Čínská rally bojuje o svou záchranu
Před několika dny jsme vás krátce na našem facebookovém profilu informovali o Čínské rally a problémech způsobených počasím, kdy se silné deště podepsaly na stavu silnic. K tomuto se přidaly ještě možné problémy ve financování a situace se dostala do stavu, kdy zástupci FIA a promotéra MS v současné době bojují za záchranu Čínské rally, které hrozí zrušení. Michele Mouton a zástupce promotéra odlétli minulý týden na dva dny do Pekingu, kde se účastnili krizových jednání s cílem zachránit konání podniku. Ten má v kalendáři místo naplánované na 8. – 11. září, zda-li se však opravdu v tomto datu pojede, to se ještě uvidí.
Foto: http://www.rallipro.com
Jak přináší server autosport.com, společné prohlášení promotéra a zástupců FIA popisuje poslední dny vývoje následovně: "Promotér a FIA konají všechny nezbytné jednání a diskuze s organizátory s cílem zajistit pokračování soutěže. Zástupci obou byli v posledním týdnu dva dny v Pekingu, aby provedli všechna nezbytná šetření a zajistili kontinuitu příprav soutěže." O něco více světla do situace vnáší zdroj autosportu. "Rozhodnutí je v rukou čínských organizátorů. Každý dělá, co je v jeho silách, ale na některých rychlostních zkouškách je potřeba rozhodnout, zda-li budou opraveny nebo ne a jestli se rally pojede. A toto rozhodnutí musí být učiněno co nejdříve."
Deště rychlostky v Číně zasáhly v červenci a problém je v tom, že místní autority neoplývají přílišnou ochotou k zaplacení jejich oprav. To je další strana problému, který tedy kromě stavu zkoušek závisí i na opravě. I když by se rozhodlo už teď o osudu soutěže, tak pro týmy nepůjde o žádnou pomoc, protože loď s jejich vybavením doplouvá do Číny v tomto týdnu. Více vysvětluje Rich Millener ze zákaznického programu M-Sportu. "Většina týmů si zajistila leteckou dopravu svých vozů do Číny. My máme dva a půl týdnu k tomu, abychom připravili auta a poslali je na letiště. Je očividné, že každý den bez rozhodnutí stojí týmy peníze, ale ten půlměsíc je hraniční termín, kdy musíme vědět, jestli se pojede. Chceme aby se jelo. Všichni Čínu přijali, chápou význam jejího trhu a všichni jsme již teď do příprav na rally investovali velké peníze," uzavírá Rich Millener.