Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 8. 2016 20:20 − 2941× − 3

Seb Ogier má po sobotě půlminutový náskok

V Německu se pokračovalo druhou etapou a ani ta nezměnila nic na vedoucí pozici Volkswagenů, den však přinesl i nepěknou nehodu.

Sobota přichystala na účastníky Německé rally nejdelší etapu, když bylo na programu necelých 150 měřených kilometrů o jejichž více jak polovinu se postaral dvojí průjezd slavné Panzerplatte Lang, jejíž letošní podoba dosáhla délky 40 km. O tomto testu se před soutěží například Ogier vyjadřoval tak, že bude prubířským kamenem rally a že se zde bude lámat chleba, což se také potvrdilo. Zkouška sama o sobě má zajímavé parametry, je na ní 96 křižovatek, což znamená, že se odbočuje ani ne každého půl kilometru, často se mění povrchy, trať lemují obávané hinkelsteiny a těchto 40 km ve vojenském prostoru je považováno za jednu z nejnáročnějších RZ celého kalendáře. Kromě této dlouhé zkoušky se pak v Panzerplatte konala ještě superspeciálka a zbylé dva dnešní úseky již byly klasickými testy, které měřily okolo 14 km.

Do druhé etapy vstupoval v pozici lídra Mikkelsen a na jeho pozici se nezměnilo ani po dnešní první zkoušce, protože Nor zajel nejrychleji. Na další však probrzdil odbočení, musel couvat a to znamenalo, že se jeho dosavadní drobný náskok na druhého Ogiera smrsknul na dvě desetiny. A ty Mikkelsenovi nevydržely po RZ8, kde se před něj úřadující mistr světa dostal. Na devítce si vedení Nor vzal zpět, ale to bylo naposledy, protože první průjezd Panzerplatte opanoval Ogier a rázem byl na prvním místě s náskokem 13 sekund. Jelikož tato zkouška zakončovala první dnešní sekci, tak za Ogierem byl v polovině dne druhý Mikkelsen, třetí Neuville pak ztrácel dalších 13 sekund. Kousek za ním (16 desetin) byl čtvrtý Sordo a pátý byl Tänak.

Desátá rychlostní zkouška byla poznamenána vážnou havárií Lefebvra, který ve velmi vysoké rychlosti (hovoří se až o 166 km/h) opustil trať a přední částí vozu trefil překážku. Posádka byla se zraněními přepravena do nemocnice, ale oba dva členové jsou mimo ohrožení života.

Po servisní pauze se o nejrychlejší časy shodně podělili Ogier a Neuville, což znamenalo jediné, a to, že Francouz navýšil svůj náskok na čele. Největší měrou se o to postaral druhý průjezd Panzerplatte, kde opět najel na druhého Mikkselena v průběžném pořadí nějakých 16 sekund a tak naprostou většinu svého náskoku po druhé etapě vybudoval Ogier právě na této zkoušce. Do zítřejší závěrečné etapy si úřadující mistr světa po veze náskok 33 sekund a je na nejlepší cestě připravit svému odcházejícími šéfovi Capitovi ten nejlepší dárek na rozloučenou. Druhý Mikkelsen pak v průběhu odpoledne začal ztrácet a postupně se na něj dotáhla dvojice Hyundai, která jede po RZ14 v pořadí třetí Sordo a čtvrtý Neuville. Oba dva od sebe dělí čtyři desetiny a na druhého Nora pak ten rychlejší z nich ztrácí 3,6 sekundy.

I na pátém místě jede Hyundai, konkrétně ten třetí Paddonovův, jenže Kiwi ztrácí skoro tři minuty na své kolegy a na druhou stranu má půlminutu náskoku na šestého Ostberga, jenž je posledním zbývajícím vozem WRC v TOP10, protože zbytek desítky již obsadily vozy třídy RC2, pokud budeme přesnější, tak Škody Fabie R5. Nejlépe si s ní vede Lappi, kterého s necelou půlminutou ztráty následuje Tidemand a dalších čtyřicet sekund nazpět je Kopecký s další tovární škodovkou. Kostelecký pilot si v dnešní závěrečné zkoušce poradil s Kremerem, kterého odsunul na celkové desáté místo.

Ze sedmé příčky absolutně Lappiho je nasnadě odhadnout, kdo že to vede ve WRC2. Fin dnes vyhrál pět rychlostních testů a posunul se před po včerejšku vedoucího Kremera, tomu však nepřála volba pneumatik v dopolední sekci, kdy musel několikrát couvat. V RZ7 si pak Kopecký poradil s mladým de Meviusem a posunul se na třetí místo s tím, že na Kremera postupně sjel většinu ztráty a na zítřek mu zbývá posledních 18 sekund. Čtvrté místo drží de Mevius, pro nějž jde o teprve čtvrtý start se škodovkou. Loubet na páté příčce je prvním z jezdců s jiným, než českým vozem, protože Francouz pilotuje Citroen DS3 R5.

Rallye Deutschland – po RZ14
1.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC2:25:10,5
2.Mikkelsen Andreas – Jæger AndersVolkswagen Polo R WRC+33,4
3.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 WRC '16+37,0
4.Neuville Thierry – Gilsoul ThierryHyundai i20 WRC '16+37,4
5.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC '16+3:33,9
6.Østberg Mads – Fløene OlaFord Fiesta RS WRC+4:06,4
7.Lappi Esapekka – Ferm JanneŠkoda Fabia R5+7:16,2
8.Tidemand Pontus – Andersson JonasŠkoda Fabia R5+7:43,2
9.Kopecký Jan – Dresler PavelŠkoda Fabia R5+8:26,1
10.Kremer Armin – Winklhofer PirminŠkoda Fabia R5+8:44,5

Německou rally můžete sledovat spolu s námi na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 3
21. 8. 2016 03:36 Upraveno 03:38
0 0
Kuře, který čas a jaké umístění platí u Tidemanda? smajlík
21. 8. 2016 13:19
0 0
Děkuji za opravu.
21. 8. 2016 17:14
0 0
naopak já děkuji za upozornění. Hujer se nějak flákal a nehlásil to :D
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!