M-Sport se jako poslední zapojuje do testů nového WRC
Zatímco valná většina týmů plánujících se v příštím roce zapojit do MS v rally poctivě testuje své speciály již nějaký ten pátek – například Citroen má za sebou šest testů v různých lokalitách (naposledy jezdil na portugalské šotolině) a třeba Toyota ve své tiskovce hlásila, že Yaris má na kontě nějakých 5000 kilometrů – M-Sport dlouho zůstával pozadu, protože neměl k dispozici karoserii nové Fiesty a teprve v tomto týdnu vyjel s prvním prototypem vozu. Ten je výsledkem dvanácti měsíců vývoje a má za sebou úvodní kilometry ve firemním testovacím areálu v Cumbrii.
Foto: M-Sport
I přes to, že se párkrát nechal slyšet, že nové vozy už netestuje, Malcolm Wilson tentokrát neodolal a ještě před Finskou rally s prototypem Fiesty odjezdil první kilometry a po něm, velmi zajímavá informace pro české fanoušky, převzal volant vozu Martin Prokop. Ten tak poznal, jak se nový vůz chová a jakých změn doznal oproti současné generaci speciálu, protože vůz pro rok 2017 byl navrhnut kompletně od nuly a za spolupráce s Ford Performance, která stála například za úspěšným Fordem Focus pro rallycross, se kterým stihl Andreas Bakkerud dominovat závodu v Holjes.
Foto: M-Sport
A co k vozu řekl jeho první pilot, tedy šéf M-Sportu Malcolm Wilson? "Pokaždé, když poprvé vyjedete s novým autem, tak je vždy ve vzduchu cítit vzrušení. Mnohokrát jsme dokázali, že máme odborné kapacity k postavení vítězného vozu a úvodní poznatky ukazují, že tentokrát to nebude jinak," říká Malcolm Wilson a pokračuje, "je to sice první prototyp, ale jeho rychlost je neuvěřitelná. S kolegy ve Fordu stále ještě dolaďujeme aero paket, ale všechny mechanické díly jsme již testovali v karoserii současného vozu, takže první testy prototypu pouze potvrdily mou důvěru v naši schopnost stavět vítězná auta."
Foto: M-Sport
A Martin za volantem továrny by byla krása, hodně bych byl zvědav na jeho výkony ve chvíli, kdy si může troufnu jít do železa.
Co by vyresilo tovarni auto, ukrojilo by 1,5min z teto cifry a posul se o 1-2 mista?? Kdyz navic spicka jede temer ve vterinach??
Chlapy, zacnete premyslet hlavou a ne jen snit!!!
Sedi v tom proto, ze za tu dobu utratil u wilsona stovky mil kc, a ten se nechce smirit s tim ze odejde z rally a prijde a takove TOP klienta
A co by se podle vas razem stalo kdyby NAHODOU sedl do fabrickeho auto. Podle me vubec nic. A bylo by to to same, jako kdyz si vzpomenete, kdyz se s velkym nadsenim cekalo na posledni evoluci fiesty s padlem pod volantem, ze jako jediny on s kubicou ho dostane...
Proti jinym teamum to vypada, ze je ceka jeste hodne prace na aerodynamice. V porovnani s letosnim modelem jsou zmeny jen na predni masce.
Protože ještě nemají Fiestu pro rok 2017, Ford jim ještě nechce poskytnout auto, takže testují na stávající kastli