7. 8. 2016 10:43 − 987× − 0

Kouřil i Midrla v Pačejově úspěšní

Při třetím závodě letošní sezony rallysprint série se úspěšně prezentoval ve třídě 6 i tým KRTZ.

Při třetím závodě letošní sezony rallysprint série se úspěšně prezentoval ve třídě 6 i tým KRTZ. Martin Kouřil si v Pačejově vyjel body za 6. místo v RSS a 5. místo ve třídě. Premiérový start v automobilových soutěžích zvládl Jan Midrla, který obsadil v nejpočetněji obsazené třídě 6 14. místo.

Při EPLcond Rally Agropa Pačejov se tým KRTZ představil se dvěma vozy specifikace R2. S Peugeotem 208 R2 startoval Martin Kouřil, jehož navigoval Karel Voltner a premiéru v automobilových soutěžích si odbyl za volantem Škody Fabia R2 Jan Midrla, jenž slyšel rozpis z úst Michala Večerky. Ve výsledcích pochopitelně výše figuroval ten zkušenější – Martin Kouřil. Zlínského jezdce v Peugeotu 208 R2 opět navigoval Karel Voltner. „Na závod jsem se hodně těšil, měl jsem sice krátký test, ale i tak jsem věděl, že to nebude lehké. Na úvodní rychlostní zkoušce jsme nasadili nové pneu a čas byl špatný. Na druhé a třetí zkoušce to samé. Na erzetě Nehodiv se nám podařilo zajet 3. čas ve třídě, což nás pochopitelně velmi nabudilo a potěšilo. Na dalších třech zkouškách jsme ale postupně ztráceli a vyvrcholilo to v závěru rally, kdy před poslední erzetou byli za námi tři soupeři ve třech sekundách. Na poslední rychlostce Muničáku jsem se snažil jet šponu a povedlo se nám 5. místo udržet. S tímto výsledkem jsem aspoň trochu spokojen, neboť před startem jsem si dal za cíl, snažit se zajíždět v časy v TOP 5. To se mi, až na RZ Doubravice, která mi vůbec nesedla, dařilo plnit. V závěru rally nám těžce zatápěl Radomír Kupec, bylo pro nás dobře, že závod neměl ještě jednu zkoušku, neboť bychom pravděpodobně mladšímu z bratrů Kupcových podlehli. V cíli byl rozdíl mezi námi pouhé 0,4 vteřiny. Dalším závodem, kde chceme startovat, bude Barum Czech Rally Zlín, kde se představíme taktéž s Peugeotem Michala Večerky. Chtěl bych poděkovat týmu a obchodním partnerům KRTZ, Minipivovaru Beznoska, Sidop Plzeň, Sidop Sped, Catering 4 you, Femont Opava a Levnyplyn.cz, kteří nám pomáhají při našem závodění“, ohlédl se za pačejovským sprintem Martin Kouřil. V cíli třetího sprintu sezony figurovala posádka Martin Kouřil – Karel Voltner na 6. místě v RSS, 5. místě ve třídě 6 a 21. místě absolutní klasifikace.

Zatímco zlínský Martin Kouřil jede svou šestou sezonu, Honza Midrla je v rally benjamínek. Do své první soutěže vstupoval dvaadvacetiletý jezdec z Velkých Hoštic s nadšením, ale také s respektem. „Vstup do automobilových soutěží pro mne začal v pátek seznamovacími jízdami. Tady jsem měl trošku obavy, zda si jako nováček zvládnu najet a dobře napsat všechny rychlostní zkoušky. Do not mi ladily i Michalovy rady a i díky jeho zkušenostem jsme seznamovačky zvládli v pohodě a hlavně bez stresu“, podělil se o první dojmy z rally Midrla. Závodní cíle byly u Honzy jasné, učit se, učit se, učit se. Přece jen, motokára a rally vůz je krapet rozdíl. Najednou byl mladý jezdec postaven před několik novinek – změny povrchů, spolujezdec i dlouhé erzety. „První zkouška se mi líbila, většina zatáček byla přehledných a větší část zkoušky vedla vesnicemi. Oproti tomu druhá, nejdelší zkouška soutěže, to bylo zcela jiné kafe. Úzké cesty mezi stromy a občas mezi kameny, z toho šel opravdu strach. Šotolinová zkouška, tzv. muničák, to byla pro mě velká škola. Nejtechničtější RZ v Pačejově, která vedla přes bývalý vojensky muniční sklad. Na rozdíl od ostatních zkoušek, byla tato spíše rychlejší, hodně úzká a technická. Zde jsem se poprvé setkal se šotolinou a ze začátku to byl docela boj, naštěstí mi spolujezdec Michal Večerka četl nejen zatáčky, ale občas zvolal: „použij ručku“, do té doby byla pro mě neznámá věc při motoristických závodech. Na šoto jsem asi nebyl vůbec rychlý, ale moc mě to bavilo, a hned jsem se těšil na druhý průjezd touto rychlostkou. Celou rally jsem absolvoval v poklidu, jen občas jsem se trošku rozvášnil. Do retardérů jsem ze začátku brzdil hodně brzy, ale postupně jsem se snažil posunovat brzdný bod. Občas se mi taky podařilo přeslechnout Michalův diktát, proto jsem jel opatrně a nic neriskoval. Během rally jsem získal mnoho zkušeností, hlavně co se týče rozpisů a důvěru v něj. Nyní vím, co si mohu dovolit k autu, a že nějaké díry, nebo skoky vůbec nemusím řešit a prostě je přejet pod plným plynem. Stále je ale třeba se učit“, zhodnotil první rally start dvaadvacetiletý jezdec. Že se Honza učí velmi rychle, dokazují i poslední dvě rychlostní zkoušky, kdy zajel nejprve 16. a na závěrečné RZ 15. čas mezi dvoukolkami.

Midrla s Večerkou zvládli celou rally bez problémů a na cílové rampě byli klasifikováni na 21. místě v RSS, 14. místě ve třídě 6 a mezi juniory obsadili kluci sedmou příčku. „Chtěl bych hlavně poděkovat týmu KRTZ a partnerům, Minipivovaru Beznoska, firmě Sidop Plzeň, Sidop Sped, Catering 4 you, Levnyplyn.cz, Femont Opava, Autodíly Midrla, Polepy 4 you, Večerka Racing a MonTraGo – Racing a také všem lidem, kteří mi věří a fandí, a díky kterým jsem mohl okusit novou motoristickou disciplínu“, uvedl Jan Midrla.

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama