3. 8. 2016 06:08 − 1508× − 0

Matěj Kamenec do čela XTG Opel Adam Cupu

Prvenství v třetím klání XTG Opel Adam Cup 2016, kterým byla Rally Agropa Pačejov, získala dvojice Matěj Kamenec – Adam Jurka.

Prvenství v třetím klání XTG Opel ADAM Cup 2016, kterým byla Rally Agropa Pačejov, získala dvojice Matěj Kamenec – Adam Jurka. Stejně jako ve Vyškově obsadili druhou příčku Poláci Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek, poprvé v sezoně vybojoval pódiové umístění třetí Robert Hordossy, kterého navigoval Jiří Kulštejn.

Rally Agropa Pačejov, s centrem v Horažďovicích, byla teprve třetím kláním letošního sedmidílného kalendáře. Soutěž potvrdila, že si to letos o celkové prvenství s největší pravděpodobností rozdají Matěj Kamenec a Jerzy Tomaszczyk.

Oba kvalitní piloti opět výrazně odskočili zbytku pole, Kamenec však tentokrát tahal za delší provaz výsledkově i v počtu nejrychlejších časů (6:2). Zatímco po prvním testu dělily oba rivaly dvě desetiny, po nejdelším testu Čečelovice už držel otěže pevně v rukou valašský jezdec. A v dalších průběhu jakýkoli zvrat nepřipustil. V cíli měl k dobru více než dvacet vteřin, ziskem maxima bodů poskočil i do čela pohárové klasifikace.

Na dalších pozicích byla letošní Agropa z pohledu pohárových soubojů až trochu monotónní. Všechny ovšem v úvodu svými časy zaskočil Adam Březík. Po čtvrtém testu se držel na třetím místě (zajel čtyři třetí časy), ale na následující zkoušce skončil se svým ADAMem na „boudě“ a odstoupil. Jeho pozici zaujal Robert Hordossy a vysněné umístění udržel až na cílovou rampu v Horažďovicích. Průběžné pořadí zůstávalo neměnné po celý závod i na dalších příčkách, mezi Radkem Hůlou, Patrikem Brtníčkem, Martinem Mottlem a novicem Martinem Machalou se vytvořily časové rozestupy, které nebylo vzájemně v jejich silách zásadně redukovat.

XTG Opel ADAM Cup 2016, který pořádá společnost Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) a promotér XTG motorsport, bude pokračovat na prestižní Barum Czech Rally Zlín (26. – 28. srpna). Účastníci poháru budou bojovat o body na páteční městské zkoušce a na sobotních měřených testech.

Matěj Kamenec: „Naše příprava před závodem i celková týmová nálada nás dostala do skvělého rozpoložení, díky kterému jsme se plně soustředili na pačejovský start. Už před závodem jsme očekávali, že první průjezd Čečelovicemi bude rozhodující. Nemám na tratě ovšem dobrou paměť, moc jsem si toho proto z loňského roku nepamatoval a plně se spoléhal na rozpis. Navíc se tato vložka jede po úzké cestě mezi křovím a vše vypadá téměř stejně. Prostě jsme to zkusili a vyšlo to. Poté jsme se snažili už jet na jistotu a neudělat žádnou chybu, což se podařilo. Soutěž jsme absolvovali bez jediného technického problému, za což děkuji týmu MV Cars, který auto připravuje.“

Jerzy Tomaszczyk: „Tentokrát jsme nevyhráli, ale pokud se ohlédnu za průběhem závodu, jsem s výsledkem spokojen. Pačejov má velmi náročné zkoušky, jedny z nejtěžších, na kterých jsem doposud závodil. Řada pasáží je velmi zrádných, což jsem si při seznamovacích jízdách až tak neuvědomoval. Právě trénink nebyl z naší strany vůbec stoprocentní, jak nám v závodě ukázaly drobné nepřesnosti v rozpisu. Třeba na nejdelším, obtížném testu Čečelovice, jsem si v ostrém závodě připadal jako v nějakém hodně rychlém tunelu. Bylo nutné se stoprocentně spolehnout na rozpis, protože každá zatáčka vypadala téměř stejně. A jak se ukázalo, v tomto testu se souboj s Matějem rozhodoval, když jsme ztratili kolem sekundy na kilometr… Z Pačejova si však odvážíme solidní porci bodů, zůstáváme s Matějem v bodovém kontaktu a to je pro další pokračování pohárového souboje nejdůležitější.“

Robert Hordossy: „Byl to můj první start na Pačejově. Tamní ´rychlostky´ jsou dost těžké, vůbec to není jednoduchý závod. Navíc jsem startoval s náhradním spolujezdcem Jiřím Kulštějnem, se kterým nebylo úplně jednoduché se naladit. Přesto se nám Pačejov velmi povedl. Před závodem jsme si dali za cíl třetí místo a to se podařilo, takže celý víkend považuji za vydařený. Nicméně v úvodu jsem jel pravděpodobně trochu opatrněji než se Štěpánem Palivcem, byl to ale už třetí závod v měsíci a najeté ostré kilometry se ukázaly jako velká devíza. Auto fungovalo skvěle, díky za přípravu patří Brynda Racingu.“

Radek Hůla: "Pačejov je skvělá soutěž, od organizace až po velmi těžké, krásné ´erzety´. Na začátku soutěže jsem se sžíval s novým spolujezdcem Jurajem Dendysem, kterému bych chtěl tímto poděkovat za perfektně odvedenou práci. Navíc nás potrápily problémy s brzdami a jen následný servis nás zachránil od odstoupení. Ve druhé sekci jsem chtěl zabrat a poprat se o třetí místo, ale na výborně jedoucí Roberta Hordossyho nebylo. Nedovolil nám se k němu přiblížit, naopak náskok ještě navyšoval. Proto jsem se rozhodl zvolnit s cílem auto dovézt až na cílovou rampu. S výsledkem jsem byl určitě spokojen, musím sebekriticky uznat, že tentokrát navíc nebylo."

Patrik Brtníček: „Auto nám fungovalo bez jediného problému, dobrá byla i souhra v autě, přesto časy vůbec nepadaly. Nebudu se na nic vymlouvat, prostě nám to nesedlo. Byl jsem z časů docela špatný. Jedinou naší výraznější ztrátou byla penalizace za předčasný start. Ale snažím se na průběhu rally najít pozitiva. Hlavně jsem rád, že jsme po dvou výpadcích na ´velkých´ soutěžích zase dojeli do cíle. Ve druhých průjezdech jsme se výrazně zrychlili a odstup od nejlepších se postupně snižoval. Tím se potvrzuje, že odjeté kilometry jsou znát.“

Martin Mottl: „Určitě se na výsledku podepsala dlouhá pauza a několik chybiček, které mě v úvodu vylekaly. Pačejov má hodně specifické tratě, které jsou náročné na rozpis a jak se při závodě ukázalo, měl jsem ho na řadě míst až příliš optimistický. A když se toto všechno nasčítalo, byl z toho výsledek, jenž je až trochu frustrující. Ale budu letos bojovat dál, potřebuji v autě opět získat větší jistotu.“

Karolína Jugasová (spolujezdkyně Martina Machaly): „Pačejovská rally je na premiéru v závodním voze dost těžká soutěž, takže Martina nečekal zrovna jednoduchý úkol. Náš cíl byl dovézt auto v pořádku až na cílovou rampu a to se nám povedlo. Proto musím Martina pochválit, skvěle poslouchal a v autě to fungovalo bez problémů. Jelikož to byl jednorázový společný start, děkujeme celému týmu, všichni byli jako vždy naprosto báječní.“

Adam Březík: „Závod se mi moc líbil a neskutečně jsem si ho užíval. Bohužel jen do situace v RZ5, po které se rozplynuly všechny pódiové naděje. V přírodním retardéru jsem trochu více katoval zatáčku, ve které byl pařez, který nás převrátil na střechu. I přes výpadek jsem byl moc rád, že jsme oproti Vyškovu dokázali tak zrychlit a doufám, že se ještě posuneme dál. Děkuji rodině, týmu Kimi racing, sponzorům a všem za podporu, poděkování patří také mechanikům za perfektně připravené auto.“

XTG Opel ADAM Cup 2016 – Rally Agropa Pačejov:

1. Kamenec – Jurka (Opel Adam Cup) 45:41.9
2. Tomaszczyk – Sitek (Opel Adam Cup) 46:04.0
3. Hordossy – Kulštejn (Opel Adam Cup) 47:14.7
4. Hůla – Dendys (Opel Adam Cup) 47:58.7
5. Brtníček – Kouřil (Opel Adam Cup) 48:18.7
6. Mottl – Vorel (Opel Adam Cup) 48:38.6
7. Machala – Jugasová (Opel Adam Cup) 50:47.1

Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (3/7):

1. Kamenec 70, 2. Tomaszczyk 65, 3. Hordossy 44, 4. Brtníček 20, 5. Mottl 36, 6. Hůla 30, 7. Gargulák 18, 8. Konečný 16, 9. Březík 14, 10. Machala 10

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama