Druhý závod v životě a na bedně

Ivo své rodiče proklínal, když rozhodli o tom, že po základní škole nastoupí do učebního oboru s maturitou.

Martinův profil na resultech zrovna rozsáhlostí neoplývá. O to spíš první bedna v druhém závodě RSS určitě potěší. Rally Pačejov jsem měl z dávné minulosti spojenou spíše s leteckými rz a hromadou retardérů a vůbec nevím proč. Už při najíždění jsem si dojem opravil. První RZ, kterou jsme najížděli, byla RZ1/4 Nehodív – Strážovice. Rychlé zatáčky s technicky náročnými pasážemi… Hm pěkné. Ovšem následující najíždění mi řeklo „hele toto je rally„ RZ 2/6 Čečelovice je nádherná. 15 kilometrů RZ v tom pravém slova smyslu. Rychlé se střídá s pomalým, úzké, náročné, prostě nádhera. Další v najíždění byla RZ 3/7 Doubravice – Leskovice. 10 kilometrů široké, úzké, táhlé, utažené. Pěkné. Ovšem závěr najíždění byl třešničkou. Šotolina, lesní asfalt a to ve slušném tempu na RZ 5/8 Horažďovice – Komušín. Ale zpět na začátek. Ještě pár dní před startem, jsme vůbec nevěděli, jestli pojedeme jenom sami dva, nebo seženeme i mechanika. Pracovní vytížení sponzora, mechanika, managera a otce Martina Baďury seniora nám dělalo tlustou čáru přes plány. Benzín by nám někdo nalil. Co ale když zůstaneme někde stát!? Stopem pro podval do depa byla strašná představa. Nakonec to ale pořešil a jel.

Po prvním závodě RSS ve Vyškově jsme věděli, kdo jsou naši soupeři a kdo jede jinou ligu. NE 1. Hladík, 2. Hovorka, 3. Paták, 4. Urban. ANO ostatní. O to větší překvapení byla první RZ, kde jsme byli za Martine Patákem 2,5 a Tomášem Urbanem 3,5 sec. Hovorka s Hladíkem s ohledem na techniku, kterou řídí jsou jiná cenová skupina. A to jsme ještě opravovali vlažný rozpis na rychlejší. Sám Martin uznal, že to bylo rozjezdové ale svižné. Na přejezdu do Čečelovic jsem se sám sebe bál. Hromada rychlých 2/3/2 bez záchytných bodů mezi křovím byla sebevražedná. I Martin měl respekt. 15 kiláků bez plané chvilky v solidním tempu. Výsledek v cíli byl nad očekávání. 5,5 za Martinem Patákem a Urbanovi jsme nadělili světelný rok, skoro 20 sec. Bylo to z říše snů a asi i rozhodlo o našem umístění. Pokud se podívám na výsledky Vyškova, tak tady nám Tomáš opačně nakládal 10 na každé RZ. V servise potom panovala opravdu povznesená nálada. Do RZ 3 jsme startovali docela natěšení a v bojovné náladě. Tady jsem ovšem všechno pokazil já.

Večer jsem měl v depu návštěvu kamarádů. Přitom jsem přepisoval rozpis z tužky do čista. Je několik pravidel na psaní. Hlavně dávat pozor a nic nevynechat. To znám z Radouně. Hlavně ale končit stránku něčím, co mi dává čas na otočení listu. RET, 300, L7 … Něco co je pomalé a mám čas si otočit. Musím se nazvat pánsk……… Napsal jsem si kombinaci retartédu L4 odboč do P7 do L4 na dvě stránky. Takže jsem nadiktoval L4 odboč a než jsem otočil list, tak jsme stáli proti vyděšeným divákům. Ještě, že to Martin zašlápnul. Absolutní BLIK. Vím, že se příště zavřu do auta a budu přepisovat v absolutním klidu. Toto byl průs…. Dalších pár chyb jsem našel i v rozpisu na RZ5. Nicméně zhasnutý motor, couvání a motání se okolo balíku nás stálo nejméně 15 sec. 6 místo v RZ a ztráta na Tomáše 5,5 sec. Tady nás pojel mojí chybou kde kdo. RZ4 Nehodív – Strážovice nám orosila čelo. Nejde řadit čtverka. Nejhorší bylo, že občas tam padla a potom ani zaboha ji tam dostat. Kvedlání a snaha zařadit, znamenaly sekundy na každém řazení. Opravdu smrtelný pot na čele Martina a ještě hlubší vrásky na mé stařecké hubě. Navíc jsem na jednom horizontu zažili stav beztíže. Nečekaně. Hodně nečekaně. Oba jsme se toho lekli a hned jsme rozpis doplnili o vykřičníky. Na přejezdu jsme ale řadili normálně. Uvidíme, kam to dojede. Třeba uvidíme servis. Nádherné Horažďovice – Komušín jsme jeli podle možností a občas 3 / 5. O to překvapivější byl výsledek, kde jsme Tomášovi nadělili 5 sec. A to jsme opět nechávali nějaký čas špatně přepsaným rozpisem. Prostě, hoši, mám vás rád, ale příště až budu mít hotovou práci. Také jsem si to od Martina schytal, že to čtu špatně a pozdě. Holt mne to bude něco asi stát. Pěkné a náročné Čečelovice nám zrušili po havárii a oleji na trati. Měl jsem z toho rozporuplné pocity. Jednak to byla nádherná RZ, kde jsem zajeli v první rundě famózně, ale na druhou stranu neřadila čtyřka.

Servis odhalil závadu na vidličce řazení. Martin Badura senior nazval prodejce značkových dílů vietnamským podvodníkem a už k němu pro nic nepůjde. „S“ páska za pár korun málem zastavila závodničku. Mimo jiné jsme ale zjistili, že se nacházíme na průběžné bedně. Jirky Hladíka je mi opravdu líto a nezaslouží si takovou nepřízeň rallyových bohů. RZ7 jsem celou prokoktal. Létající horizont, špatně napsaný retardér a strach o umístění mi sakra zamotaly jazyk. Nakonec 3 místo v RZ, porazili jsme Martina Patáka a Tomášovi nadělili 11 sec. Za stopkou celý rudý hleděl na nás a gestem chtěl vědět jak. Když se dozvěděl, že dostal 11, tak šel Martina nazvat bezmozkem. Asi si dával záležet a výsledek neodpovídal snažení. Tady se musím zastavit. Děkuji Tomášovi Urbanovi a Honzovi Duškovi za perfektní závod. Super jsme se porvali o sekundy a byla super atmosféra. Když je s kým závodit, tak je to parádní a veselé. Potom se zasmějeme u s úsměvem vyřčeného „běž do pr… jseš bezmozek ..“ Chlapci super a dík. Máte to zpět za Vyškov. Mimo jiné jsme tady dali Martinovi Patákovi 4 sec. Poslední RZ a pěkná šotolinka. Tomáše Urbana jsem odrazili na skoro půlminutu a stejně jsme ztráceli na Martina. Hlavně dojet do cíle. Peripetije se špatně přepsaným rozpisem přetrvávaly a četl jsem pozdě. A třešnička nakonec. Tam kde je nejvíce diváku, fotografů a kamer je potřeba ukázat co v nás je a co umí felda. V poslední šotolinové zatáčce je potřeba zatáhnout za ručku. Jenže ouha. Ono se to neutrhlo a jdeme za kolama, preventivně kontra do pole. Martin někde v komentech napsal „bla bla bla, já jsem nic neviděl“. Já přes tu vysokou trávu také nic neviděl. Jen jsem čekal, kdy se ozve rána a vybouráme zemědělcovi betonový mostek, nebo vyvalíme kámen z dob neolitu. Naštěstí to felda dala. První, co jsem uviděl, byl ksicht Miruse, jak se tlemí a mává v nájezdu na asfalt. Cestou do cíle jsem se mlátil po přilbě a děkoval tomu, co nepřeje Jirkovi Hladíkovi, že nás v tom nenechal. O to překvapivější byl v cíli čas. Za námi Urban i Paták. To jsem ještě ale nevěděl, že měl Martin Paták problémy s rukou a klíňákem v příčinné souvislosti. Proto v cíli „jen“ 15 sec. za ním.

Pokud mám zhodnotit další sprint, tak je vidět, že auto prospěla výměna tlumičů .Je to obrovské zrychlení oproti Vyškovu. Martin už začal i rozpis psát na rychlejší auto. Bohužel zatím technický hendikep asi bude brzdou k lepšímu výsledku. Ale Martin ví, co je potřeba. Uvidíme co dál. Nakonec velký dík pořadatelům za perfektní podnik. Hlavní pořadatel Miroslav Žitník ml. před soutěží prosil o zpětnou vazbu jak hodnotí posádka soutěž. Veřejně tedy napíšu super. Perfektní tratě, perfektní zajištění, perfektní podklady. Snad jen ty kroužky na itíku by příště mohly být menší.

RZ2

RZ8 v čase 10:10. Děkuji JNK za zařazení do sestřihu.

Děkuji pánům z http://www.rallyservice.cz za pěkné fotky ze soutěže.

Komentářů celkem: 5
3. 8. 2016 12:171
0 0
Jen počkej zajíci ... my to tak nenecháme a Jeseníky musíme urvat zase my smajlík ... ale každopádně to byl zajímavý boj, bavilo nás to ... jen prostě nevíme, proč tam nejsou ty časy
3. 8. 2016 13:062
0 0
Mám mít výčitky kvůli tomu pátku? Hodně jsme se snažili být potichu a nerušit Tě, Velký Vezíre. Kvůli sobotě výčitky nemám absolutně, jen bych asi plakal, kdybyste tam zůstali trčet necelý kilometr před cílem závodu. Ale u auta bych případně byl první a tlačil jako o život!
3. 8. 2016 13:113
0 0
A asi si tu RZ8 měl nastudovanou velmi dobře, protože ten betonový propustek tam opravdu je. Ale asi by Vás k němu nepustil strom smajlík.

https://mapy.cz/zakladni?x=13.7575315&y=49.3409573&z=20&base=ophoto&source=ward&id=4688
přepnout na leteckou...
3. 8. 2016 16:504
0 0
Míro, výčitky neměj. To byla moje volba. smajlík Příště se nad volbou zamyslím. Myslel jsem moc mazácky. A mazák nejsem. smajlík
4. 8. 2016 12:075
0 0
Já už jen čekal, až se mi v hledáčku kamery objeví mirus, kterej poběží tlačit smajlík Ale nakonec to dobře dopadlo smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!