Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 8. 2016 21:08 − 4683× − 6

Čínská rally bojuje o svou záchranu

Letos se má světový šampionát vracet do kontinentální Číny, ale aktuální situace soutěže není úplně jistá.

Před několika dny jsme vás krátce na našem facebookovém profilu informovali o Čínské rally a problémech způsobených počasím, kdy se silné deště podepsaly na stavu silnic. K tomuto se přidaly ještě možné problémy ve financování a situace se dostala do stavu, kdy zástupci FIA a promotéra MS v současné době bojují za záchranu Čínské rally, které hrozí zrušení. Michele Mouton a zástupce promotéra odlétli minulý týden na dva dny do Pekingu, kde se účastnili krizových jednání s cílem zachránit konání podniku. Ten má v kalendáři místo naplánované na 8. – 11. září, zda-li se však opravdu v tomto datu pojede, to se ještě uvidí.


Foto: http://www.rallipro.com

Jak přináší server autosport.com, společné prohlášení promotéra a zástupců FIA popisuje poslední dny vývoje následovně: "Promotér a FIA konají všechny nezbytné jednání a diskuze s organizátory s cílem zajistit pokračování soutěže. Zástupci obou byli v posledním týdnu dva dny v Pekingu, aby provedli všechna nezbytná šetření a zajistili kontinuitu příprav soutěže." O něco více světla do situace vnáší zdroj autosportu. "Rozhodnutí je v rukou čínských organizátorů. Každý dělá, co je v jeho silách, ale na některých rychlostních zkouškách je potřeba rozhodnout, zda-li budou opraveny nebo ne a jestli se rally pojede. A toto rozhodnutí musí být učiněno co nejdříve."

Deště rychlostky v Číně zasáhly v červenci a problém je v tom, že místní autority neoplývají přílišnou ochotou k zaplacení jejich oprav. To je další strana problému, který tedy kromě stavu zkoušek závisí i na opravě. I když by se rozhodlo už teď o osudu soutěže, tak pro týmy nepůjde o žádnou pomoc, protože loď s jejich vybavením doplouvá do Číny v tomto týdnu. Více vysvětluje Rich Millener ze zákaznického programu M-Sportu. "Většina týmů si zajistila leteckou dopravu svých vozů do Číny. My máme dva a půl týdnu k tomu, abychom připravili auta a poslali je na letiště. Je očividné, že každý den bez rozhodnutí stojí týmy peníze, ale ten půlměsíc je hraniční termín, kdy musíme vědět, jestli se pojede. Chceme aby se jelo. Všichni Čínu přijali, chápou význam jejího trhu a všichni jsme již teď do příprav na rally investovali velké peníze," uzavírá Rich Millener.

Komentářů celkem: 6
15. 8. 2016 21:21
Upraveno 21:24
0 0
Přesně jak u nás!Než by pustili nějaké finance z fondu FIA,budou se handrkovat zda se pojede či ne.A všechno hodit jen na pořadatele.
16. 8. 2016 08:45
0 0
Nevím jak moc jde o peníze a jak moc o poničené silnice, ale podle fotek některý cesty nevypadaj úplně ok - http://pbs.twimg.com/media/CplDh94WEAAiT78.jpg Pak by se dalo pochopit, že primárně peníze (a ostatní aktivity) nepoužijou zrovna na rally. Ale kdo ví, jak je to opravdu... Prý pokud se pojede, tak ne plná kilometráž.
16. 8. 2016 09:17
0 0
Prý už teď je to oficiálně zkráceno na 260 km. Stejně z toho (podniku v Číně) mám blbej pocit, zavání to průšvihem.
16. 8. 2016 09:57
0 0
Sem měl takovou radost, že KONEČNĚ přibyl asfalt do kalendáře MS a ono to nejspíš skončí ještě dřív, než to začne. Podle mě je teda v Číně mrak možností kde to jet a finance by tam určitě problém bejt neměly, ale jak vidno, asi si to představuji naivně. Škoda, asfaltových rallye by mělo být rozhodně více.
16. 8. 2016 11:40
0 0
Zatím jsem to dal jen na náš facebook, ale dle rallye-magazinu.de je soutěž zrušená. Ofiko to nikdo ještě však nepotvrdil...
16. 8. 2016 13:23
0 0
jj četl sem no .... smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama