Marcos Ligato lídrem po první půlce sezóny

Argentinský šampionát o víkendu zavítal po tříleté pauze znovu do provincie Tucuman.

Argentinský šampionát o víkendu zavítal po tříleté pauze znovu do provincie Tucuman, kde se odehrála novinka v kalendáři Rally de Tafí del Valle. Pro posádky tam bylo připraveno celkem dvanáct rychlostních zkoušek v zajímavém horském terénu, jejichž souhrnná délka se blížila 130 kilometrům. V pozici vedoucího muže šampionátu do provincie Tucuman dorazil někdejší domácí multišampión Federico Villagra, který se svým Fordem Fiesta MR začal tuto sezónu vítězně a druhé vítězství si připsal na své konto během poslední odjeté Rally de Catamarca. Mezitím se z vítězství dvakrát radovali jezdci Chevroletů Agile MR. Ten lepší z nich Marcos Ligato by letos rád završil hattrick v počtu získaných titulů za sebou. Před pátým podnikem ale na druhé příčce o 11 bodů zaostával. Naplno by se do hry o titul rád zapojil i druhý borec v Chevroletu Alejandro Cancio, který si nejvíce bodů odvezl z Rally de Cutral Có y Plaza Huincul.

V aktuální soutěži ale Cancio na svého týmového kolegu prostě a jednoduše neměl. Od začátku se sice za ním držel na druhé pozici, ovšem již během úvodní etapy se jeho ztráta vyšplhala až k celé jedné minutě. Ligato si na nových tratích počínal naprosto suverénně a během prvních pěti zkoušek úvodního dne jej nikdo nedokázal překonat. Do konce dne ještě zbývalo odjet poslední dvacetikilometrový test a ten se vedoucímu jezdci stal osudným. Kvůli defektu zde ztratil spoustu času a v průběžném pořadí spadnul 12,2 sekundy za svého týmového kolegu Cancia. Za dvojicí rychlých Chevroletů cíl etapy spatřila dvojice s Fiestami. Překvapivě lepší čas v první etapě zaznamenal Nicolas Diaz, což ovšem mělo hlavní důvod v problémech, které postihly jeho značkového kolegu. Villagra se během dne potýkal se zlobícími brzdami a když na jeho kontě přibyla ještě minutová penalizace, ze čtvrté příčky jej nedokázal výše posunout ani nejrychlejší zaznamenaný čas na posledním testu.

Villagrova Fiesta nebyla v nejlepší kondici ani v sobotu a matador argentinských tratí mohl na pódium zapomenout. V závěru etapy znovu zaznamenal nejrychlejší čas, ale stejně zůstal čtvrtý a dokonce přišel o průběžné vedení v šampionátu. Bronzový stupínek si pro sebe uhlídal Diaz a o dramatičnost druhé etapy se postarala hlavně dvojice Chevroletů na čele. Canciovi se dařilo v prvních třech zkouškách za svými zády udržet Ligata, ale v té předposlední mu už podlehnul. Před závěrečnými deseti kilometry však obě Agile dělilo pouhých sedm desetin. Úřadující mistr zvládnul závěrečný test nakonec lépe a soutěž vyhrál s nicotným náskokem dvou sekund. Kromě druhého letošního triumfu si na své konto připsal i neoficiální post sezónního půlmistra. Vedle klasických speciálů Maxi Rally se soutěže zúčastnilo i několik těchto speciálů s novými motory 1,6 turbo, které ale zatím nemohou do mistrovství bodovat. Geronimo Padilla s Fordem Fiesta vybaveným tímto motorem zvítězil v předešlé soutěži a tentokrát za volant tohoto vozu usednul Juan Carlos Alonso. V celkových výsledcích se umístil na druhém místě s časem o 1,8 sekundy rychlejším, než jaký zaznamenal Ligato. Padilla přesednul do novinky stáje Baratec, turbomotorem osazeného Peugeotu 208 MR a po Rally Catamarca si připsal na své konto další vítězství. Nové vozy se tedy oproti předcházející generaci s atmosférickými jednotkami zdají být rychlejší už nyní během jejich vývojové fáze. Na druhou stranu nutno dodat, že na vysokohorských tratích ve výšce kolem 2000 m.n.m. ale lepší výkon předvedl Ligato. Nebýt ztráty zapříčiněné zmíněným defektem, Padillu by porazil. I v bilanci dílčích triumfů jezdec s novým vozem zaostal a vyhrál pouze jedenkrát.

Výsledky této rally argentinského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Ligato 190, 2. Villagra 178, 3. Cancio 152, 4. Nalbandian 79, 5. Baldoni 69, 6. D'Agostini 64

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!