Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 8. 2016 20:26 − 7139× − 13

M-Sport se jako poslední zapojuje do testů nového WRC

Posledním, kdo začal s testy prototypu na rok 2017 je M-Sport, který se svou Fiestou WRC vyjel v tomto týdnu.

Zatímco valná většina týmů plánujících se v příštím roce zapojit do MS v rally poctivě testuje své speciály již nějaký ten pátek – například Citroen má za sebou šest testů v různých lokalitách (naposledy jezdil na portugalské šotolině) a třeba Toyota ve své tiskovce hlásila, že Yaris má na kontě nějakých 5000 kilometrů – M-Sport dlouho zůstával pozadu, protože neměl k dispozici karoserii nové Fiesty a teprve v tomto týdnu vyjel s prvním prototypem vozu. Ten je výsledkem dvanácti měsíců vývoje a má za sebou úvodní kilometry ve firemním testovacím areálu v Cumbrii.


Foto: M-Sport

I přes to, že se párkrát nechal slyšet, že nové vozy už netestuje, Malcolm Wilson tentokrát neodolal a ještě před Finskou rally s prototypem Fiesty odjezdil první kilometry a po něm, velmi zajímavá informace pro české fanoušky, převzal volant vozu Martin Prokop. Ten tak poznal, jak se nový vůz chová a jakých změn doznal oproti současné generaci speciálu, protože vůz pro rok 2017 byl navrhnut kompletně od nuly a za spolupráce s Ford Performance, která stála například za úspěšným Fordem Focus pro rallycross, se kterým stihl Andreas Bakkerud dominovat závodu v Holjes.


Foto: M-Sport

A co k vozu řekl jeho první pilot, tedy šéf M-Sportu Malcolm Wilson? "Pokaždé, když poprvé vyjedete s novým autem, tak je vždy ve vzduchu cítit vzrušení. Mnohokrát jsme dokázali, že máme odborné kapacity k postavení vítězného vozu a úvodní poznatky ukazují, že tentokrát to nebude jinak," říká Malcolm Wilson a pokračuje, "je to sice první prototyp, ale jeho rychlost je neuvěřitelná. S kolegy ve Fordu stále ještě dolaďujeme aero paket, ale všechny mechanické díly jsme již testovali v karoserii současného vozu, takže první testy prototypu pouze potvrdily mou důvěru v naši schopnost stavět vítězná auta."


Foto: M-Sport

Komentářů celkem: 13
3. 8. 2016 23:111
0 0
smajlík No co ten Prokop? Bojím se tu myšlenku jen vyslovit...ale je to asi blbost co? smajlík
3. 8. 2016 23:202
0 0
no,s tím jak chcou soukromníkům zablkovat přístup k novým WRC, dít se může cokoliv
3. 8. 2016 23:583
0 0
No, shifty, nač ten strach smajlík: M-Sport postaví příští rok dva-tři tovární teamy a v jednom z nich pojede MP. Zas taková blbost to není. Nebo?
4. 8. 2016 00:334
0 0
At s tim autem pojede kdokoliv doufam jen ze udelaji poradne dva kroky vpred,aby stacili ostatnim znackam. A kdyby se tam nahodou nekde okoko motal MP tak to bude super smajlík
4. 8. 2016 06:185
0 0
Na té spodní fotce mi ta Fiesta na první pohled dost připomněla 206WRC smajlík
A Martin za volantem továrny by byla krása, hodně bych byl zvědav na jeho výkony ve chvíli, kdy si může troufnu jít do železa.
4. 8. 2016 08:306
0 0
A co by se podle vas razem stalo kdyby NAHODOU sedl do fabrickeho auto. Podle me vubec nic. A bylo by to to same, jako kdyz si vzpomenete, kdyz se s velkym nadsenim cekalo na posledni evoluci fiesty s padlem pod volantem, ze jako jediny on s kubicou ho dostane v prvni varce a ze to bude strasny skok dopredu a zrychleni!! A realita-klasicka, 7-10 mista a 5-8min ztraty.

Co by vyresilo tovarni auto, ukrojilo by 1,5min z teto cifry a posul se o 1-2 mista?? Kdyz navic spicka jede temer ve vterinach??

Chlapy, zacnete premyslet hlavou a ne jen snit!!!

Sedi v tom proto, ze za tu dobu utratil u wilsona stovky mil kc, a ten se nechce smirit s tim ze odejde z rally a prijde a takove TOP klienta
4. 8. 2016 09:077
0 0
Kruté,ale pravdivésmajlíksmajlíksmajlík
4. 8. 2016 09:188
0 0
Původně napsal kuzelka1
A co by se podle vas razem stalo kdyby NAHODOU sedl do fabrickeho auto. Podle me vubec nic. A bylo by to to same, jako kdyz si vzpomenete, kdyz se s velkym nadsenim cekalo na posledni evoluci fiesty s padlem pod volantem, ze jako jediny on s kubicou ho dostane...
Naprostý souhlas. Je to to samé jako s Barum rally do MS. Lidi, proberte se už ...
4. 8. 2016 10:049
0 0
sorry hoši ale já se nechci probíratsmajlík a hodlám si dál snít.....co by byl život bez snění??...tvrdá realita?smajlík díky....chci se celej život na něco hezkýho těšit a nemusí to být jen Čech na bedne ve WRCsmajlík
Raf
4. 8. 2016 10:1310
0 0
Proti jinym teamum to vypada, ze je ceka jeste hodne prace na aerodynamice. V porovnani s letosnim modelem jsou zmeny jen na predni masce.
4. 8. 2016 10:1711
0 0
Původně napsal Raf
Proti jinym teamum to vypada, ze je ceka jeste hodne prace na aerodynamice. V porovnani s letosnim modelem jsou zmeny jen na predni masce.


Protože ještě nemají Fiestu pro rok 2017, Ford jim ještě nechce poskytnout auto, takže testují na stávající kastli smajlík
4. 8. 2016 10:3112
0 0
Tak je to hezkej sen....a proč nesnít smajlík smajlík
4. 8. 2016 11:5313
0 0
"Sedi v tom proto, ze za tu dobu utratil u wilsona stovky mil kc, a ten se nechce smirit s tim ze odejde z rally a prijde a takove TOP klienta" Tak nevím, jestli hned stovky, ale jinak zrovna to mě hned ´ˇtuklo, když jsem slyšel o Martinovi. S těma superautama2017 a superlicencema já to chápu tak, že soukromník, kterej má naježděno se současnými WRC-nemá problém. V některém článku tady "Co se současnými WRC", říká někdo z "vrchnosti", že mají význam do budoucna(2 roky)pro toho, kdo by později chtěl to superauto. Ale Wilson si tam Martina jistě pozval i proto, že oceňuje i jeho kvality. A každej názor od zkušenýho jezdce-je pro Wilsona teď přínosnej-když tam má vesměs nezkušenou "omladinu". Pozve si nejspíš i Nassera...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!