Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 8. 2016 19:59 − 6172× − 5

Toyota chce na Yarisu ukázat neotřelá řešení

Jak se nechal slyšet technický ředitel Toyota Gazoo Racing, tým chce soupeře překvapit neotřelými technickými řešeními.

Po téměř dvaceti letech se Toyota vrací zpět do mistrovství světa v rally a jak se nechal slyšet její technický ředitel, chce soupeře překvapit originálními řešeními a odlišným konceptem auta, než je obvyklé. Dosavadní tisíce testovacích kilometrů totiž dle Toma Fowlera odjely prototypy vycházející ze stávající produkční verze Yarisu, ale výsledný vůz, který dojde ostrého nasazení se bude od ostatních týmů MS odlišovat. "Celkový koncept auta je odlišný od konkurence. Je zatím příliš brzy, abych vás popisoval přesné rozdíly na autě, protože tím bych prozradil něco, o čem cítíme, že bude výhodou proti soupeřům," popisuje pro autosport.com Tom Fowler.


Foto: Toyota Global Newsroom

Jak dále zástupce Toyoty uvedl, na finálním voze bude jinak vypadat zevnějšek, ale vnitřnosti už nyní jezdí v prototypu a najíždějí kilometry. "Minulé generace vozů WRC nikdy nekladly takový důraz na aerodynamiku. Zato na druhé straně taková Formule 1 na ni klade obrovský důraz a řeší tam například každou drobnost na zavěšení, aby vyhovovala i aerodynamice. To je něco, co se v rally ještě nikdy takto důkladně neřešilo a nechci říct, že aeru podřídíme úplně všechno, ale klademe na něj větší důraz než dříve," pokračuje v nastiňování tajných trumfů Mäkinenova týmu Tom Fowler.

Fowler pak dále potvrzuje to, co se obecně tušilo, že z prototypu Yarisu WRC, který svého času postavilo německé TMG, nebylo ve Finsku nic použito, přičemž výjimkou je motor, kde oba dva týmy těsně spolupracovaly. Jelikož však od příštího roku jedou auta podle nových regulí a německý Yaris byl ještě dle těch současných, není to dle Fowlera takový problém a nově vybudovaný tým ve Finsku tímto nijak netrpěl: "Začali jsme s čistým listem papíru a to byla výhoda. Náš výchozí bod nám nedává moc výhod, ale tohle bylo jednou z nich. Nemáme žádné starší součástky, které používáme dále nebo u kterých cítíme potřebu jejich dalšího použití kvůli financím nebo praktickým důvodům. Vše na našem autě je přímo podle potřeb nových pravidel," uzavírá Tom Fowler.

Komentářů celkem: 5
9. 8. 2016 22:17
0 0
Tak to jsem zvědav s čím hoši od Toyoty překvapí.smajlík
9. 8. 2016 22:23
0 0
Klasické manažerské: pokud děláš kompromis, prodej to jako výhodu. Aneb "neotřelé řešení". Jsem zvědav smajlík
9. 8. 2016 22:54
0 0
Jen aby to nedopadlo jako Nissan ve WEC. Obrovskej průser s od začátku nesmyslnou koncepcí, ale toto snad nebude tak velká revoluce.
15. 8. 2016 11:49
0 0
Hlavně aby nepřekvapili jako tenkrát s Celicou smajlíksmajlíksmajlík
15. 8. 2016 13:12
0 0
Vím přesně, co plánují: http://vool.cz/jdbYH
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!