Aleš Holakovský - eWRC.cz
25. 7. 2016 18:12 − 2601× − 0

Rozhovor: Sparrow Racing bojující na mnoha frontách

Už je to více než rok, co jste si naposledy mohli přečíst rozhovor s manažerem týmu Sparrow Racing Tomášem Hrabcem.

Už je to více než rok, co jste si naposledy mohli přečíst rozhovor s manažerem týmu Sparrow Racing Tomášem Hrabcem. Mezitím se přehoupla přes svoji polovinu i letošní sezona, což je dobrý důvod k tomu jí trochu zhodnotit a zároveň dozvědět nějaké zajímavosti z týmového zákulisí.

Tomáši, tak jak se v tomto roce máte a co děláte?

„Aktuálně se těšíme ze šestého místa Honzy Jelínka a Petra Machů v těžké konkurenci na Bohemce. Honza nedělal chyby a vždy podařilo správně trefit do volby pneumatik, takže z toho byl zatím nejlepší výsledek sezony. A samozřejmě neméně nás těší i mladoboleslavské vítězství našich úřadujících šampionů „dvoukolek“ Václava Dunovského s Petrem Glösslem. Těm se v našem týmu i ve výsledcích letos snaží důstojně šlapat v MČR na paty reprezentant projektu Autoklub Peugeot Rally Talent Filip Mareš navigovaný Honzou Hlouškem. Ve Rallysprint sérii jedou s našimi Peugeoty 208 R2 letos Jan Černín, Radomír Kupec a Petr Lukašík. Kromě českého jedeme také kompletní slovenský mistrák, kde naše Peugeoty prohání Ján Urbančík a zejména úřadující slovenský mistr kategorie 2WD Tomáš Fusko, který s námi pokračuje i letos a opět útočí na nejvyšší příčku. Kromě toho už máme za sebou i starty v Rakousku, Chorvatsku a Polsku. Možná ještě více než dosažené úspěchy nás ale těší to, že naše vozy jsou spolehlivé, dojíždějí do cíle a odstoupení pro technickou závadu je pouze výjimkou, což je ostatně vidět i ve výsledcích. Za to patří velký dík zejména našim zkušeným mechanikům.“

Podle tohoto výčtu se zdá patrné, že „eR dvojky“ jsou ve Vašem týmu v současnosti zdaleka nejvyužívanějším nářadím?

„Určitě. Navíc jedeme s Peugeoty 208 R2 již třetí sezonu, takže už vozy dokonale známe a jsme schopni najít a doporučit optimální nastavení pro dané podmínky. I tak stále testujeme, testy budou probíhat i před Barumkou. Je pravda, že vozy R2 jsou finančně náročnější než staré Hondy a podobná „Nka“, po kterých částečně převzaly štafetu, ale zas až takový diametrální rozdíl to není. Navíc nabízejí výrazně „závodnější“ a rychlejší svezení. Jsou to, jak by se řeklo po staru, správná „Áčka“. O tom svědčí i velký počet jezdců, kteří s vozy specifikace R2 začali jezdit. Konkurence ve třídě 6 je letos až neuvěřitelná, na každé soutěži v ní startuje nějakých 15-20 posádek. A nás velmi těší, že naše vozy jsou i v této konkurenci nahoře na těch nejvyšších příčkách.“

To platí zejména o Václavu Dunovském a Filipovi Marešovi, kteří tvoří špičku našlapané třídy 6 a aktuálně v ní drží první a druhé místo. Liší se nějak technika Václava Dunovského a Filipa Mareše?

Všechny naše tři Peugeoty jsou identické, liší se pouze v nastavení podle toho, jaké si jednotliví jezdci zvolí. Vyzdvihl bych fakt, že Filip Mareš je reprezentantem projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a s podporou značky Peugeot závodí také Václav Dunovský. Díky tomu v obou případech úzce spolupracujeme se společností Peugeot Česká republika, konkrétně s jejím ředitelem Marco Venturinim, který se o rally a o výsledky posádek velmi zajímá. Pro náš tým je ctí, že se prostřednictvím našich vozů daří reprezentovat značku Peugeot na těch nejvyšších příčkách ve třídě i v klasifikaci 2WD vozů z jednou poháněnou nápravou. Pří této příležitosti bych ještě rád zmínil, že za důležitý faktor pro možnost dosahování špičkových výsledků považuji to, že naše vozy jsou havarijně pojištěné. Takže kluci mohou bojovat a snažit se o špičkové výsledky bez toho aniž by museli na každém kilometru myslet na to, že případná havárie by pro ně třeba znamenala z finančních důvodů konec sezony. Snažíme se vytvářet pro naše posádky optimální podmínky pro závodění po všech stránkách. Naším cílem je to, aby jezdec mohl být opravdu jenom jezdcem, a aby nemusel myslet ještě na milion věcí okolo, jak to někdy v rally bývá.“

Apropo, co vlastně pro vás dříve typické Hondy, ke kterým jsme se kvůli modernějším vozům ještě ani nedostali?

„Doby, kdy „hondí“ třída 9 byla téměř nejobsazovanější ze všech, už jsou definitivně pryč. Ale naše Civicy jedou dál a stále je nabízíme k pronájmu. Letos se s naší Hondou hodně daří Petru Grafkovi s Jaroslavem Matějkou, kteří na své domácí Bohemce obhájili loňské vítězství ve třídě a ještě předtím vyhráli také Rallye Hustopeče.“

Co Váš tým aktuálně ještě čeká v nejbližší době?

„Během léta nás ještě čekají starty na Rally Agropa Pačejov, na Slovensku a v Polsku. A jak už jsem trochu naznačil, už začínají i přípravy na Barum Rally, která je pro nás tradičně hlavním vrcholem sezóny. Zajímavostí je, že na Barumce bude s naší 208 R2 startovat talentovaný Rakušan Simon Wagner, který průběžně vede klasifikaci 2WD rakouského šampionátu. Uvidíme, jak se aklimatizuje na specifické zlínské tratě. No a kromě příprav na Barumku již nyní začíná také plánování příští sezony – ozývají se první noví zájemci a se stávajícími jezdci se řeší budoucnost vozového parku a jezdecké sestavy pro příští rok.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!