C3 poprvé na asfaltu a Kris Meeke je z ní nadšený
Při testování C3 WRC se Citroen rozhodl pro zajímavou vychytávku, kdy pokaždé vůz zdobí pořadové číslo testu a dle něj lze poznat, pokolikáté je připravovaná C3 WRC právě testována. Navíc postupně na její kamufláži přibývají barvy, k červené přišla žlutá a tu teď doplnila i modrá. Ta tak označila první krůčky vozu na zpevněném povrchu, protože Kris Meeke a Stéphane Lefebvre se s ním vydali na asfalt jihu Francie v Aude, což znamenalo, že po čtvrt roce poprvé prototyp C3 WRC opustil šotolinu. Jak k tomuto pořadí testování řekl technický ředitel týmu Laurent Fregosi, Citroen chtěl nejprve otestovat vůz na tom tvrdším povrchu a pak teprve vyjet na asfalt.
Foto: Citroen racing
"Tím, že jsme auto nejprve testovali v náročnějších podmínkách, jsme byli schopní zjistit výdrž všech jeho součástí. Navíc, neexistuje pouze jeden druh šotoliny. Finsko a Mexiko mají úplně odlišný povrch," vysvětluje Laurent Fregosi a pokračuje, "tím pádem jsme chtěli tuhle rozmanitost poznat, než jsme vyjeli na asfalt, kde jsou možnosti k testování o něco užší." Podle slov technického ředitele se na prvním testu jezdilo s důrazem na poznání různých možností nastavení vozu povrchu a také se sledovalo, jak nová pravidla umožňují lépe auto přizpůsobit danému typu povrchu.
"Pokud jde o aerodynamiku, tak nyní máme možnost přizpůsobit spodní část předního nárazníku přímo pro asfaltový povrch. Největší změnou je však podvozek, kde používáme lehčí díly a můžeme tak snížit světlou výšku vozu. Pohonné ústrojí je také přizpůsobeno použití 18 palcových kol. Velká kola pak znamenají, že můžeme jet velké brzdové disky a použít vodou chlazené třmeny," popisuje Laurent Fregosi a Kris Meeke pak dodává, že změny ve výkonu a aerodynamice nových vozů WRC jsou na asfaltu viditelnější, než na šotolině.
Foto: Citroen racing
Pokračuje Kris Meeke: "Je vzrušující jezdit poprvé s tímto autem na asfaltu. Citroen vždy uměl vozy na tento druh povrchu a myslím, že ani teď nepůjde o výjimku. Na asfaltu můžete skutečně cítit změny přinesené novými pravidly, jde o větší výkon, rozšíření auta, výkon brzd… Pokračujeme v testovacím programu a s každým testem se dozvídáme něco nového. Každá další fáze je stejně tak zajímavá jako ta předcházející," uzavírá Kris Meeke. Pokud jde o průběh testů, tak Citroen má nyní dva testovací prototypy, což je obdobné jako u konkurenčního VW, takže v nejbližších týdnech se dá očekávat, že program testů nabobtná a bude se jezdit mnohem více.