Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 7. 2016 20:22 − 4423× − 0

Olier Ciesla: Nová WRC přinesla anketa mezi fanoušky

Manažer světového šampionátu se rozpovídal o tom, jak vznikaly regule pro nové speciály, co od nich očekává a tak dále.

Mistrovství světa v rally je ve své polovině a jelikož je za námi větší část července, znamená to, že současné generaci speciálů WRC zbývá necelý půlrok života v MS, pak v něm již nebudou hrát prim, protože v roce 2017 vyjedou vozy podle nových pravidel. Ta kromě aktuálního trojlístku týmů – Volkswagen, Hyundai a M-Sport přilákala zpět na soutěžní tratě ještě Toyotu a oficiálně se vrátí také Citroen, který letos nasazuje DS3 WRC prostřednictvím Abu Dhabi Total WRT. Těchto pět týmů nasadí v lednu v Monaku vozy, které by měly být rychlejší, výkonnější a více spektakulární, než ty současné. Z důvodu této změny v technice se pak oficiální web světového šampionátu wrc.com rozhodl připravit seriál rozhovorů s těmi, kteří mají s novými vozy co do činění a u začínáme promotérem MS Oliverem Cieslou.


Foto: twitter Kris Meeke

Jaký byl výchozí bod, z nějž se začalo s plány na nová WRC?

Spouštěcím momentem byl dotazník, který jsme dali fanouškům MS v roce 2014 a z něj jsme dostali zpětnou vazbu v podobě klíčových prvků, které by jim měl šampionát nabídnout. Chtěli auta, které nabízejí více dramatický vzhled a pocit, zvukovou kulisu a také vzrušující zážitek z jejich sledování. Sedli jsme si spolu s týmy a FIA a řešili, jak bychom toho docílili, což nás vedlo k rozhodnutí přijít s novými technickými pravidly. Naslouchali jsme fanouškům a chtěli jsme na ně reagovat.

Jaká byla spolupráce s týmy a FIA?

Jakmile byla dohodnuta strategie, byla z celého srdce přijata všemi stranami a do vývoje nových aut se vstupovalo s množstvím pozitivní energie. Celé to byl velmi konstruktivní proces a velké přínosy přišly ze strany FIA, ale zejména pak týmů samotných. Jak si asi dokážete představit, vývoj nového vozu je pro ně velká investice. Inženýry to stálo mnoho hodin práce při vývoji a další čas jde do testování, ale je ohromně uspokojující vidět, s jakým nadšením se do toho týmy pustily.


Foto: Teemu/Rallirinki

Jak nová pravidla vozů WRC pomohou zlepšit medializaci šampionátu?

Jsme si ohromně jistí, že tato technická pravidla jsou krokem kupředu. Z testů jsme již mohli vidět, že nové vozy WRC vypadají velmi dynamicky. Teď si vezměte větší výkon a celkově lepší chování aut, což se zúročí ve "wow" efektu, jehož výsledkem bude velký zájem, který chceme získat jak ze strany fanoušků, tak televize.

Myslíte si, že tato nová generace vozů dokáže přilákat ještě nějaké další výrobce?

Od automobilek máme obecně velmi pozitivní náhled na WRC. V roce 2017 bude na startu pět z deseti největších výrobců aut, kteří se rozhodli zvolit pro své celosvětové marketingové aktivity v motorsportu právě soutěže a to je velká poklona rozvoji našeho sportu. Značky vidí, že sport jde rychle kupředu a že MS jim dává skvělou příležitost jak ukázat sílu, výkon a kvality vozů založených na základě sériových aut v prostředí, které jim dává celosvětovou viditelnost od ledna do listopadu. Přiláká to nové účastníky? Nevím, ale bavíme se s dalšími značkami a od těch aktuálních jsme dostali hodně povzbuzující zpětnou vazbu a nadšení.


Foto: twitter PittyBambas

Jaký mají jednotlivé týmy pocit ohledně začátku roku 2017, kdy se proti sobě postaví s novými vozy?

Všichni jsme natěšení a při procházce servisní zónou je ze všech cítit nadšení. Všichni se baví o nových vozech WRC a jejich technické předpisy mohou být tím, co na začátku nové epochy světový šampionát více vyrovná. Nové, vracející se a stávající týmy všichni do jednoho staví nová auta a musí začít z podobného výchozího bodu. Takže to by mohlo přinést větší vyrovnání výsledků a udělat MS ještě více zajímavějším.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!