Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 7. 2016 11:13 − 6081× − 8

Kam s nimi aneb co se současnými WRC (2. díl)

Od příštího roku vyjedou na soutěžní tratě v mistrovství světa nové speciály WRC a nabízí se otázka, kam s těmi současnými.

Nad tezí z nadpisu jsme hloubali již v květnu, nyní se toto téma vrací, protože otázka kam se starými WRC se nadále řeší, ale zůstává poněkud ve stínu nadšených očekávání nových vozů WRC, jejichž příprava a testy plní hlavní stránky médií. Ale na dožívající auta se nezapomíná a nadále se koumá nad tím, kam je umístit, aby soukromníci, kterým bude přístup k novým WRC odepřen, mohli nadále jezdit. Jednu variantu již Světová automobilová federace stihla vyloučit, samostatná klasifikace soukromníků nebude i přes to, že rostla podpora nápadu, aby soukromníci se současnými WRC bojovali o svůj titul mistra světa.

Důvod je totiž ten, že FIA se obávala, aby nevznikaly nejasnosti mezi soukromníky s WRC a účastníky WRC2, kde nadále beze změn pojedou speciály R5. "Chceme povzbudit soukromníky k tomu, aby jeli se současnými auty. Ale také musíme být opatrní, aby to nemělo negativní dopad na WRC2, kde panuje skvělá konkurence," říká Jarmo Mahonen serveru autosport.com a pokračuje, "pořád nad tímto problémem přemýšlíme a najdeme řešení. Jedno je ale ze hry, nebude žádný další mistrovský titul pro další kategorii," dodává rezolutně.

Jak dále finský funkcionář přiznává, FIA nemá žádné páky k tomu, aby jezdcům s letošními speciály zabránila v účasti v příštím roce. "Je dobré, když pojedou nadále. Co ale uděláme je to, že nedostanou další prodloužení homologace za dva roky, kdy současné vozy WRC dojdou konci svého životního cyklu. Jet s autem specifikace 2016 pak dává smysl jezdcům, kteří budou mít zájem o přestup do nových speciálů," nastiňuje možnosti Jarmo Mahonen.

Za soukromé týmy nabízí svůj pohled Quirin Müller z českého Jipocar Czech National Teamu: "Čtyři roky jsme čekali na šampionát soukromníků, který nám byl slibován každý rok s tím, že bude fungovat od následující sezóny." Dalším, kdo si myslí, že nějaká klasifikace soukromníků je třeba je i Rich Millener ze zákaznického programu M-Sportu, jehož obchodní model stojí právě na klientských autech. "Jsou jezdci, kteří s R5 jezdit nepůjdou a na tyto skutečné soukromníky, kteří chtějí jezdit vozy specifikace 2016 musíme myslet. Je taky důležité, aby současné WRC sloužily jako most mezi speciály R5 a WRC 2017. Výkonový rozdíl mezi těmito třídami je velký a příští rok ještě naroste," dodává zástupce M-Sportu.

Komentářů celkem: 8
29. 7. 2016 11:571
0 0
Tento dětský způsob řízení projektů kdy se dlouho dopředu předvídatelné problémy řeší na poslední chvíli je prostě možný jen u úředních a obdobných institucí. V komerční sféře za to padají hlavy.
29. 7. 2016 11:582
0 0
Každý jde za svým cílem, ale jak dosáhnout spokojenosti všech, tak to bude složité .......
29. 7. 2016 12:383
0 0
Tak at wrc2 je tak jak doposud a soukromníky at pustí do IRC!!!v reálu to určitě půjde a bude to ještě kvalitnější IRC!!!smajlík
29. 7. 2016 12:484
0 0
Bobinracing, kámo, IRC je čtyři roky mrtvé ;) A osobně si myslím, že by to naprosto ERC zabilo, kdyby tam dojel někdo s WRC. Stejně si myslím, že by šlo tak o jednoho, dva jezdce a zbytek by byl bez šance. V dnešní podobě maj aspoň šanci na úspěch domácí se svou normální technikou (viz třeba Moura)
29. 7. 2016 13:215
0 0
Já myslím, že je to mnoho povyku pro nic. Ano, ten přístup od FIA je napřesdržku, ale pokud si to rozebereme, zjistíme, že se to dotkne 4-5 lidí na světě. Nikdy ani v budoucnu by jich ani nebylo víc. Nebuďme bláhoví. A tím spíš, když M-sport už stejně zná kličku, jak to obejít. Takže se nemění nic. Jen prostě bude muset Prst střelit svý auto zřejmě pod cenu do Itálie nebo Francie.
29. 7. 2016 13:556
0 0
Vlastně se to týká jen Fiest protože VW a Hyundai nikdo v MS soukromě nejezdí a Citroen ve své podstatě taky ne.
29. 7. 2016 23:127
0 0
Pořád je tu ještě varianta znovu obnovit kategorii RRC. Otázka je, kdo by si to koupil. Každá specifikace měla své výhody, ale to by bylo asi moc práce s nastavení předpisů a potlačování popularity úspěšných R5. Leda by je dávaly dost pod cenou, levnějc než R5.
31. 7. 2016 16:478
0 0
Nejde vůbec o nic. To jsem tady v jiný vášnivý diskuzi psal před časem. VW, H. ani C. auta z ruky nedají a ani je nikdo soukromě nejede. Kdo alespoň letos jezdí pravidelně soukromě-má tedy kvalifikaci superlicenci dostat. A já bych řekl, že to je mnohem míň, než nějakých 4-5 jezdců. A kdo z nich zájem mít bude, cesta se najde! No a kdo?? nový-soukromník -by měl přijít? Proč jako by měl někdo takovej přicházet? Je to šampionát továren, těch nejlepších aut a těch nejlepších jezdců na světě. Drtivá většina z nich jezdí "odjakživa", autíkem, na motorce, na sjezdovkách.. A továrna si případnýho dalšího továrního jezdce dokáže vytáhnout a dovipiplat z nižších šampionátů! Při zmínce o RRC se zeptám, kde je těch cca 60 MINÍKŮ, o kterých mluvil neustále svého času Richards(RRC-WRC)?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!