Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 8. 2016 21:37 − 3827× − 12

MČRHA: Káňa na třetí pokus vyhrál na Agropě

Na oblíbeném Pačejově se mezi historiky sešla silná sestava a po dvou druhých místech se letos z vítězství radoval Jirka Káňa.

Spolu s tím, jak se za svou polovinu přehoupl kalendářní rok, dostává se do druhé části i sezóna automobilových soutěží a výjimkou není ani MČRHA, kde Rally Agropa představovala přesnou polovinu sedmidílného šampionátu, protože byla čtvrtým místem, kde se letos sešli zájemci o body startující s historickými automobily. Jelikož soutěž s centrem v Horažďovicích patří mezi posádkami velmi oblíbené, ani letošek neznamenal změnu vzestupného trendu počtu přihlášek a na startu se sešlo 34 dvojic, což je o 4 posádky více jak vloni. Na všechny zúčastněné bylo připraveno 73,5 ostrého kilometru zkoušek, avšak druhý průjezd Čečelovic se rušil, čímž byli účastníci MČRHA ochuzeni o 14 km.


Foto: Tomáš Kaňa

O oblíbenosti podniku pak svědčí slova posádek, za všechny citujme třeba Vejvodu, spolujezdce od Budila: "Na naši oblíbenou rally jsme vyrazili až v pátek ráno a to proto, že se jednalo pouze o jednodenní soutěž. Formát rally i jednotlivé rychlostní zkoušky se z větší části podobaly minulým ročníkům a tak jsme hodně rozpisu pouze kontrolovali a opravovali drobné nedostatky." Slova chvály má pro soutěž i její letošní vítěz Káňa: "Začal bych asi tím, že Pačejov je moje nejoblíbenější soutěž v celém rally kalendáři. Jel jsem zde již po páté. Soutěž má každý rok nasazenou laťku velmi vysoko a zatím se daří jí udržet. Absolutně výborné servisní zázemí s dostatkem místa, kde nikdo nic neřeší a vše funguje. RZ v Pačejově jsou náročné, střídá se tempo i povrchy, rychlé i technické pasáže. Zkouška "muničák" je krásná i zrádná zároveň. Prostě paráda."

Po krátkém úvodu o soutěži se nyní pojďme podívat, jak to tedy na jejích zkouškách vypadalo. Nejrychleji začal Zabloudil (ten sice neboduje do MČRHA, ale vynechávat ho nebudeme), pět sekund na jeho Imprezou pak dojel Káňa. Když naopak druhý jmenovaný vyhrál RZ2, tak to znamenalo, že Zabloudilovi vrátil první zkoušku i s úroky a šel do čela, ale jak říká, nebylo to ideální: "Auto mi ale nefungovalo na plný výkon. První dvě RZ jsem se trápil s "tarokováním" motoru v rozsahu 4-6 tis otáček. Přesně ten rozsah otáček, který je u turbo motoru nejdůležitější.". Velmi dobře soutěž rozjel Krejča, který byl po první sekci třetí a ani absence na Bohemii se na jeho výkonu nepodepsala: "Pačejov letos byl skvěle obsazený a my se na něj moc těšili, protože Bohemku jsme vy nechali z důvodu pro nás katastrofálního harmonogramu tratě. Prostě jezdit se 130 po dálnici není nic příjemného. Hned první RZ patří mezi ty hodně rychlé a tak nás celkem překvapil čas, se kterým jsme se drželi celkem v kontaktu s ostatními. Druhá RZ patří k našim oblíbeným a i když se nám to s Pavlem moc nezdálo tak z toho byl nakonec dobrý čas."


Foto: Tomáš Kaňa

Jenom 39 desetin za Krejčou následoval Frei, který letos se svou "elerou" patří mezi nejrychlejší posádky třídy a jak říká, vstup do soutěže se mu vyvedl. "První sekce se povedla z našeho pohledu nad očekávání, časem na první zkoušce jsme byli trochu zaskočeni, protože se nám zdálo, že jsme to jeli nějak moc rozevlátě a ne na čas. Čekáním před startem druhé RZ auto vychladlo, což motoru prospívá, ale gumy klouzaly, což mě kousek po startu trochu vylekalo a zbytek zkoušky už byl takový nejistý, ale čas nebyl tak špatný." Za jmenovanou dvojicí škodovek pak na pátém místě následoval Jirovec s emtrojkou, šestý byl Budil, jenž zaznamenal zlepšení oproti loňsku: "První vložku Nehodív-Strážovice, projíždíme ve svižném tempu a zaznamenáváme o 15sec lepší čas než loni."

Na patnáctém místě byl po první sekci Kašpar, který je fanouškům znám svými starty s Octavií v bývalém Poháru ČR a do zadokolky se vrátil po hodně dlouhé době: "Protože jsem Pačejov chtěl jet a máme Octavii rozebranou, vzali jsme stodesítku. Se zadním náhonem jsem jel závody naposledy v roce 2001 a tak jsem se hodně těšil, jen jsem si nedokázal představit, jak se závodí s „1150“. První erzeta byla poznávací a druhá Čečelovická se nám už docela líbila." Dalším zástupcem těch starších verzí škodovek v MČRHA je i Touš, pro nějž šlo o premiéru na Agropě: "První RZ se nám příliš nepovedla. Bylo tam pár chyb, za které jsem mohl trochu já, trochu mitfára, ale učíme se, tak jsme to tak brali. Pak už to začalo být na druhé RZ lepší. Auto nám bylo v servise ještě doladěno, což bylo opravdu znát. To už jsem začal chápat že RZty budou opravdu hodně na srdce závodníků! Přiznám se, že našemu žlutému sršni to příliš nevyhovuje, protože převodovka je dost špatně odstupňovaná."

Po servisní pauze se posádky vydaly na druhou sekci, která byla tou nejdelší, když je včetně zrušené zkoušky čekala čtveřice testů. Nejrychleji začal Zabloudil, který se vrátil zpět do čela a když v RZ4 zajel další nejrychlejší čas, měl na Káňu 11 sekund k dobru. Ale pilot Sierry v RZ5 kontroval a svou ztrátu snížil na 3 sekundy, což byl také rozestup dělící vedoucí posádky dvě zkoušky před cílem. Třetí příčku si nadále držel Krejča, jehož elera nemohla s mnohem silnější technikou soupeřit, ale to ho moc mrzet nemuselo, protože na dostřel jeho umístění se neustále držel Frei s další LR, jehož však v závěru sekce postihla menší technická závada: "První dvě zkoušky druhé sekce byly opět ve znamení soubojů s Honzou Krejčou a hodně na nás stahoval i Marcel Tuček s jeho Mazdou, bohužel na prvním průjezdu "Muničákem" se nám uvolnil pastorek na řízení a auto špatně zatáčelo skoro celou zkoušku, přesto čas nebyl špatný, ale nějaký nás to stálo."

Jak už nastínil ve svém komentáři Frei, za volantem exotické Mazdy RX-7 se rozjel Tuček, který se na šumavského jezdce dotáhl na osm sekund. Na šestím místě průběžně byl klasifikován Jirovec, sedmý jel Budil, jehož však také v závěru sekce potrápila technika, více jeho spolujezdec Vejvoda: "Celou erzetu jedeme na tři a cítíme, že je zle. Do toho jsme ještě na této rychlostce trefili kamen ohnuli řízení a ještě nám samovolně začal pískat Oni systém. Dojíždíme hodně pomalu do cíle této erzety a přemýšlíme, kolik asi dostaneme od konkurence v naší kategorii. Naštěstí to bylo pouze 20 vteřin od Aleše Jirátka a tak si udržujeme prozatímní první místo v kategorii 2." Patnáctou příčku si nadále držel Kašpat, který se sžíval si našel chvíli na nalezení výhod velkých kol moderních vozů: "Po servisu jsme se už nabuzení opět vydali na trať, bohužel byl druhý průjezd Čečelovicemi, nejhezčí erzetou, zrušen, tím se nám druhá sekce docela zkrátila, což nás hodně mrzelo. Při průjezdu „muničákem“ jsem si uvědomil, jakou výhodu mají 18“ kola. Auto tam dostalo takových ran do podvozku, až mě ho až bylo líto." Obdobně pak situaci historiků na rozbitých cestách viděl i Touš: "Vojenský prostor mně nějak zkazil chuť. Přeci jen historici nejsou tak pevná auta jako soudobá a Sko se plazí po zemi, tak jsme celou dobu poslouchali jen kameny v podlaze a ještě přišla drobná krize na odbočení na hlavní, kde jsem těsně minul díru, která by nás stála kolo."


Foto: Tomáš Kaňa

Ve třetí sekci soutěže zbývalo odjet dvě vložky a když tu předposlední vyhrál Káňa a svou ztrátu na první místo snížil na osm desetin, dalo se čekat, že poslední test půjdou oba dva jezdci naplno a bude se o prvenství bojovat až do posledního metru. To se také potvrdilo a když pilot Sierry vyhrál i poslední RZ, dojel si do Horažďovic na cílovou rampu pro poháry za první místo, které vybojoval o osm desetin. Proto nemohl být v závěrečném hodnocení nespokojený: "Souboj se Štěpánem Zabloudilem jsem nevypustil i přes ten fakt, že jeho Subaru Impreza není historik, ale moderní čtyřkolka jezdící v kategorii Klasic. Vítězství bylo o "prsa" vietnamské závodnice. Gratuluji soupeřům a především Honzovi Krejčovi na druhém místě, který se svojí Škodou 130 LR skutečně strašně letí!! Chtěl bych také poděkovat skvělému navigátorovi Ivoši, který se výborně zhostil náhrady za nemocného Juldu. V autě vše klapalo na 100 procent a na výsledku se to jednoznačně odrazilo. Moc jsem si to užil a doufám, že se na Pačejov ještě někdy podívám."

Druhý tedy dojel Zabloudil, ale jelikož do MČRHA neboduje, druhou příčku v tomto šampionátu bral Krejča, jenž zkompletoval svou sbírku pódiových umístění z této soutěže: "Pačejov se nám celkově moc líbí a tak jsme si to snažili hlavně užít a pěkně se svézt. Samozřejmě že jsme se snažili udržet za zády Honzu Freie, který jel opět výborně a porazit ho je stále těžší, o čemž svědčí i rozdíl mezi námi v cíli. Dost nás mrzelo zrušení té pro nás nejhezčí RZ, ale to se dalo při takovém počtu startujících čekat. Až na nefunkční intercom na předposlední RZ pro nás bezproblémová soutěž se super konečným výsledkem." Za Krejčou soutěž dokončil Tuček, který se při premiéře s Mazdou dostal až na stupně vítězů v MČRHA (absolutně byl čtvrtý), o které v závěru přišel Frei: "Poslední dvě zkoušky jsem se snažil dotírat na Honzu Krejču a zároveň udržet Marcela Tučka za sebou, což se na Doubravické zkoušce podařilo tak nějak na půl :-D Poslední "Muničák" jsem se snažil co to šlo, ale bohužel jsem část lesa prohrabal a nakonec nás Marcel přeskočil skvělým časem o 2,1 sekundy a sesadil nás z naší první bedny v historikách "


Foto: Tomáš Kaňa

Třičtvrtě minuty na Freie ztratil šestý Jirovec, půlminutu nazpět následoval Budil, který výsledek nadělil spolujezdci k narozeninám: "Dokončili jsme tuto soutěž v nabité konkurenci na 6. místě absolutně, 1. místě v kategorii 2 a 1. místě ve skupině C3. Tento výsledek byl i dárkem k mým kulatým narozeninám, které jsem tento den oslavil," uzavřel hodnocení Agropy Vejvoda. Osmý byl Jirátko s dalším BMW 2002 Ti, devátý dokončil Šubrt a desítku uzavřel Hostaš. Vinou technického problému hned na první zkoušce přišel o všechny naděje na solidní výsledek Kučera, který ztratil skoro osm minut a s tím se už moc dělat nedalo: "Po dlouhé době jsem si sedl do závoďáku a bylo to znát. Navíc hned na startu 1 RZ nám prasklo lanko plynu. Oprava zabrala cca 8 minut a s provizorním ovládáním plynu jsme dojeli do servisu. Občas to byl adrenalin, když zůstal seknutý a já šel na brzdy. Po opravě jsme postupně zrychlovali a časy nebyly až tak špatné. Co se týče soutěže samotné, jel jsem tady prvně a i jako divák jsem tu nikdy nebyl. Je to tady hodně o dobře napsaném rozpisu, ty zarostené úvozy jsou zrádné. Musím, říct, že RZ 5 a 8 jsou opravdu skvělé, byť jsem v prvním průjezdu vytvořil malou chybku. Chválím Silvu, byla jako vždy perfektní a oporou. Těším se na Barumku, která bude bez Silvie. Ta bohužel z pracovních důvodů nemůže. Je součástí realizačního teamu Barum Rally Zlín," uzavírá pozvánkou nad nadcházející podnik MČRHA Kučera.

Rally Agropa – pořadí v cíli MČRHA
1.Káňa Jiří – Vybíral IvoFord Sierra RS Cosworth1. E445:30,0
2.Zabloudil Štěpán – Novák PetrSubaru Impreza 5551. F7+0,7 *
3.Krejča Jan – Šárka PavelŠkoda 130 LR1. E5+1:13,5
4.Tuček Marcel – Tučková TerezaMazda RX-71. E7+1:21,4
5.Frei Jan – Šlegl PetrŠkoda 130 LR2. E5+1:23,5

* Auto třídy Klasik, do MČRHA neboduje

Kompletní výsledky z Rally Agropa MČRHA naleznete na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 12
5. 8. 2016 21:47
0 0
Skvělá práce kuře..smajlík
Krásnej článek.
Jen tak dál.
5. 8. 2016 21:49
0 0
díky smajlík jen mě za posádky mrzí, že se nám v galerkách sešlo tak málo fotek z HA...
5. 8. 2016 22:09
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
5. 8. 2016 22:14
0 0
Ono s tou třídou 5-Klasik je to takové zvláštní, jak už se tu probíralo, na stránkách Autoklubu je tohle.
http://www.autoklub.cz/dokument/11145-ha-ar-k5-pacejov.html.
Vzhledem k tomu, že všechny třídy 1-4,resp. 5 bodují zvlášť,
tak nevím... bodují, nebodujííí smajlík
6. 8. 2016 02:52
0 0
Konečně Bludnej subaru kořen dojel do cíle, sem happy. Jen tak dál hoší smajlík smajlík
7. 8. 2016 11:13
0 0
Trošku nechápu a nebo mě spíš mrzí jak se pořád upozorňuje na bodování nebodování, klasik vs historik. Přijde mi to dětinské a zbytečné. Subaru by správně mělo vyhrát o velký kus minuty... Ale je ve stádiu vývoje a prvně v cíli, hurá... Jirkovi Káňovi to asi hodně leží v žaludku, ale dobře, když teda nejedeme stejnou ligu, tak dejme naše výsledky pryč a co tam teda zůstane? Sierra vítězí nad Škodovkama. Gratuluji smajlík
7. 8. 2016 11:35
0 0
Tome, neupozorním na to a pak budou reakce pro změnu podobné jako po Vltavě - http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=28355&title=mcrha-ballek-vraci-vladu-nad-sampionatem-pro-subaru
7. 8. 2016 12:39
0 0
Původně napsal kuře
Tome, neupozorním na to a pak budou reakce pro změnu podobné jako po Vltavě - http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=28355&title=mcrha-ballek-vraci-vladu-nad-sampionatem-pro-subaru

Kuře proti článku nemám nic....smajlík
8. 8. 2016 13:06
0 0
To malinkej..
Tak především tady nebudu diskutovat,když je to tady anonymní. Přihlaš se pod jménem a pak o tom můžeme věcně mluvit. smajlík
V žaludku mi neleží nic,to mi věř. Stačí si postavit historika, což je v daném případě auto do roku 1990 !! a je po diskuzi. S Jirkou Navrátilem jsme stavěli první Sierru v roce 2009 jako kladivo na silné Kadetty Ticháče,Hájka a Tenkla. Tehdy ty auta jezdily. No ale já nemůžu za to,že v tuhle chvíli nejedou. Kdyby na Pačejově pršelo,tak jsem skončil tak na 4-5 místě,protože bych nestíhal tempo Š 130 LR po úzké a technické RZ. Já si postavil auto v roce 2012,abych se povozil a třeba potrápil nějakou Š 130 LR,popř. Jirku Navrátila. Nemůžu za to,že mi to docela jde.smajlíksmajlík
8. 8. 2016 14:30
0 0
Jirko nic ve zlém, jsem rád, že u nás jezdí alespoň tvoje sirka. Ale vzpomínáš si na ty nářky, když Vaše auta nemohla do Evropy? To je stejný, jako současný kategorie Klasik a neklasik...

Ať se daří smajlík
8. 8. 2016 15:56
0 0
Hoši tyhle hádky jsou dle mě zbytečné, obě ty auta parádne jedou a jsou krásné a jak je to zadohrab vs. čtyřkolka, to tu všichni víme.
Já sem(a podle mě nejen já)hlavně rád, že se konečně v historicích může koukat na takovéhle krásné a výkonné vozy, opravdu konečně(když si vzpomenu na doby před 6-10 lety...)! Chápu, řevnivost je fajn věc, troška toho hecování taky no....smajlík
8. 8. 2016 16:44
0 0
Možná do toho dostatečně nevidím, ale spatřuju v tom jistou paralelu s učinkováním Jirky Kalisty s jeho Legacy mezi historiky.... Tam s tím měl taky někdo neustále problém.Přesněji, pokud se pamatuju, tak se to dokonce nějak nezdálo někomu ze soudobých aut, že pro sponzory to vypadá špatně, když ,,bojují" s historikem... Zvláštní, že dle logiky ,,postav si historika a je po diskuzi, tj auto do roku 1990" by, nemýlím li se (pokud ano, jistě mě někdo opraví, předem díky) by tomutu ,,doporučení" Legacy vyhovovalo, byť si nemyslím, že by bylo nějak zásadně pomalejší....

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama