31. 8. 2016 08:54 − 9044× − 9

Nedokončená Barum rally Václava Pecha

Posádka EuroOil – invelt teamu letos cíl Barum Czech Rally neviděla. Z bojů ji vyřadila technická závada.

Barum Czech Rallye přivítala ve Zlíně domácí i evropskou rallyovou špičku a jelikož Porsche 997 GT3 posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel nemá evropskou homologaci, mělo přiděleno netradiční startovní číslo 91 za polem „evropských" vozů. Už páteční superspeciálka ulicemi Zlína ale ukázala, že pro diváky se jedná o jedno z nejatraktivnějších soutěžních aut v poli a fanoušci kolem rychlostní zkoušky propukli doslova v šílenství, když se do nočního Zlína ozval řev motoru Pechova Porsche. „Cítili jsme tu neskutečnou atmosféru až uvnitř v autě a měli jsme radost z obrovské divácké podpory, která nás v naší nevýhodné startovní pozici hnala dál. Na rychlostních zkouškách první etapy byly při našem průjezdu vytahány již nějaké nečistoty, které nás trošičku zpomalovaly, ale více jsem se obával ztráty z nočních průjezdů dvou rychlostek, které naši konkurenti jeli ještě za světla. Paradoxně nám tyto vložky vyšly dobře a my mohli jít spát na sedmé pozici se ztrátou 13s na páté místo,“ říkal k úvodu Barum Czech Rallye Zlín Václav Pech jun.

Posádka i její mechanici si v sobotu užili jednu pořádně horkou chvilku, kdy při tankování paliva v tankovací zóně vzplály benzinové výpary z nádrže. „Najednou se kolem celého auta udělala obrovská ohnivá koule a my s Petrem vůbec nevěděli, co se stalo a jen rychle vyskočili z auta. Petr si přitom popálil ruku a musel být ošetřen. Požár naštěstí velmi rychle ustal a my mohli pokračovat dál. Autu se vůbec nic nestalo i díky rychlému zásahu našich mechaniků,“ popisoval Václav Pech jun. hodně nepříjemný moment, který naštěstí neměl vážnější následky.

Do druhé etapy vyráželo Porsche 997 GT3 EuroOil – invelt teamu s cílem postoupit na páté místo, bohužel již v úvodu praskl zub na stálém převodu. „V průběhu první nedělní rychlostní zkoušky jsem cítil, že něco není v pořádku s naší převodovkou. Do cíle zkoušky jsme ještě dojeli, ale po kontrole a zjištění, že z převodovky teče olej, bylo nutné odstoupit. Další jízdou bychom napáchali jen větší škody a přesto bychom cíl neviděli. Mrzí mě to, protože se jednalo o díl, který byl po Bohemia Rallye nový, a životnost by měla být alespoň 800 závodních km. Je to škoda, soutěž jsme i přes nevýhodnou startovní pozici měli docela dobře rozjetou a nedělní etapa by nám nejspíš seděla o něco více. I tohle je ale rallye a v letošní sezoně se nové Porsche učíme nejen řídit, ale i udržovat,“ uzavírá Václav Pech jun.

Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude poslední víkend v září, Rallye Příbram.

Komentářů celkem: 9
31. 8. 2016 11:401
0 0
Je jasné, že nějaké dětské nemoci ještě přijdou, ale jste na dobré cestě k úspěchu.
Nevěšte hlavu, držím palce... smajlík a nejsem sámsmajlíksmajlík
31. 8. 2016 13:462
0 0
Ne nejsi smajlík Opět parádní výkon, jen tak dál. Letos se snad dostanu i na Příbramskou rally, takž se opět těším smajlík
Mimochodem - nějaké tipy na dobrá místa? Nikdy sem na Příbrami nebyl a davy lidí úplně nemusím....díky smajlík smajlík
31. 8. 2016 19:113
0 0
Myslím, že stejné ovace sklízel naposled Emil Triner... jsem rád, že máme takového jezdce, pohled na jím řízené Porsche je naprosto famózní... Venco, díky smajlík
31. 8. 2016 20:344
0 0
Na Vencu se vyplatilo počkat. Díky.
1. 9. 2016 12:466
0 0
Je zážitek vidět Vencu jak jede s Porsche, ale je škoda, že ho kvůli technickým problémům nevidíme jak bojuje o vítězství. Nechtělo by to Škodovku? smajlík
1. 9. 2016 14:007
0 0
Myslím, že na Příbrami pojede na vítězství
1. 9. 2016 21:018
0 0
ty mobilní odkazy jsou naprd smajlík tady https://www.youtube.com/watch?v=wDikci9kw0I
2. 9. 2016 13:029
0 0
Rosťo, dík. To je pokoukáníčko! Je vidět, že Venca na to pazoury má a že ho to náramně baví!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!