Zdeněk Omelka - eWRC.cz
21. 8. 2016 10:24 − 3465× − 1

Jakub Oral: Od snu k realitě

Nedávno jsem si udělal výlet do Zlína, přesněji do příměstské části Kudlov. Zde jsem zavítal k mému kamarádovi Jakubovi Oralovi.

Nedávno jsem si udělal výlet do Zlína, přesněji do příměstské části Kudlov. Zde jsem zavítal k mému kamarádovi Jakubovi Oralovi. Jeho jméno mnohým moc neřekne, ale jde o mladého spolujezdce, který si za svoji krátkou kariéru stihl splnit i klukovský sen. Jeho kariéra začala v roce 2014, kdy začal objíždět závody jako mechanik. Ve stejném roce se postavil na start Barum Czech Rally Zlín jako spolujezdec Jana Votápky, který jezdí s unikátním Trabantem 800RS. V roce 2015 jel poprvé s licencí a odjel celkově šest závodů – z toho dva v rámci MMČR.

Můžeš nám říct o sobě pár vět?

,,Bydlím blízko Zlína v příměstské části Kudlov, která se nachází mezi erzetami Pindula a Maják. Studuji ve Zlíně na Fakultě Aplikované Informatiky, kde mimo jiné nám na zdi visí Honza Pilař. Tímto ho zdravím :D“ Pocházíš ze Zlína, tak k rally máš hodně blízko. Jaké byly tvoje začátky? ,, Všechno to začalo stavbou Trabanta 800RS. Pak jsem začal jezdit jako mechanik. No a jednoho dne se zrodil takový nápad, že bych mohl jet jako spolujezdec na Barum Czech Rally Zlín. Cílem bylo postavit se na startovní rampu a dojet do cíle BRCZ s naším vozem, kterým je, jak už bylo zmiňováno, Trabant 800RS.“


Foto: Jan Merta

A cíl vyšel?

,,Bohužel ne. Už na první městské erzetě se vyskytl problém s palivem a hned v prvním kole se začal i přehřívat motor. Následkem toho se přidřel. Ale díky našim konstruktérům se závadu podařilo odstranit a dostali jsme až do předposlední rychlostní zkoušky Semetín, kde se spálila spojka. Tak jsme zastavili za cílem u hospody a užívali nádherné odpoledne u Kofoly.“

Minulý rok jsi startoval poprvé pod licencí ve velkých závodech. Mohl bys nám zhodnotit tvoji uplynulou sezónu?

,,Loni jsem začal sezónu na Valašské Rally, která byla spíše seznamovacím závodem. Po nepříliš úspěšné organizaci závodu z toho bylo nakonec třetí místo ve třídě. Pak jsme se vydali do Hustopečí, kde jsem poprvé startoval ve velkém závodě a rovněž jsem poprvé v životě zažil noční etapy se soudobým autem. Teď můžu zpětně zhodnotit, že Hustopeče byly nejlépe zorganizovanou soutěží pro posádky, kterou jsem minulý rok jel. Pak jsem jel dva závody ČMPR, které nedopadly vůbec dobře, jelikož nás dvakrát zradila technika. Bohužel smolná série pokračovala. Měl jsem startovat na Barumce s Fábií RS 1.9TDI, kde jsme museli odstoupit hned v sobotu ráno na prasklý obal převodovky. Poslední závod sezóny se nesl ve znamení jednoho velkého splněného snu, kdy jsem si sedl vedle Radima Vavříka do Mitsubishi Lancer Evo IX se startovním číslem 20 na Mikulášské Rally. A pár dní na to jsem měl čirou náhodou dvacáté narozeniny. Tím bych chtěl Radimovi poděkovat za splnění klukovského snu.“


Foto: Auto sport foto

Letos jsi už pár závodů odjel. Můžeš nám je nějak rychle zrekapitulovat?

,,Měl jsem startovat na Valašské Rally. Bohužel to nějak nevyšlo a tak mě musel zastoupit Jarda Krajča, kterého znáte z oranžové Škody 100, jenž vždy dělá velkou show. Proto prvním ostrým letošním startem byla pro mě Historic Vltava Rally, kde jsem usedl po boku Michala Pokorného do krásného BMW E30 318IS. Závod byl po celou dobu velice napjatý a tahali jsme s Tomášem Bělohradským o vteřinky. Nakonec soutěž dopadla lépe pro nás a vyhráli jsme třídu. Vyškov se nesl ve znamení dlouhých skoků v Račicích, po kterém jsme museli bohužel odstoupit na prasklý držák motoru. Chuť jsme si spravili v Pačejově, kde se nám podařilo prolomit smůlu. Závod jsme dokončili a tím jsem si splnil letošní cíl, získat mezinárodní licenci.“


Foto: Rallyservice.cz

Jaké jsou ještě plány do konce letošní sezóny?

,,Letos už potřetí nastoupím do domácí soutěže Barum Czech Rally Zlín po boku Tomáše Vyvlečky a pojedeme s Hodnou Civic páté generace. Pak mám jisté starty v Jeseníkách a ve Vsetíně, kde si sednu vedle Zbyňka Hrabce. Pojedeme opět s Hodnou Civic VTI, ale tentokrát šesté generace. Na těchto dvou podnicích bychom se chtěli umístit co nejlépe ve třídě. Tak uvidíme, jak se nám zadaří.“

Co děláš ve volném čase?

,,Dvakrát do týdne chodím plavat v rámci fyzické přípravy a také rád jezdím na kole. Ve volném čase se také věnuji grafickým návrhům závodních vozidel a také podpisových karet závodním posádkám. Mezi poslední návrhy patří např. Opel Adam R2 Lukáše Nekvapila a také Peugeot 208 R2 Rendy ,,Paddona“ Dohnala. Rád si také zahraji hru Richard Burns Rally, kterou mám jako takové odreagování.“


Foto: Michal Cibulka Photography

Kubo, děkuji za rozhovor, přeji ti spoustu úspěchů a chtěl bys ještě něco vzkázat čtenářům?

,,Já také děkuji za rozhovor. Co bych chtěl vzkázat? Chtěl bych vzkázat, že děkuji všem, kteří se na té mé cestě podíleli. Bez nich by ten klukovský sen nešel splnit. A příští rok uvidíme, v čem se potkáme :-)“

Komentářů celkem: 1
22. 8. 2016 10:091
0 0
He he, hezký rozhovor a já zdravím tebe a přeji hodně štěstí! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!