Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 10. 2016 20:54 − 5529× − 3

Elfyn Evans stále neví, jaká bude jeho budoucnost

Boj o titul ve WRC2 bude ještě napínavý, Elfyn Evans vyhrál na Korsice a nyní bude čekat, zda-li jej jeho soupeři stáhnou či nikoliv.

Pokud jde o WRC2, tak tam má Elfyn Evans pro letošek hotovo, když na Tour de Corse odjel sedmý podnik a více jich již dle pravidel nemůže. Jeho bodové konto se i díky třem výhrám zastavilo na hodnotě 120 bodů a nyní zbývají tři soutěže, kde dva jeho nejbližší pronásledovatelé budou muset stáhnout 27 bodů v případě Teemu Suninena či 38 v případě Esapekky Lappiho. Více jak 60 bodů pak ztrácí Nicolas Fuchs a Jan Kopecký, kteří si stále ještě zachovávají teoretickou šanci na titul, ale je otázka, kolik tito jezdci ještě obsadí podniků. Pokud se vrátíme k Elfynu Evansovi, ten kromě letošní práce ve WRC2 startoval ještě v obrozeném BRC, kde se stal britským šampionem přesně 20 let poté, co tohoto výsledku dosáhl jeho otec Gwyndaf.


Foto: Red Bull Content Pool

Spolu s tím, jak se postupně krystalizují smlouvy na příští rok, zůstává Elfyn Evans v nejistotě, zda-li jeho letošní výsledky přesvědčí šéfa M-Sportu Malcolma Wilsona k tomu, aby jej zařadil zpět do vozu WRC nebo zda-li pro něj má šéf jiné úkoly. "Udělali jsme to, co nám bylo pro letošek řečeno. Měli jsme omezenou možnost závodit ve světě s minimem testování a odvedli jsme to nejlepší, co bylo v našich silách," říká ke své situaci Elfyn Evans a pokračuje, "vím, že jsem o hodně rychlejší než řada jezdců, kteří už nyní sedí ve vozech WRC, ale já musím hrát tuto vyčkávací hru."

Jak se dále mladý Welšan nechal pro wrc.com slyšet, není si moc jistý tím, jaký přínos pro jeho kariéru letošní rok představoval. "Dobře, každý rok se něco nového naučíte a nabíráte zkušenosti. V podstatě si ale nemyslím, že by tento rok byl dobrým směrem ve vývoji mé kariéry. Samozřejmě, že jsem neustále hladový po úspěchu, učím se nové přístupy a získávám další zkušenosti, ale je jasné, že v této chvíli bych raději seděl ve voze WRC," popisuje novopečený britský mistr a dodává k možnostem dalšího vývoje své situace, "nějaké možnosti tu jsou, ale v podobné situaci už jsem byl a vím, jak rychle se mohou věci měnit. Dokud není na stole podepsaná smlouva, tak nic nepovažuji za dané a hotové."

Na závěr trocha možností či spekulací ohledem dalšího směřovány Elfyna. V případě setrvání u M-Sportu se nabízí otázka, zda-li budou k dispozici tovární sedačky, protože smlouvu u týmu má Eric Camilli, třetí auto by Malcolm Wilson chtěl nechat pro platícího jezdce a zbývá tedy možnost, zda-li může Evans získat druhý vůz nebo ne. Plány na rozšíření angažmá v MS deklaroval DMack, avšak nabízí se otázka, zda-li nutnost nasazování nových WRC pod továrními týmy tyto záměry nezrušil. Welšan je také jedním z jezdců, o něž vyjádřil zájem šéf Toyoty Tommi Mäkinen, ale i tady to dle všeho vypadá, že minimálně dva jiní jezdci by už kontrakt s Toyotou měli mít. Zbývá tedy poslední neznámá v podobě Citroenu, ale ten spíše sáhne po někom či obou z dua Craig Breen, Stéphane Lefebvre, které si letos vychovává. Jak to tedy vypadá, Elfyn Evans to nebude mít příští rok jednoduché…

Komentářů celkem: 3
3. 10. 2016 23:431
0 0
Elfyn je přihlášen na Wales s Fiestou R5 (samozřejmě už mimo WRC2), Citroen pak s WRCy přihlásil Meeka a Breena.
4. 10. 2016 08:432
0 0
S tím, že je rychlejší než řada jezdců, co teď jezdí ve WRC má pravdu. Ten letošní tah s přeřazením do WRC2 jsem chápal jako marketingový tah Malcolma, jak více zpropagovat Fiestu, což se mu hlavně po Monte a Švédsku skvěle povedlo. Počítal jsem ale s tím, že do WRC příští rok zpátky sedne a pokud na jeho úkor pojede dále Camilli, přestávám to chápat. Ten letos nic moc nedokázal, pamatuju si na Evansovu první sezónu ve WRC a ten jezdil teda stabilněji. O Ostbergovi nemluvě, ten mi připadá jakoby už byl za zenitem. Jediný člověk co s wrcovou fiestou letos něco zajel byl Tanak.
4. 10. 2016 08:533 Upraveno 08:53
0 0
Pokud Malcolm nevytáhne nějaké jméno, které nikdo nečeká, měl by vzít rozum do hrsti a do aut posadit Evanse a Tanaka. To jsou jediní dva konkurenceschopní piloti, které má k dispozici. Naopak Camillimu by rok v wrc2 jen prospěl a Ostberg už podle mě jen zabírá místo nějakému mládí.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!