24. 8. 2016 19:37 − 2802× − 0

Divácká Super RZ v ulicích Zlína se změnami

Už podvanácté bude Barum Czech Rally Zlín zahájena městskou rychlostní zkouškou konanou přímo v ulicích města.

Už podvanácté bude Barum Czech Rally Zlín zahájena městskou rychlostní zkouškou konanou přímo v ulicích hostitelského města. Její letošní podobu ovlivní výrazná změna vedení trati, mimořádná organizační opatření si vyžádají rovněž stavební práce probíhající na polovině nadjezdu spojujícího centrum města se severním břehem řeky Dřevnice a rekonstrukce supermarketu a přilehlého parkoviště pod Jižními Svahy.

Okruhový test se v itineráři barumky poprvé objevil při pětatřicátém ročníku a od té doby rok co rok představuje jednu z největších diváckých atrakcí. Účast návštěvníků se pravidelně počítá v řádech desítek tisíc, neboť umístění rychlostní zkoušky do centra města nezřídka přiláká také místní občany a ty, kteří nejsou ryzími fanoušky motosportu. Naopak pro jezdce se jedná o celkem náročnou výzvu. Technický okruh povětšinou lemovaný zrádnými obrubníky musejí posádky absolvovat celkem třikrát a necelých deset městských kilometrů hned na úvod soutěže vyžaduje velkou dávku pozornosti.

V prvních letech zkouška startovala na Bartošově ulici a po absolvování okruhové části v bývalém svitovském areálu a na autobusovém nádraží zamířila přes nadjezd k Čepkovu, aby se následně stočila doleva a proti proudu řeky Dřevnice zamířila do cíle. Později se start přestěhoval na Vodní ulici a díky zprůjezdnění přilehlého železničního přejezdu se okruhová část prodloužila o zmíněnou pasáž podél řeky na více než tři kilometry. Tato osvědčená varianta se s dílčími změnami jezdila až do letoška, kdy se trať dočkala další výraznější inovace. „Pro aktuální ročník jsme otočili směr jízdy ve svitovském areálu,“ říká Petr Juřík, hlavní organizátor městské rychlostní zkoušky. „Posádky tedy po startu nepojedou z Vodní na Gahurovu ulici, ale odbočí doprava na autobusové nádraží. Tam je jako vždy čekají dva široké vracáky, a následně vjezd do svitovského areálu. Po průjezdu okolo Baťova mrakodrapu, bývalým autobusovým nádražím HousaCar a okolo nové budovy UTB odbočí na Gahurovu ulici a zamíří na nadjezd, kde se napojí na původní trať známou z minulých let. Následující část přes Čepkov a podél Dřevnice zůstává stejná,“ upřesňuje Juřík.

Z diváckého hlediska je pro letošní rok výrazným omezením probíhající rekonstrukce nadjezdu, kterým se závodní vozy dostanou ze svitovského areálu do severní části trati. Vozovka je sice průjezdná, avšak z bezpečnostních důvodů není možné na mostě vytvořit diváckou zónu tak, jak tomu bývalo v předešlých letech. „Na mostě jsou aktuálně k dispozici jen dva jízdní pruhy ze čtyř, což umožní průjezd závodních vozů, ale z prostorových důvodů tam už nelze vytvořit bezpečné místo pro diváky. Všechny zájemce, kteří by chtěli z tohoto místa zkoušku sledovat, proto dopředu upozorňujeme, že to bez jakýchkoliv výjimek nebude možné. Chodník na nadjezdu musí zůstat až do uzavření trati v pátek 26. srpna v 17 hodin volně průchozí a po uzavírce pro běžný provoz budou všichni, kdo se v těchto místech budou nacházet, vykázáni do jiných diváckých zón. Rovněž je zakázáno vstupovat do technologického zázemí stavby i na samotné staveniště, kde hrozí silné nebezpečí úrazu,“ upozorňuje Petr Juřík a dodává: „Další nepříjemností je rekonstrukce supermarketu Lidl pod Jižními Svahy a přilehlého parkoviště, které bylo schopné pojmout zhruba sto padesát aut. To letos nebude k dispozici, pro návštěvníky, kteří by k rychlostní zkoušce chtěli vyrazit z této oblasti, proto bude k parkování vyhrazen pravý jízdní pruh hlavní komunikace od křižovatky Pod Babou ve směru na Jižní Svahy.“

I přes dočasné zapovězení divácky oblíbeného nadjezdu se všichni návštěvníci mohou těšit na bohatý motoristický zážitek. Už od 18 hodin budou po okruhu jezdit historické veterány z 20. a 30. let v rámci Exhibiční jízdy a již šestého ročníku Grand Prix Bugatti. V 19:15 hodin se na trať vydá devadesátka o něco novějších soutěžních vozů soutěžící ve Star Rally Historic a od 21 hodin přijde na řadu hlavní startovní pole barum Czech Rally Zlín, které, jako už tradičně bude startovat v obráceném pořadí. Ti největší favorité se na trať dostanou podle předpokladu před páteční půlnocí, celý program na městské speciálce zakončí slavnostní ohňostroj.

Divácká Super RZ Zlín v číslech:

Počet diváků: cca 35 – 40 tisíc

Počet pořadatelů: 120

Celková délka plotových zábran: 1370 m

Celková délka vymezovací plachtoviny: 1330 m

Celková délka plastových svodidel: 430 m

Celková délka betonových svodidel: 100 m

Počet pneumatikových komínů: 80

Celkový počet průjezdů soutěžních vozidel během SRZ Zlín: 700

Mapa Super RZ Zlín ke stažení:

http://www.czechrally.com/wcd/docs/2016/bcrz_2016_map_sss_zlin.pdf

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama