--> -->
4. 10. 2016 07:15 − 1122× − 0 0

Cork 20 International Rally – komentář

Fisher se na kluzké trati se svým Fordem Fiesta R5 trápil, ale už druhý test opanoval a dostal se do čela.

Irskému asfaltovému mistrovství dlouhá léta vládly speciály královské kategorie WRC, kterých se v irských garážích i nadále skrývá docela hodně. Promotér mistrovství se ale rozhodnul udělat pro zvýšení atraktivity velký zásah do pravidel. Od letošní sezóny už mohou o titul usilovat pouze jezdci, kteří se usadí do jiných vozů než WRC. V reálu se samozřejmě jedná hlavně o piloty speciálů R5 a případně Super 2000. Sezóna přinesla spoustu zajímavých soubojů a hlavně nabídnula neskutečně napínavý závěr. Šance na titul si až do závěrečného dějství v Corku udržela hned celá trojice jezdců. Jako vítr vlétnul do sezóny někdejší britský mistr Keith Cronin, pak ale ve třetím a čtvrtém dějství bodově paběrkoval a do hry se vrátil díky vyhrané Donegal Rally. Do posledního boje nastupoval pilot Citroënu DS3 R5 jako druhý nejrychlejší, ale dvoubodový odstup jej nikterak nehandicapoval. Alastair Fisher letos vyhrál tři soutěže stejně jako Cronin a právě on před ním vedl o ony dva body, které mu ale žádný velký bonus nepřinášely. Taktika oběma velela to samé, vítěz bere vše.

A podle toho také vypadal průběh prvních rychlostních zkoušek. Cronin se přes havárii při testování přenesl bez větších potíží a vyhrál úvodní zkoušku. Fisher se na kluzké trati se svým Fordem Fiesta R5 trápil, ale už druhý test opanoval a dostal se do čela. Vedení si udržel i po RZ 3, kde ale s Croninem prohrál. V následující zkoušce pak Fisher prohrál souboj s bahnem na trati, poslal Fiestu mimo trať a přes střechu. I přes odstoupení si šance na titul ještě udržel, ovšem už neměl dění ve svých rukou a musel doufat v odstoupení všech svých soků. Cronin se vrátil do vedení soutěže, ale moc dobře věděl, že mu stačí méně. Ke korunovaci mistrem potřeboval dojet do třetího místa a zbytek náročné úvodní etapy pojal v klidném tempu. Samu Moffettovi coby třetímu adeptovi na zisk titulu aktuální situace nahrávala do karet, když byl jeden soupeř ze hry. Pilot Fiesty R5 se snažil po úvodních potížích s nastavením dotáhnout na vedoucího Cronina, ale nakonec po první etapě zůstával s odstupem 8,5 sekundy na druhém místě.

Souboj o vítězství v soutěži nabral v neděli ráno ještě na větší dramatičnosti, když pořádně přitlačil na pilu Josh Moffett a poskočil na druhé místo. Výborně se s první ranní zkouškou popral i Roy White pilotující Ford Fiesta WRC a Sama Moffetta odsunul až na čtvrtou příčku. Cronin přiznával, že sleduje každý výmol na trati, poslouchá každý šramot v autě a snaží se hlavně neudělat žádnou chybu. Nikterak ho tedy nemuselo vzrušovat, když od něj po RZ 11 převzal vedení Josh Moffett. Co ho už ale trochu vzrušit mohlo, byl defekt levé přední gumy v následujícím testu. Naštěstí pro něho se tak stalo v druhé části testu a pilot Citroënu na něm mohl dojet až do cíle. Se ztrátou čtyřiceti vteřin se propadnul na čtvrté místo. White s Fiestou WRC ale do mistrovství nebodoval, takže si Cronin stále udržoval nutnou pozici v elitní trojce. O tu jej však mohl připravit Johny Greer zaostávající jen o čtvrt minuty. Otázkou ovšem bylo, zda by na značkového kolegu v tak důležitém momentu zaútočil. Vítězství v soutěži si nakonec s těsným náskokem 4,6 vteřiny udržel Josh Moffett a na druhé místo se v závěru dostal jeho bratr Sam. Fantastický rodinný double bohužel trochu zastiňovalo podstatnější dění za jejich zády. Cronin po defektu snad ještě přidal na opatrnosti, ale nakonec se před druhým Citroënem Greera o necelé čtyři sekundy udržel. Letošní irské mistrovství skutečně stálo za to a po dramatu až do konce o něm rozhodl takhle malý časový úsek. Cronin ke třem britským titulům konečně přidal i jeden domácí a radují se určitě i u francouzské značky Citroën, která letos přeci jen v tolika národních šampionátech úplně nekralovala.

Konečné výsledky této irské soutěže

Stav šampionátu: 1. Cronin 78, 2. S. Moffett 75, 3. J. Moffett 74, 4. Fisher 70, 5. Greer 60, 6. Wright 56

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->