Jiří Fryje - eWRC.cz
6. 9. 2016 19:42 − 3037× − 0

Barum rally – Opel kam se podíváš

Dlouho a netrpělivě očekávaná Barum Czech Rally Zlín 2016 je minulostí a tak se můžeme pustit do její kritiky.

Dlouho a netrpělivě očekávaná Barum Czech Rally Zlín 2016 je minulostí a tak se můžeme pustit do její kritiky. Jenže co kritizovat, když letošní Barumka byla soutěží plnou superlativů? Ve Zlíně má zkrátka rallye živnou půdu v podobě pořadatelského sboru, který své mnoholeté zkušenosti dokáže bravurně převádět do praxe. Druhým aktivátorem, podstatným pro úspěšný průběh soutěže, je všeobecné nadšení obyvatel Zlínského kraje a místních subjektů, bez jejichž vstřícného přístupu by uspořádání soutěže bylo jen velmi těžce proveditelné. To vše je ale ještě málo. Proto se po loňském nesmělém namlouvání a dubnovém zasnoubení konala ve Zlíně významná svatba. Oznámení o sňatku vlála po celém městě i okolo tratí, na kterých se svatební veselí odehrávalo. Ženichem byl Opel C&S, nevěsta Barumka celá zářila a tak to byla “svatba jako řemen“. Role svědků se ujali Continental Barum s. r. o., Zlínský kraj, Ministerstvo pro místní rozvoj, město Zlín a Universita Tomáše Bati. Svatebčanů se sešlo na čtvrt miliónu. Ženichova přízeň byla na seznamu přímých účinkujících zastoupena sedmnáctkrát a dalších Opelů, dodaných pro potřeby více i méně důležitých činovníků bylo nepočítaně. V pátek ve 14.00 hod mávl na náměstí Míru ceremoniář vlajkou a odstartoval dva a půl dne trvající veselí.

Na staré časy dali zavzpomínat Miroslav a Veronika Krejsovi, kteří před zaplněným náměstím defilovali s Opelem Asconou A v provedení, v jakém v roce 1973 proháněl a uhnal neznámý vyčouhlý blonďáček z Regensburgu na tratích Rallye Vltava Sandra Munariho. Že se pachatel vrací na místo činu potvrdil Jan Sellholm, který koncem minulého století pravidelně startoval jak na Barum Rallye, tak i na mladoboleslavské Škodě a posléze Bohemii. I on připomněl svojí žlutočernou Asconou Waltera Röhrla. Ten s takovou startoval v roce 1974 ve čtvrtém ročníku Barum Rallye. Tehdy ho brzy po startu zradila technika. Neúspěch si ve stejném roce a se stejným autem vykompenzoval druhým vítězstvím na šumavské soutěži. Mezi auty, která evokují vzpomínky na doby minulé se objevily ještě Opely Astra a Corsa GSi a pak už se přehlídka posunula do současnosti.

Po záplavě vozů kategorie R5 přišla na řadu kategorie R2. Hned sedm z jejích hostů se shodovalo jménem – Opel Adam. Pěti zahraničním a setsakramensky rychlým posádkám sekundovaly dvě české, Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem a Andrej Barčák s Tomášem Střeskou. Při jejich představování na startovní rampě dostaly své místo, coby ozdoba každého svatebního průvodu i roztomilé, překrásné družičky a myšlenka na pokus o družení se s nimi prolétla hlavami mnoha přihlížejících “pánů tvorstva“.

Opel Adam v provedení R2 je čistokrevné závodní náčiní, které je pro tento účel od prvopočátku stavěno. Cenově mnohem dostupnější a pro výchovu začínajících posádek vhodnější je Opel Adam Cup. Díky iniciativě Opelu C&S se letos jede druhý ročník tohoto poháru. Na Barum Czech Rally Zlín měl ale letos premiéru v podobě šesti posádek. Kde se “Adamové“ objeví, tam je k vidění špičkový sport, který mnohdy předčí výkony posádek silnějších vozů. Jednou z idejí Opel Adam Cupu je snaha o umožnění relativně levného závodění a proto mládež v sobotu večer sečetla a podtrhla své celodenní snažení a šla spát, zatím co se ti starší chystali na nedělní vyvrcholení. Jak celý ten rej skončil, to už všichni víme, stejně jako to, že bavil od začátku až do jeho posledních okamžiků.

Nezbývá, než zkrátka a dobře zkonstatovat, že na letošní Barum Rally byl Opel, který letos slaví čtvrtstoletí na našem trhu vidět a doufat, že uzavřený sňatek nějaký čas vydrží. Pro naši bezkonkurenčně největší automobilovou soutěž by to byl zcela jistě velký krok k budoucím ročníkům.

Spojení s úspěšnou automobilovou značkou by mohlo být inspirací pro jednu naši, v minulosti stejně významnou rallye. Kde ale najít ve středních Čechách výrobce automobilů k tomu ochotného, toť otázka přímo hamletovská.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama