Budil – Vejvoda: Rally Agropa Pačejov

Na naší oblíbenou rally jsme vyrazili až v pátek ráno a to proto, že se jednalo pouze o jednodenní soutěž.

Na naší oblíbenou rally jsme vyrazili až v pátek ráno a to proto, že se jednalo pouze o jednodenní soutěž. Formát rally i jednotlivé rychlostní zkoušky se z větší části podobaly minulým ročníkům a tak jsme hodně rozpisu pouze kontrolovali a opravovali drobné nedostatky. Jako každý rok jsme vyrazili i se závodním BMW, zaparkovali ho u benzinky v Horažďovicích a jeli do areálu firmy Agropa v Olšanech pro itinerář, kde jsme udělali rovnou i formální přejímku. Okolo půl deváté jsme začali se seznamovacími jízdami hned na první vložce, kterou jsme zkontrolovali a jeli jsme na nejdelší erzetu č.2 Čečelovice-Čečelovice, kterou jsme opět pouze zkontrolovali. Po poledni se přesouváme na RZ 4,8 Horažďovice-Komušín. Tato rychlostka se jelo oproti loňskému roku v opačném směru a proto jsme ji museli napsat. Po dvou kontrolních průjezdech jsme se přesunuli na poslední rychlostní zkoušku Doubravice-Leskovice, kerou jsme z větší části také pouze zkontrolovali a uháněli zpět do Horažďovic, kde nás čekala technická přejímka.

Ta proběhla tak jako na každé soutěži bez nejmenších problémů. Naložili jsme bavoráka na vlek a odvezli ho do servisní zóny, která byla opět na letišti v Tchořovicích a jeli do Štetkovic, kde jsme spali a těšili se na sobotu na závody. Startovní čas jme měli až v půl jedenácté ze startovní rampy, která byla v Horažďovicích u kina a vyrazili jsme na první vložku Nehodív-Strážovice, kterou ve svižném tempu projíždíme a zaznamenáváme o 15sec lepší čas než loni. Přesunuli jsme se na druhou – nejdelší rychlostku a bez problémů absolvujeme i tu a míříme do servisní zóny, které ale předchází krátké přeskupení na 6.místě absolutně.

Po nezbytné kontrole a přezutí předku na tvrdé pneumatiky vyrážíme po tankovací zóně vstříc nejdelší sekci celé soutěže, která čítala čtyři rychlostky. Na první z nich což byla RZ3 zaznamenáváme opět solidní čas v první šestce a jedeme na RZ4 Nehodív-Strážovice, na které nám bavorák začíná jít na tři válce. Přesouváme se na RZ5 tzv. muničák. Celou erzetu jedeme na tři a cítíme, že je zle. Do toho jsme ještě na této rychlostce trefili kamen ohnuli řízení a ještě nám samovolně začal pískat Oni systém. Dojíždíme hodně pomalu do cíle této erzety a přemýšlíme, kolik asi dostaneme od konkurence v naší kategorii. Naštěstí to bylo pouze 20 vteřin od Aleše Jirátka a tak si udržujeme prozatímní první místo v kategorii 2 a jedeme na 14km dlouhou rychlostku Čečelovice a po příjezdu do ČK se dovídáme, že je rychlostka zrušena. To nám nahrálo do karet, protože nebudeme nabírat časovou ztrátu. Po volném průjezdu spěcháme do servisní zóny a pokusíme se dát bavoráka dohromady výměnou svíček a zapalovacích kabelů.

To však nepomáhá a my na poslední chvíli na radu Pavla Bašty zkoušíme dát do správného směru jeden z difuzorů v karburátoru. Po krátkém vyzkoušení zjišťujeme, že chyba byla opravdu ve špatně natočeném difuzoru u kterého se povolil zajišťovací šroubek. Tímto bychom chtěli ještě jednou Pavlovi poděkovat za cennou radu. Po hektickém příjezdu do ČK 12sec před koncem našeho časového limitu a po nezbytném natankování, vyrážíme vstříc posledním dvěma rychlostním zkouškám. Na nich opět na čtyři válce zajíždíme solidní časy a míříme tak na cílovou rampu do Horažďovic. Dokončili jsme tuto soutěž v nabité konkurenci na 6.místě absolutně, 1.místě v kategorii 2 a 1.místě ve skupině C3. Tento výsledek byl i dárkem k mým kulatým narozeninám, které jsem tento den oslavil. Chtěli bychom tak poděkovat klukům v servisu Milanovi Fulínovi a Zdendovi za bezchybný výkon a všem, kteří nás podporovali a fandili nám.

Naší další soutěží bude vrchol domácího šampionátu, kterým je Barum rally Zlín, 26.-28.8, kam Vás tímto všechny srdečně zveme.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!