Ralli Turku – komentář

Finský šampionát se blíží do svého finiše, který obstará na konci září soutěž v okolí Tampere.

Finský šampionát se blíží do svého finiše, který obstará na konci září soutěž v okolí Tampere. A už dnes bohužel víme, že se tam žádné dramatické souboje o titul očekávat nedají. O víkendu se totiž odehrál v okolí Turku předposlední letošní podnik a ten rozdal karty poměrně jasně. V rámci hlavní klasifikace SM1 spolu doposud sváděli zajímavý souboj Juha Salo s Peugeotem 208 T16 R5 a Ole Christian Veiby za volantem Škody Fabia R5. Mladý norský pilot ovšem musel pokračování bitvy předem vzdát, neboť se v termínu Ralli Turku účastnil juniorského mistrovství v Německu. V druhém mistrovství označovaném jako SM2 byla situace jednoznačná už před aktuální soutěží, Teemu Asunmaa se svým Subaru totiž letos vyhrává jako běžícím pásu.

Nejbližším soupeřem jezdce Subaru byl doposud další jezdec za volantem Imprezy Juha Koljonen. Předposlední soutěž šampionátu dokončil na stejné příčce, s jakou se musí smířit i v mistrovství, druhé. Asunmaa tedy i tentokrát bral vítězství, letos pachuť prohry ještě nepoznal a může se radovat z titulu. V absolutním pořadí do rally nejrychleji nastoupil pilot Škody Fabia R5 Mikko Lehessaari, ale už po druhé zkoušce jej na této pozici vystřídal Kristian Kiviniemi. Na konci krátké první etapy se pilot Citroënu DS3 R5 propadnul na třetí příčku a druhý den pak dopadnul tak, jako v drtivé většině letošních rally. Musel odstoupit pro technickou poruchu svého Citroënu. Etapové vítězství si z prvního dne soutěže odnesl Salo. Druhou etapu ovšem rozjel třemi nejrychlejšími časy Joonas Soilu s Mitsubishi Lancer EVO VIII a dostal se tak do vedení. O první příčku se však aktivně zajímal i vůbec první vedoucí jezdec rally Lehessaari a před úplným závěrem se držel s těsným odstupem na druhém místě. U jeho Fabie R5 bohužel v rozhodujícím momentu odešly brzdy a v závěrečném testu následoval pád na konečné sedmé místo. Na osmém soutěž dokončil Hiroki Arai, který se s Fordem Fiesta R5 blýsknul alespoň jedním nejrychlejším časem. Kouzla finské automobilové federace s předpisy pro produkční vozy způsobila, že se až na třetí místo v konečných výsledcích dostal Kim Niemi se stařičkým Mitsubishi Lancer EVO V. A to samé hrálo podstatnou roli i v boji o vítězství. Salo nedokázal zahájit drtivý finiš a o 4,1 sekundy byl nakonec poražen Joonasem Soilu se „sedmičkovým“ Lancerem.

Výsledky podniku finského mistrovství

Stav šampionátu SM1: 1. Salo 102,5, 2. Veiby 68, 3. Eskelinen 59,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!