Rally del Friuli Venezia Giulia – komentář

Teď na konci prázdnin se ale všichni účastníci CIR vrátili zpět na asfaltové tratě.

Italský šampionát odstartoval trojicí asfaltových soutěží, ale pak se v květnu a v červenci soutěžení přesunulo na nezpevněný povrch, na kterém se odehrála dvojice soutěží. Teď na konci prázdnin se ale všichni účastníci vrátili zpět na asfalt a na něm se odehraje celá trojice zbylých soutěží. To hraje do karet hlavně vedoucímu muži šampionátu Paolo Andreuccimu, kterému se na šotolině vůbec nedařilo. Během Rally Adriatico a Rally San Marino pilot Peugeotu 208 T16 R5 ztratil většinu ze svého náskoku a jen těsně se udržel na čele průběžného pořadí. Oficiální pilot italské Škody Umberto Scandola zažívá sezónu jako na houpačce, v jedné soutěži je schopen bojovat s nejlepšími a hned v následující pak jakoby svou rychlost ztratil. Poslední dosud odjetou rally v San Marinu sice úplně nejlépe nezvládnul, ovšem předchozí Rally Adriatico vyhrál a dotáhnul se těsně za Andreucciho. V San Marinu dominoval Giandomenico Basso, který tam podruhé usednul za volant klasického Fordu Fiesta R5, a před cestou na asfaltové cesty severní Itálie zaostával o pouhé necelé tři body za lídrem.

Po přejetí startovní rampy v Gemoně del Friuli se v pátek večer posádky vydaly na městskou superspeciálku. I když tam šlo hlavně o pobavení diváků a nepoškození vozu při jízdě mezi obrubníky, nejrychlejší trojice mistrovství si to spolu rozdala ve velkém. Nejrychlejší čas nakonec zajel Basso a druhému Scandolovi nadělil celou sekundu na kilometr. Při délce zkoušky 1,1 km mu to však žádný zásadní náskok nevyneslo. Pilot Fabie R5 v sobotu ráno trochu přitlačil na pilu, což se mu ovšem šeredně vymstilo. Po chybě u svého vozu urval levé zadní kolo a do cíle dojel s časem o minutu a půl horším než vítěz zkoušky. Bohužel poškození Škody bylo natolik vážné, že Scandola musel z etapy odstoupit. Do vedení se mezitím dostal Andreucci. Oproti jarním třem asfaltům ale tentokrát na tempo jezdce Peugeotu dokázal Basso zareagovat a po RZ 3 se vrátil zpátky do čela soutěže. Andreucci sice vyhrál čtvrtý test, ale zbylé dva znovu opanoval jezdec Fordu a etapový triumf už si nenechal vzít. Závěrečná sobotní rychlostní zkouška byla kvůli závadě jedné ze sanitek zrušena a na Andreucciho odstupu 6,4 sekundy se už nic nezměnilo. Třetí příčku si po souboji s Alessandrem Pericem v Peugeotu 208 T16 R5 dokázal udržet Simone Campedelli usedající už potřetí v řadě do Fordu Fiesta R5 s pohonem na plyn.

Perico tedy v první etapě na bednu nedosáhnul a čtvrtým časem začal i druhý den. Bohužel ani během něho nedokázal navázat na skvělé výsledky z úvodních dvou podniků, během kterých pokaždé dojel mezi nejrychlejšími třemi. Tentokrát v druhé nedělní zkoušce havaroval a zablokoval trať. Na tom samém testu zůstal stát i druhý Peugeot 208 T16 R5 stáje PA Racing, Michele Tassoneho vyřadila porucha transmisí. Letošní Rally del Friuli vozům Peugeot vůbec nevyšla a potvrzením tohoto faktu byly i nedělní problémy jedničky této francouzské značky. Andreucci se v druhé ranní zkoušce potýkal s brzdami a celkově se držel v etapových výsledcích až na třetím místě. V závěru se pak u jeho 208 ještě objevil tradiční pop-off problém a Andreucci tak bral body jen za čtvrté místo. Na soutěži, kterou v posledních dvou letech ovládnul, tedy nenavázal na svou asfaltovou formu z úvodu roku a menší zisk bodů jej srazil na druhé místo průběžného pořadí šampionátu. Naštěstí pro něho budou i zbylé dva podniky svým charakterem Andreuccimu vyhovovat a ze hry o titul jej tak rozhodně nelze vyřadit. Po sobotním zaváhání si v neděli trochu spravil chuť Scandola a body za třetí místo se udržel v bitevní vzdálenosti za vedoucími jezdci šampionátu.

V parádním světle se v posledních podnicích ukazuje Simone Campedelli. Přechod ke stáji BRC a usednutí do jejich Fiesty R5 LPG mu vyloženě přišlo k duhu a i tentokrát mladý pilot do cíle dojel na bedně. Skvělým výkonem v závěrečné zkoušce navíc málem připravil svého stájového kolegu o etapový triumf, k jeho porážce mu chybělo jen 1,3 sekundy. Skoro by se chtělo říct, že pokud by Campedelli od začátku roku hájil barvy stáje BRC, mohli jsme dne sledovat souboj hned čtyř jezdců o titul. Takhle jsou sice jen tři, ale i to je naprosto parádní a jejich těsné souboje musí těšit snad každého. Basso Rally del Friuli zcela ovládnul, vyhrál obě etapy a získal i vítězství celkové. Do závěrečné dvojice soutěží tak bude nastupovat z pozice lídra mistrovství.

Výsledky soutěže italského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Basso 69,75, 2. Andreucci 67,5, 3. Scandola 61, 4. Campedelli 40,5, 5. Tempestini 26, 6. Perico 23

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!