nový vozy taky asi těžko otestujou na gumách, co se za chvíli odrbou-takže si myslím, že takovej Michelin, kterej dodává většině týmů a býval pravvidelně(je?) u jejich zkoušek, už dávno pracuje, A to, že první jezdec na trati-tedy Ogi, mimoto, že ztrácí čištěním, tak si, ještě víc než ostatní, sjíždí gumy(tedy další znevýhodnění!), to jsem tady před časem psal pro ty "chytrý", co furt Ogiera mají za "ubrečenýho, věčně si stýskajícího fracka". Možná i proto mu onehdá nevyšla ta poslední PS-ikdyž on je umí obzvlášť dobře a taky je známo, že má natolik vytříbenej styl, že se chová ke gumám mimořádně ohleduplně a dokáže je pošetřit, narozdíl od některejch jinejch jezdců. No a co se týče takovejch těch "zvláštních" nápadů, nevím. Možná to někdo někde jen tak "plácne" a novináři se toho chytí a "rozvíjejí příběhy", ikdyž jim musí bejt jasný, že to jsou naprostý kraviny. Ale časáky to prodává, případně "klikance" přibývají...smajlík "Karhanek [ 15.7.2016 17:56 ]
mě teda přijde podle těch komentářů, že nějak lidi zapomínaj, že někdo jet první prostě musí. No a upřímně, z logiky věci a především z logiky pravidel rally, to je prostě ten první. Mě osobně přišlo fajn pravidlo, že st. pozici si vybral vítěz etapy.

Jo a Ogi rozhodně jen tak neskončí, toto je jen další varianta pláče. Je fajn, že mr. JC jede do formule, protože pravidla, které se on snažil prosadit v pwstg byla úplně mimo mísu. Takže díky, nevracej se."

Tak jestli máš na mysli Capita a pravidlo pro PSo "čas-resp. odstupy mezi jezdci/10", případně "rozstřely" mezi sousedícíma dvojicema,... tak to byl možná blbej nápad, ALE hlavně šel především proti vlastnímu týmu a především Ogierovi! A byla to hozená rukavice ostatním, aby něco zkusili udělat s tou Ogiho dominancí! Tak nevím, co tady někteří melou za hovadiny na Ogiera, resp. Capita, resp. VW?! Nehledě na to, že pokud by-a pravidelně-čistili jezdci z kterýhokoliv jinýho týmu, prskali by oni i nanažeři ještě víc! Což ostatně potvrzovala i nedávná anketa mezi jezdci. problém ovšem je, jak to vymyslet. Před časem jsem tady psal(napůl v žertu), aby vedoucí jezdec seriálu jel vždy-tzn.všechny etapy a na všech površích za těch nejhorších podmínek-na šoto stále první, na asfaltu stále poslední(otazník u Monte). Pak by nejspíš ke změnám pořadí v šampionátu docházelo po každý soutěži. Lidi, co jim vadí, že vyhrává stále ten nejlepší, by byli spokojení(jak to vypadá, asi je jich většina), takže gut. Kdo jste "hračička", "hoďte to do stroje" a uvidíme, co by to udělalo. Jasně, mimo havárií. tech. problémů..., ale to by možná ještě dodalo na atraktivitě. Takže ten "nápad", aby vedoucí jel první celý podnik zase nemusí být až tak blbej. Já bych ovšem přidal ještě ty asfalty...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!