Martin Trdla - eWRC.cz
21. 9. 2016 14:39 − 8098× − 2

Rallylegend 2016 je za dveřmi

Milovníci italské motoristické kuchyně odpočítávají poslední dny do podávání hlavního chodu sezóny.

Milovníci italské motoristické kuchyně odpočítávají poslední dny do podávání hlavního chodu sezóny, kterým bude o druhém říjnovém víkendu již čtrnáctý ročník Rallylegend v San Marinu.

Enormní hlad fanoušků vidět historická soutěžní vozidla v akci způsobil, že v posledních letech se po Evropě doslova roztrhl pytel se závody s přízvisky "Legend". Nicméně nemalý podíl na onom apetitu mají právě pořadatelé Rallylegend, kteří začali psát historii svého závodu ještě před většinou ostatních. Pořadatelský tým v čele s Vito Piarullim a Paolo Vallim vždy dokázal na start přilákat velká jména a posadit je do legendárních soutěžních vozů. To celé pak zabalit do příjemného balíčku tak, aby se každý návštěvník Rallylegend vracel domů pln dojmů a neopakovatelných zážitků. Ba co víc, rok co rok zvládají vytáhnout nějaké to eso z rukávu. Nejinak tomu bude i letos.

Pro tento rok vsázejí pořadatelé na osvědčený formát třídenní soutěže s centrem ve sportovním areálu v Serravalle a s rychlostními zkouškami výhradně v republice San Marino, tedy na pětníku. Hned v pátek ráno 7.10.2016 čeká na předem registrované účastníky tradiční shakedown. Bude na rychlostní zkoušce Laghi, která se pojede v podvečer i jako první ostrý test. Tato RZ se jede ve stejném směru jako v posledních letech a nabízí náročný šotolinový sjezd i divácky vděčný asfaltový výjezd, kde není nouze o pořádné smyky a správnou diváckou vřavu. V sekci bude doplněna zkouškou La Casa, jenž také patří ke stálici soutěže. V pátek jistě stojí za návštěvu i samotný Olympijský stadion přímo v centru dění, kde budou před startem zaparkovány všechny vozy vedle sebe.

Druhý den se startuje až odpoledne a na závodníky čeká trojice rychlostních zkoušek, které se pojedou hned dvakrát. Pro diváky, co se nechtějí nikam hnát, je tu připravena městská okruhová zkouška The Legend, kdy čas mezi oběma průjezdy vyplní show a exhibiční jízdy. V neděli už je na programu pouze dvojice zkoušek, ovšem s tou nejdelší, téměř 13km dlouhou s názvem San Marino, nezdá se to, ale pro leckteré konstrukčně historické motory překoňovaných monster je tato porce na závěr soutěže řádnou prověrkou.

Po nahlédnutí do seznamu přihlášených nalezneme několik zvučných jmen . Premiérově do San Marina přijede asfaltový mág Gilles Panizzi, zavzpomíná na svá léta ve světovém šampionátu a neosedlá nic zběsilejšího než raketu Peugeot 306 Maxi týmu Top Rally. Že je to výborně připravené vozidlo, dokázal o rok dříve místní závodník Denis Colombini, který s totožným vozem doslova deklasoval všechny vozy WRC na mokru. Tzv. velkých kitů se lvem ve znaku uvidíme letos dokonce několik. Velkým favoritem na absolutní vítězství ale bude dobře rozjetý Luca Pedersoli s Citroenem C4 WRC, připravovaným v dílnách D-Max Racing. Další novinkou a lákadlem budou top soutěžáci z italského mistrovství z přelomu tisíciletí, Andrea Navarra a Pierro Longhi. Oba budou pilotovat ta správná "Áčka", Subaru Impreza 555 v továrních barvách cigaretové společnosti 555 v případě prvně jmenovaného a Toyota Celica GT4 ST205 v livreji olejářského Essa v případě Longhiho. Starší verzi GT4 bude řídit nám dobře známý Armin Schwarz. Za volanty Lancií Delta různých specifikací se posadí čtyřnásobný mistr světa Juha Kankkunen, mistr světa produkčních vozů, Gustavo Trelles, nebo Mistři Evropy v rallye historiků Pedro a Lucky. Na startu nebudou chybět ani legendární S4 sk.B, jejich předchůdkyni, verzi 037 bude vodit další mistr světa – Miki Biasion. Ze zámoří přiletí Alister McRae, přiveze Subaru Legacy, vůz, kterému bratr Colin dal punc nesmrtelnosti. O velikou show se pak budou jistě starat miláčci publika Diana, Klausner, Rosati nebo Rossi. Roli rozháněče davu bude zastávat vítěz letošní Argentinské Rally, Novozélanďan Hayden Paddon, k dispozici bude mít Hyundai i20 WRC z týmu HMI.

Česká účast bude naopak letos poněkud hubenější. Fanoušky jistě potěší start Václava Pecha jun. Ášín usedne premiérově do BMW M3 Jiřího Jirovce, který sám bude vodit svoji Corollu WRC v továrních barvách Castrol. Velkými kandidáty na post nejrychlejších v kategorii WRC budou Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem v Peugeotu 206 ve válečném zbarvení Peugeotu Sport v MS pro rok 1999. Na tamější tratě se pak opět vrací Mirek Plíhal s Jiřím Strossem a tentokrát budou bavit sebe i diváky s Fabií WRC týmu Profiko. Českou pětku uzavřou Perník s Votavou na 130 LR, kteří také nadobro propadli atmosféře Rallylegend.

Pořadatelé nezapomínají ani na doprovodný program, pro letošek bude stěžejní 40ti leté výročí od výroby prvního vozu Volkswagen Golf GTI. V servisním areálu proto bude probíhat výstava jak soutěžních, tak i civilních verzí tohoto vozu. Hlavní partner soutěže, společnost VW, na start postaví kromě Marcuse Gronholma v Polu WRC i soutěžní verzi VW Golf ve verzi G60. Pilotovat ho bude nastupující německý talent Fabian Kreim. Stejné výročí slaví i Fiat 131 Abarth, k vidění bude několik různých livrejí, hlavní prim však budou hrát ty s nápisem Alitalia, letecká společnost, která v 70. letech rallye téměř zaštítila a dodnes inspiruje stavitele historických soutěžních vozů svým neotřelým designem . Za volanty se budou střídat další velká jména, Sandro Munari a "Létající Finové" Markku Alen s Timo Salonenem.

Více informací, časový harmonogram, mapy nebo informace o vstupenkách naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallylegend.com.

Komentářů celkem: 2
21. 9. 2016 21:06
0 0
Ta třetí fotka je začátek šotoliny na shakedownu v protisměru? Nebo je to snad někde jinde?
22. 9. 2016 23:11
0 0
ano, tam... a ten rok a to misto, kde pan odeon noberasco slozil telegrafni sloup

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama