3. 8. 2016 07:13 − 1778× − 0

Székesfehérvár Rallye – komentář

Soutěž s centrem ve městě Székesfehérvár se před dvěma roky po dlouhé pauze vrátila do maďarského kalendáře.

Soutěž s centrem ve městě Székesfehérvár se před dvěma roky po dlouhé pauze vrátila do maďarského kalendáře. Tehdy se jednalo o čistě šotolinovou soutěž, která se následující rok proměnila v kombinovaný podnik s asfaltovou a šotolinovou etapou. Takový harmonogram už soutěž v minulosti, konkrétně na začátku nového milénia, nabídla. Letos se pak organizátoři rozhodli svůj podnik zorganizovat výhradně na asfaltových cestách. A jak známo, maďarské asfalty zrovna nepatří mezi ty nejtechničtější a nejzajímavější v Evropě. Naopak se zpravidla soutěží na rychlých a širokých cestách, takže není divu, že vítěz letošního ročníku Székesfehérvár Rallye dosáhnul hrůzného rychlostního průměru 132 km/h. Ještě děsivěji pak vypadá rychlost vítěze RZ 6, 141 km/h. Přechod soutěže na asfalt se tak moc nevydařil.

Nejrychlejší čas na úvod soutěže zajel lídr mistrovství a úřadující šampión v jedné osobě, Norbert Herczig. Ve druhé zkoušce už pilot Škody Fabia R5 nestačil na jiného maďarského mistra minulosti Jánose Tótha a rázem měl ve vedení náskok pouhé jedné desetiny. Následně se posádky vydaly na první průjezd superrychlého úseku Bakonyesernye a tam nevyhrál ani jeden z vozů kategorie R5. Vyšší maximální rychlosti svého Mitsubishi Lancer EVO IX k dílčímu úspěchu využil Ádám Velenczei a v průběžném pořadí za lídrem soutěže na třetím místě zaostával jen o 9,3 sekundy. Ve druhé sekci odstup Velenczeie vzrostl už k půl minutě, ale třetí místo si i nadále udržoval. V závěru soutěže se pilot Mitsubishi dostal až na skvělé druhé místo, ovšem v úplně poslední zkoušce uvíznul v příkopu. Na bednu se díky tomu těsně před koncem dostal jiný pilot Mitsubishi Csaba Spitzmüller.

Teď se ale v čase vraťme o pár hodin nazpět. Během oné superrychlé třetí rychlostní zkoušky se totiž změnil vedoucí muž, když se jím nově stal Tóth. Po servisní přestávce pilot Peugeotu 208 T16 R5 sice musel vzdorovat pořádnému tlaku ze strany Hercziga, ale i tak dokázal během třech testů zvýšit svůj náskok na 7,1 vteřiny. V osmé zkoušce bohužel Tóth o své pracně udržované vedení po proražení gumy přišel. Druhý defekt na sebe nenechal dlouho čekat a poslal v předposledním testu 208 do zídky, která u vozu zničila zavěšení. Pro Tótha skvěle rozjetá Székesfehérvár Rallye nakonec dopadla opravdu špatně. A moc se nedařilo ani Dávidu Botkovi, který si domů přijel ozkoušet svůj „evropský“ Citroën DS3 R5. Už po první zkoušce ale kvůli defektu hodně zaostával a maximem se stal jeden čtvrtý čas. Po posledním testu pak Botka z osmé pozice odstoupil. To András Hadik pilotující Ford Fiesta R5 rozhodně smutnit nemusel, když do cíle dojel jako druhý. A už vůbec neměl špatnou náladu Herczig, který letos v rámci domácího mistrovství ani jednou nepoznal prohru a předčasně se stal letošním mistrem.

Výsledky soutěže maďarského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Herczig 148,5, 2. Balogh 77, 3. Vincze 69, 4. Spitzmüller 64,5, 5. Hadik 62, 6. Ollé 57

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!