Filip Mareš na Rallye Weiz: „Není asfalt jako asfalt“

Zahraniční premiéra posádky Autoklub Rally Talent ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek.

Do malebné štýrské krajiny zasazené městečko Weiz a nespočet okolních kopců protkaných klikatými a kluzkými cestičkami, obstaraly o předešlém víkendu kulisu pro zahraniční premiéru posádky Autoklub Rally Talent, ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Osmý ročník Rallye Weiz nespadal jen do tamního šampionátu, ale současně představoval také další možnost k porovnání posádek bojujících o body v rámci Central Rally Trophy. Právě mezi ty se řadila i mladá posádka vozu Peugeot 208 R2, která tak k našim jižním sousedům přijela navázat na skvělé výkony nejen z Českého Krumlova a Hustopečí. Nečekalo na ně ovšem nic snadného, harmonogram soutěže totiž čítal hned 16 rychlostních zkoušek v celkové délce přesahující hranici 190 „ostrých“ kilometrů.

„Už průběh seznamovacích jízd potvrdil, že nás čeká velmi náročná soutěž. Tratě byly technické, často se střídala stoupání a klesání a většina krajnic byla zasypána štěrkem. Když se vše sečetlo s rakouským kluzkým asfaltem, bylo jasné, že je před námi úplně nová zkušenost. Tréninky navíc probíhaly pouze na dva průjezdy, takže tvorba kvalitního rozpisu byla o to náročnější. I na tohle jsme ale v přípravě na soutěž mysleli, a proto si troufám říci, že jsme tuto výzvu zvládli,“ líčí první dojmy z rakouských tratí Filip Mareš a pokračuje: „Hned úvodní rychlostní zkouška ukázala, co pro nás bude největším oříškem. Přilnavost tratí se velmi často měnila, jen málokdy byl ale „grip“ takový, abych se dokázal naplno opřít do pneumatiky. Zejména první průjezdy se tak pro nás nesly v duchu opatrnosti a hledání hranice přilnavosti. V závěru prvního dne nás bohužel přibrzdilo přidělování časů, nejprve vinou nehody a na následující zkoušce kvůli přívalovému dešti. My jsme byli poslední posádkou, která byla do zkoušky vpuštěna a tak jsme s některými soupeři, kteří odjeli zkoušku za sucha, ztratili před druhým dnem kontakt. Taková je ale rally a i jízdu v takovém lijáku bereme jako další jedinečnou zkušenost,“ uzavírá jezdec povídání o první etapě Rallye Weiz 2016.

Ve druhém dni se počasí v podhůří rakouských Alp umoudřilo a posádka Autoklub Rally Talent se tak mohla soustředit na další sbírání zkušeností se zahraničními tratěmi. Filip s Honzou i v průběhu druhé etapy nadále posouvali své hranice a zejména časy z opakovaných průjezdů ukazovaly na jejich neustálý progres. Ten vyústil až v parádní výsledek v podobě vítězství ve třídě ERT 3, stejně tak jako v hodnocení ERT Junior. „Ve druhé etapě jsme si závodění opravdu užívali, i když stále platilo, že v prvních průjezdech to z naší strany bylo spíše o poznávání přilnavosti. Snažili jsme se nabalovat zkušenosti a zkoušku od zkoušky využívat to, co jsme se v dosavadním průběhu závodu již naučili. To se nám myslím docela dařilo a v závěru z toho bylo několik pěkných časů, jen s malým odstupem za domácí špičkou. Ta nám v průběhu závodu nasazovala laťku hodně vysoko, ale bojovat s nimi o celkové umístění, nebylo při našem prvním startu ani naším cílem. Jsme spokojení s tím, že i přes značnou rezervu, kterou v naší jízdě vidíme, jsme se domácím borcům neustále přibližovali. A když se nám na poslední zkoušce, kterou mají v ORM zvlášť bodovanou, podařilo zajet 11. čas absolutně, mohli jsme z Rallye Weiz odjíždět s opravdu dobrým pocitem. Skvělý výsledek, který se povedl, je bonusem pro celý tým, kterému tímto děkuji za bezvadnou spolupráci,“ uzavřel hodnocení závodu semčický soutěžák.

Svými postřehy z rakouské soutěže ho doplnil také spolujezdec Jan Hloušek: „Jsem opravdu rád, že jsme dostali příležitost zúčastnit se takto krásné zahraniční soutěže. Především je skvělé, že jsme soutěž dokončili, posbírali obrovské množství cenných zkušeností a splnili tak náš hlavní cíl. V Rakousku jsme závodili na technicky náročných rychlostních zkouškách, na nichž jsme se jen zřídka kdy přiblížili k průměru 100 km/h. Pro mě osobně byla soutěž náročná především častým střídáním rytmu, který se měnil i v závislosti na aktuální přilnavosti, čemuž jsem musel přizpůsobit svůj diktát. Charakter trati byl hodně odlišný od toho, co jsme doposud zažili v Česku. Setkali jsme se zde například s rychlostní zkouškou, jejíž start ležel ve výšce 1300 m.n.m. a cíl se nacházel o 700 výškových metrů níže, téměř celá se jela z kopce.“

Rakouská Rally Weiz byla prvním zahraničním startem nejen pro mladou posádku, ale také pro celý Autoklub Rally Talent. Dejme proto slovo také Stanislavu Kafkovi, manažerovi projektu: „Mám radost, že se nám podařilo zrealizovat pro Filipa s Honzou zahraniční start a že v něm poměrně obstáli. Myslím si, že jeden kilometr na neznámé zahraniční trati dá mladé posádce víc zkušeností než tři tuzemské kilometry. Zahraniční starty jsou tedy to nejlepší pro další rozvoj rallyových dovedností. Proto již pracujeme na zajištění startu na šotolinové Lausitz rally a doufáme, že si posádka svými výkony vyslouží pozvání na finále European Rally Trophy při Rally Waldviertel.“

Dalším startem Filipa s Honzou bude už 46. Barum Czech Rally Zlín 2016, která proběhne ve dnech 26. 8. – 28. 8. 2016 ve Zlíně a jeho okolí. Velké díky směřuje také partnerům týmu, kterými jsou AP Freight a Nástrojaři.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!