9. 9. 2016 07:25 − 2752× − 0 0

Dramatické finále italského poháru IRC

Při vyslovení zkratky IRC se asi každému vybaví nedávný seriál Eurosportu.

Při vyslovení zkratky IRC se asi každému vybaví nedávný seriál Eurosportu, který pár let obecenstvo bavil svým obsazením týmy s vozy Super 2000 i rozsáhlým televizním pokrytím. Dnes už ale neexistuje a pod známou zkratkou ze tří písmen už se skrývá pouze označení italského poháru určeného pro jezdce s vozy WRC, R5 nebo třeba Super 2000. Hlavní zájem mimo prvoligové mistrovství C.I.R. sice na sebe strhává šampionát primárně určený pro vozy WRC, ale zajímavá konkurence se letos sešla i v IRC. Zájemcům o odjetí poháru hraje do karet i jeho nenáročnost, zúčastnit se museli pouhých tří asfaltových podniků s délkou tratě pohybující se kolem 140 ostrých kilometrů.

Úvodní podnik na začátku května hostilo město Bedonia, kde přes startovní rampu přejelo přes 100 vozů včetně devíti speciálů WRC a jedenácti R5. První nejrychlejší čas si na své konto připsal úřadující mistr IRC Corrado Fontana. Vloni se svým Hyundaiem i20 WRC vyhrál všechny čtyři soutěže a na to samé se jistě chystal i letos. Už kilometr po startu druhého testu ovšem bylo jasné, že letos Fontana svou neporazitelnost neudrží. Jeho Hyundai tam totiž skončil mimo trať. Pro nejrychlejší čas si v RZ 2 dojel Alessandro Re s Citroënem DS3 R5, ale hned poté jej přeskočil Luca Rossetti. Někdejší italský mistr se ničeho nebojí a proti přesile vozů WRC vyrukoval se Škodou Fabia R5, která mu ale stačila k etapovému triumfu. Závěrečný test první etapy zajel nejrychleji pilot druhého Hyundaie i20 WRC Manuel Sossella a dostal se s odstupem 4,4 sekundy na druhé místo. Ve druhé etapě už ale nejrychlejší dvojici nestíhal a musel se smířit s ubráněním třetího místa. Re naopak sobotu rozjel nejrychleji a postoupil na druhé místo a nejednalo se o jeho jediné dílčí vítězství. Před závěrečnou dvojicí testů už pilot Citroënu zaostával o 4,9 sekundy. Rossetti zajel pomaleji i předposlední zkoušku a rázem se jeho vybudovaný náskok smrsknul už na pouhých devět desetin. Strhující duel nemohl nabídnout lepší finále. Re opanoval závěrečnou zkoušku, ale celou soutěž si nakonec nepodmanil. Rossetti vyždímal ze své Fabie maximum a senzační triumf si o pouhé tři desetinky udržel.

V půlce července se v okolí Bibbieny odehrál druhý podnik, který opět na start přivedl přes sto posádek a takřka stejný počet WRC a R5 jako při úvodní soutěži. A stejně jako v úvodní soutěži se cíle nedočkal Fontana, tentokrát svůj Hyundai i20 WRC rozbil o strom v RZ 4. Ještě předtím vyhrál úvodní diváckou zkoušku, ovšem ráno na první přírodní zkoušce už se do čela dostal pilot Fordu Fiesta WRC Stefano Albertini. Až do konce první sekce jej úspěšně stíhal další jezdec Fiesty WRC Sossella a do servisní přestávky oba dorazili s minimálním vzájemným rozestupem osmi desetinek. Strhující duel dvou Fordů pokračoval i v následující sekci, ze které pro změnu jako lídr odcházel Sossella. I tentokrát však jeho náskok činil minimálních osm desetin. Další dvojice testů pak měla rozdat karty před velkolepým finále, kterým byla úchvatná závěrečná noční zkouška v délce 37 kilometrů. Ze tří vedoucích příček do ní nastupovali tři piloti Fordů Fiesta WRC, vedl Albertini o 2,1 sekundy před Sossellou a třetí Rudy Michelini pak zaostával o 4,2 vteřiny. Sossella ovšem musel v průběhu testu zastavit a se sedmiminutovou ztrátou se propadl do hloubi pole. Zhruba jen o minutu lepší čas zajel Michelini, když musel zastavit kvůli výměně defektu. Naopak k famóznímu výkonu se pod rouškou tmy vyhecoval Rossetti, který před závěrečným testem zaostával na čtvrté příčce o 17,4 sekundy. Všechny soupeře deklasoval a k nečekanému vítězství mu nakonec chyběla pouhopouhá jedna sekunda. I Rally Internazionale del Casentino skončila naprosto těsným rozdílem, tentokrát se z triumfu radoval Albertini.

Závěrečný díl IRC hostilo o minulém víkendu okolí Dronera, jako obvykle tam bylo připraveno zhruba 140 náročných asfaltových kilometrů. Zatímco předešlá soutěž dlouhou noční zkouškou končila, aktuální podnik naopak dvěma dlouhými večerními testy začínal. Rossetti směřující za titulem začal nejrychlejším časem, ale už v druhém průjezdu úsekem Montoso jej postihla obrovská smůla. Vinou defektu ztratil čtyři minuty a propadnul se do hloubi pole. Ještě hůře dopadnul další adept na triumf v IRC Michelini, který musel pro dvojitý defekt svou Fiestu WRC odstavit. Úvodní etapu nakonec vyhrál Alessandro Re, když o 3,7 sekundy odstavil Chentreho. Pilot Fordu ale hned z rána zahájil útok a dotlačil se za lídra na rozdíl pouhých sedmi desetin. Re pak vyhrál čtvrtý test, znovu svému soupeři odskočil a směřoval za ziskem titulu mistra IRC. Před závěrečnou dvojicí zkoušek už pilot Citroënu vedl o deset vteřin a situace vypadala jednoznačně. Na předposledním testu ale Re doplatil na defekt, ztratil šest a půl minuty a zisk titulu se mu doslova rozplynul pod prsty. Po absolvování smolného testu nešťastník odstoupil a v závěrečném hodnocení mistrovství se neobjevil ani v nejlepší trojici. Do hry se vrátil Rossetti, kterého poškozená pneumatika výrazně zpomalila už v pátek. Nakonec ovšem ani on neuspěl. Závěrečný test byl zrušen a vítězství si už tak nenechal utéct Chentre. V předešlých soutěžích poháru zrovna nezářil, v Taru skončil s Mini WRC až šestý a v Casentinu už za volantem Fiesty WRC bral body za třetí příčku. Nejlepší výsledek a nakonec i ten nejdůležitější přišel v rozhodující moment, vítězství v Rally Internazionale delle Valli Cuneesi Chentremu vyneslo zisk titulu.

Výsledky soutěží International Rally Cup

Konečný stav šampionátu: 1. Chentre 276, 2. Rossetti 273, 3. Freguglia 195

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama