Redakce - eWRC.cz
8. 8. 2016 20:26 − 2630× − 1

Šanci ještě máme

Českovalašská smíšená posádka Jiří Hladík – Veronika Ščotková se pečlivě nachystala na pačejovskou rally.

Českovalašská smíšená posádka Jiří Hladík – Veronika Ščotková se po nedokončené Rally Vyškov pečlivě nachystala na pačejovskou rally a těšila se na start.

Po smolném odstoupení na Vyškově, kde naši snahu zastavila prasklá poloosa na startu RZ2, jsme udělali maximum, aby byl swiftík na následující závod v nejlepší kondici.

V souvislosti s tím chci na prvním místě moc poděkovat Radkovi Krotkému, který splnil dané slovo a vyrobil nám v domluveném termínu nové poloosy. Mezitím celé auto prošlo důkladnou kontrolou, ale zjistili jsme, že je nutné zrepasovat převodovku. Náš dodavatel převodovek po vizuální kontrole převodů konstatoval, že převodovka bez problému vydrží ještě do konce sezóny. Bylo mi to sice hodně divné, ale je to přeci jenom profesionál, takže jsme převodovku váhavě vrátili zpět do auta…

Před závodem jsme předělali geometrii podvozku a auto ve spojení s tlumiči Protlum a pneumatikami Pirelli fungovalo nádherně. Do Pačejova jsme tedy odjížděli s jasným úkolem – potvrdit roli favorita třídy 14. Dík patří i klukům od Pirelli, kteří nám v pátek před závodem ještě stihli ochotně vyměnit ventilky na všech kolech a bylo nachystáno.

Po startu rally jsme šli hned do vedení. Auto s novým nastavením fungovalo výtečně a náš náskok v prvním servisu byl na druhého Jirku Hovorku více než dostatečný. Po RZ3 bylo k dobru už 50 vteřin a nebyl důvod tlačit na pilu, ale chtěli jsme si pro radost tradičně zazávodit i s vozy silnějších tříd.

Na čtvrté vložce jsem měl ten krásný pocit, který má závodník z toho, jak všechno krásně funguje. Auto, podvozek, pneumatiky, spolujezdkyně – prostě nádhera. Ovšem zhruba po dvou kilometrech od startu jsem v obci za horizontem řadil čtyřku a ozvalo se podivné, neznámé TRRRRRRRR… Dám tedy pro kontrolu pětku, ta je bez problému, řadím znova čtyřku – všechno špatně, dám trojku a ta funguje. No sláva, převodovka v pr…., ale náskok je dostatečný, ještě se dá vyhrát nebo být při nejhorším na bedně i bez čtyřky – blesklo mi hlavou. Po chvilce jsem ucítil zápach spáleného oleje a v zrcátku uviděl kouř, to už bylo zlé. Do cíle jsme se tak museli dovláčet na blinkry s obavou, aby auto nezačalo hořet. Výčet škod byl jasný na první pohled. Ulomený zub na čtyřce prorazil obal převodovky, která se následně začala trhat. To byl náš konec. Následovalo odevzdání výkazu, pár slovních výrazů zmaru a telefonát mechanikům s tím, že se pokusíme do servisní zóny nějak dopajdat. Dojet do servisu rychlostí kolem 50 km/h se nám sice povedlo, ale na zklamání celého týmu to pochopitelně nemělo žádný vliv. Smutné oči mechaniků, spolujezdkyně i sedmiletého mecháčka Kryštůfka Pospíšila, který si v Pačejově odbýval premiéru, jsou něčím, co dojme i dospělého chlapa.

Vzhledem k těmto nepříjemnostem i k tomu, že jsme letos přišli o podporu našeho hlavního partnera a musíme pracovat s třetinovým rozpočtem, který je na závodění se swiftíkem potřeba a který utrpěl výraznou trhlinu už po zaplacení nových poloos, byla naše situace hodně zlá. Ale závodění je pro nás vším, a pokud to jenom trošku, alespoň maličko jde, nikdy to nevzdáváme.

Poprosil jsem tedy o pomoc Petra Kašpara z firmy Kalmar Motorsport, který nám vyšel ochotně vstříc, a domluvili jsme se na vzájemné spolupráci – tisíceré díky! Nová převodovka bude!!!

Vím, že je to neobvyklé, ale v naší velice složité situaci jsme nuceni prostřednictvím této tiskové zprávy oslovit širokou veřejnost a poprosit o pomoc. Věřím, že se naše prosba setká s pochopením a nikoho neurazí. Neříká se mi to lehce, ale v minulých letech náš tým prostřednictvím našeho projektu DRIVE TO HELP výrazně pomáhal nadaci Centrum Paraple, ale teď potřebujeme pomoc my.

Všem těm, kteří nám podají pomocnou ruku, můžeme slíbit, že nikoho a žádnou pomoc neodmítneme. Umístíme jejich jméno a příjmení nebo logo firmy, společnosti, či produktu na náš historicky velice úspěšný závodní vůz a budeme je prezentovat se stejnou snahou a hrdostí, jako logo Kalmar Motorsport a všech našich stávajících partnerů v boji o titul, který ještě není ztracený – ŠANCI JEŠTĚ MÁME. A dáme do toho všechno!

V případě zájmu firem nebo společností pochopitelně ztvrdíme naši případnou spolupráci smluvním závazkem.

Jsme přesvědčeni, že naše snažení bude úspěšné a za celý náš tým mohu zaručit, že pokud se nám titul podaří získat, tak jako výraz díků pozveme všechny, kteří nám pomohli, na malou oslavu.

Zájemci nás mohou kontaktovat prostřednictvím e-mailové adresy: hladikracing@seznam.cz nebo na telefonním čísle (+420) 775 92 90 92

Všem ochotným pomoci předem mnohokrát děkujeme!

Za tým RALLYEPROMO.COM

Jiří Hladík

Komentářů celkem: 1
8. 8. 2016 21:59
0 0
Přátelé, kamarádi, pomůže nám i sdílení této tiskové zprávy na sociálních sítích.
Děkujeme. Honza Cimr

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama