Martin Koči s Lukášem Kostkou jedou bojovat o naději

Také juniorský světový šampionát se rychle přehoupne do své druhé poloviny.

Také juniorský světový šampionát se rychle přehoupne do své druhé poloviny. Stane se tak na čtvrtém podniku JWRC, při ADAC Rallye Deutschland, kterou bude ve dnech 18. – 21. srpna 2016 hostit německý Trier. Martin Koči s Lukášem Kostkou odstartují se startovním číslem 67, na osvědčeném voze Citroën DS3 R3T Max milovické stáje Gekon Racing.

Martinovi s Lukášem nevyšly poslední dva starty v Polsku a ve Finsku podle představ, a tak aktuálně před startem Německé rally figurují na průběžné šesté příčce JWRC. A pokud chtějí ještě atakovat pozice Simone Tempestiniho a Ole Christiana Veibyho, výsledky prvního asfaltového klání sezony budou zásadní pro případný zvrat vývoje JWRC.

Německá rally navíc nebude pro slovensko-českou dvojici neznámou. Martin Koči se vydá na trať už popáté v řadě, Lukáš Kostka potřetí. I tento fakt může hrát ve vývoji závodu svou roli. Formát trevírské soutěže totiž zůstává téměř totožný. V pátek se bude závodit mezi vinicemi s koloritem řeky Mosely, v sobotu čekají na posádky tratě ve vojenském prostoru Baumholder a soutěž uzavřou testy na sárských zemědělských cestách a opět trocha vinic.

Pro posádku Styllex motorsport budou zcela nové pouze dva testy, páteční superspeciálka Ollmuth v blízkosti Trieru a sobotní test Freisen – Westrich, který byl naposledy obsažen v harmonogramu německé soutěže v roce 2010. Celkem na posádky čeká 1197 km dlouhá trať, s osmnácti rychlostními zkouškami o celkové délce 306,80 km (25,6 % trati).

„Na první asfaltovou soutěž sezony v JWRC se moc těším. Německo je celkově krásnou soutěží. Připravoval jsem se hlavně kondičně a jízdou na motokáře, testovat budeme až v pondělí v moselském regionu. Myslím, že máme na to s Lukášem podat kvalitní výkon a určitě se o to budeme snažit,“ naznačuje aktuální pocity Martin Koči.

„Německo je rozdělené do tří odlišných dní. První den se závodí ve vinicích, ve druhé etapě bude stěžejní hlavně test Panzerplatte a v závěrečném dnu se vydáme na německý venkov,“ popisuje německou trať spolujezdec Lukáš Kostka.

„V pátek budeme závodit na úzkých technických tratích, bude to o schovaných odbočkách a na řadě míst i o patnících, kde může hrozit defekt. Není tam prostor na chybu. Pokud zaprší, vyplavuje se na cestu z vinic hodně nečistot a kvůli tomu cesta klouže. V sobotu ve vojenském prostoru bude třeba zase myslet na spotřebu pneumatik a v neděli nás čekají tratě nejvíce podobné českým a slovenským testům,“ přidává další poznatky Martin Koči.

Za pomyslný vrchol můžeme považovat dva sobotní průjezdy 40 km zkoušky Panzerplatte. Právě na tomto úseku se často o osudu německé rally rozhoduje.


Foto: Jan Froněk

„Stěžejní test Panzerplatte by nám mohl sedět. Pěkné rytmické pasáže se tam střídají s úseky, kde se často mění přilnavost. Během čtyřiceti kilometrů narazíme na všechny možné typy asfaltu, takže to bude velká výzva. Velký pozor si musíme dát i na betonové protitankové zábrany, ´hinkelsteiny´, které Panzerplatte lemují. Jakýkoli kontakt s nimi většinou končí odstoupením,“ charakterizuje nejdelší test ADAC Rallye Deutschland Lukáš Kostka.

„Chtěli bychom se samozřejmě pohybovat co nejvýše, ale až samotný závod ukáže, jak se to bude vyvíjet. Tempestini bude asi opět dostatečně rychlý, zkušenosti s jízdou na asfaltu mohou chybět Veibymu. Naopak na tomto povrchu nebudou jistě bez šancí Francouzi Folb a Dubert,“ prorokuje Martin Koči.

Program ADAC Rallye Deutschland začne pro posádky v úterý a ve středu seznamovacími jízdami, ve čtvrtek je naplánován shakedown a večer slavnostní start před památkou Porta Nigra v Trieru (od 20:15 hod.). Závodit se bude od pátku do neděle, první posádky budou očekávány v cíli kolem 15. hodiny.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!