Asijsko-pacifický šampionát navštívil o víkendu Čínu

I letos asijsko-pacifickému mistrovství vládne Škoda s tamním týmem MRF Tyres.

Čína se letos po sedmnácti letech vrátila do kalendáře mistrovství světa a stejně jako v roce 1999 se odjede u města Huiarou umístěného nedaleko Pekingu. Zatímco se světový šampionát s asijskou velmocí dlouhá léta ignorovaly, ten asijsko-pacifický tam posádky zaváděl pravidelně. Soutěžilo se na zajímavých tratích v oblasti Longyou, které se nachází zhruba 400 kilometrů na jih od Šanghaje. S postupem času byly tamní šotolinové cesty modernizovány do betonové podoby a nezpevněný charakter soutěže se pomalu vytrácel. To společně s problémy s místními obyvateli, kteří většinou nebyli zrovna dostatečně informováni o konání rally, zřejmě vedlo k přesunu soutěže do své nové lokality. V pouštích na jih od mongolských hranic nic takového nehrozí a i šotolinový povrch rychlostních zkoušek se do budoucna zdá být zajištěn.

I letos asijsko-pacifickému mistrovství vládne Škoda, když za její tamní tým MRF Tyres jezdí vedle tradičního pilota Inda Gaurava Gilla i nový evropský host, Fabian Kreim. Německý mladík ale na zkušenějšího kolegu zatím rychlostně nestačí a v obou úvodních soutěžích na Novém Zélandu a v Austrálii skončil za jeho zády na druhém místě. I v Číně začal Kreim pomaleji, ale druhou a zároveň poslední zkoušku krátké první etapy vyhrál. Bohužel pro něho se ale jednalo jen o krátkou dvoukilometrovou diváckou superspeciálku. V sobotu Kreim na první zkoušce Gilla znovu porazil, ale pak to trochu přehnal na skoku a vyjel mimo trať. Tento incident jej účast v další části soutěže nepřipravil, následné problémy s elektronikou motoru už bohužel ano. Do problémů se však dostal i druhý pilot Fabie R5 Gill, který už v pátek nestíhal tempu Manfreda Stohla. Rakušan za volantem Citroënu DS3 R5 čínského týmu soutěži vévodil už od prvního testu a další nejrychlejší časy přidal i v sobotu ráno. Jelikož Gilla v šestém testu zpomalil defekt, Stohl nastupoval do závěrečné nedělní etapy s komfortním náskokem pěti minut. Nedělní etapu pro sebe rozhodnul díky Rally2 se vracející Kreim, který vyhrál všechny rychlostní zkoušky. Gill si už jen uhlídal druhou pozici, loňské vítězství ve třídě R4 vylepšil Stohl na triumf absolutní a ještě jej na bedně na třetím místě doplnil jeho týmový kolega Wang Hua s druhou DS3 R5. Rakušan do hodnocení APRC nebodoval, což nahrálo Indovi za volantem Fabie R5, který díky tomu znovu navýšil vedení v mistrovství. Na průběžném třetím místě setrval Australan Michael Young, který se v Číně představil za volantem zajímavého vozu, hybridního BYD Qin. Čínský vůz má ve svých útrobách turbo motor o objemu 1,5 litru a společně s elektromotorem má celá pohonná jednotka výkon 300 koní. Do cíle s ním Young dojel jako šestý a za vítězným Stohlem zaostal o třičtvrtě hodiny.

V rámci čínského šampionátu začal nejrychleji vítěz předcházejícího podniku Chris Atkinson za volantem VW Golf. Mark Higgins pilotující nové Subaru XV za ním během dvou testů zaostal o 6,6 sekundy a v sobotu ráno vyhrál třetí i čtvrtý test. V následující zkoušce ale poškodil tlumič a propadl se mimo top ten. V neděli sice Brit vyhrál všechny testy, ale nepomohlo mu to výše než na šesté místo a loňský triumf tak neobhájil. Jeho týmový kolega Han Han s druhým Subaru si počínal lépe a soutěž dokončil jako druhý nejrychlejší před Wangem Xiangem za volantem BAIC-Saab D50. Druhý Saab, který řídil Jari Ketomaa, se v neděli zastavil s technickou poruchou. Pro jasný triumf si po problémech Higginse do cíle dojel Atkinson, díky čemuž navýšil své vedení v průběžném pořadí.

Výsledky čínského podniku APRC

Stav šampionátu APRC: 1. Gill 115, 2. Kreim 83, 3. Young 50, 4. Takayama 29, 5. Takale 20

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!