--> -->
6. 10. 2016 21:12 − 1265× − 1 0

Pacific Forest Rally – komentář

Před třemi týdny se na východě Kanady přehoupnul tamní národní šampionát do své druhé poloviny.

Před třemi týdny se na východě Kanady přehoupnul tamní národní šampionát do své druhé poloviny. I tentokrát se z vítězství radoval jiný jezdec a zatím nikdo tedy letos nedokázal vyhrát více než jednu soutěž. Nejčerstvější vítěz podniku kanadského mistrovství Marc Bourassa si zatím ani druhé vítězství na své konto připsat nemohl, neboť se podobně jako vítěz Rallye Baie-des-Chaleurs Joël Levac na západ země, kde se odehrál pátý podnik, vůbec nevydal. Šanci změnit dosavadní statistiku sezóny a připsat si druhé vítězství na své konto tedy měli v Merrittu pouze dva jezdci. Ne náhodou se jedná o dva největší favority na zisk letošního titulu. Antoine L’Estage má za sebou bohatou kariéru ozdobenou velkým počtem domácích titulů a vzhledem k pilotování vozu oficiální stáje Subaru platí i letos za největšího favorita. Tedy pokud jede, a to vzhledem ke třem výpadkům zaviněným technikou i jezdeckým zaváháním nebylo zas tak často. Šanci poprat se o titul tak dostal soukromník Maxime Labrie s postarším Subaru Impreza soukromé stáje s daleko menším rozpočtem. Do Pacific Forest Rally samozřejmě nastupoval s cílem poprat se o pódium a udržet si náskok ve vedení šampionátu.

Ovšem smělé plány se vždycky nemusí podařit splnit do puntíku. A o tom se tentokrát přesvědčil i Labrie. Přitom lídr mistrovství začal dobře, v první zkoušce skončil třetí a po té následující se dokonce vyhoupnul na místo druhé. Ve třetím testu ovšem Labrie poslal své Subaru přes střechu a pokračovat mohl jen díky šikovným mechanikům a možnosti Rally2. Do cíle však dojel v půlce druhé desítky a podruhé v řadě tak ztratil spoustu cenných bodů. Wim van der Poel letos se svým Mitsubishi Lancer EVO VIII dojel všechny podniky, kterých se účastnil. Spolehlivý sběr bodů jej vynesl až na druhé místo v šampionátu. Tentokrát ale odjel pouhé dva testy a pak musel kvůli spojce svůj Lancer odstavit. Druhý start se zbrusu novým Subaru Crosstrek nepřinesl žádný velký výsledek Davidu Nickelovi. V pořádném tempu odjel pouze poslední dva testy a v tom závěrečném si spravil chuť třetím nejrychlejším časem.

První etapou prolétnul podle očekávání nejrychleji L’Estage. Na rozdíl od Sebastiena Ogiera mohl být pilot Subaru Canada za první startovní pozici rád. Na suchých šotolinových tratích se více než čištění trati projevoval problém s prachovou clonou, kterou se museli probíjet všichni startující za úřadujícím mistrem. Hardy Schmidtke si i přes problémy s nedostatečným výkonem svého Mitsubishi Lancer EVO IX, který se projevoval hlavně v četných stoupáních, vyjel průběžnou druhou příčku. Za vedoucím L’Estagem ovšem zaostal o obří tři a půl minuty. Do druhého dne nastoupil ve velkém stylu další pilot Mitsubishi Boris Djordjevic. V pátek bojoval se ztrátou chladící kapaliny, kterou musel nahrazovat vlastním pitím. S etapou se popral srdnatě a v sobotu mohl zahájit útok. Po dvou druhých nejrychlejších časech se po RZ 6 vyhoupnul na druhé místo. V sedmém testu Djordjevic v nasazeném tempu pokračoval a dokázal se už dostat před Schmidtkeho na druhou příčku. Schmidtke smolnou sobotní etapu zakončil havárii v závěrečném testu a na poslední chvíli přišel o pódiové umístění.

Bronz tak spadnul do klína Deriku Nelsonovi se zadokolkou Subaru BRZ. Jeho vůz ovšem nesplňoval požadavky pro zařazení do kategorie pro vozy s jednou poháněnou nápravou. O vítězství tak v této kategorii sehráli atraktivní souboj jiní jezdci. První etapu by vyhrál Jason Bailey s Fordem Fiesta R2, ale to by nesměl kvůli zdržení s technickými problémy nachytat velkou penalizaci. Etapový triumf tak připadl bratrům Zedrilovým v Mitsubishi. Těsně za jejich zády se však držel pilot Acury RSX Tanveer Deen, který v sobotu zahájil atak, v předposlední zkoušce se dostal do čela a kategorii dvoukolek nakonec opanoval. V absolutním pořadí si vyjel skvělé druhé místo a důležité body Djordjevic. L’Estage jeho Lancer EVO X ještě před dvěma roky pilotoval, ale teď usedá do Subaru a v Pacific Forest Rally získal důležitý druhý triumf roku. Ten jej posunul bod za lídra mistrovství a před zimní dvojicí závěrečných soutěží se na čele mistrovství vytvořila zajímavá situace slibující dramatický závěr sezóny.

Konečné výsledky soutěže kanadského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Labrie 50, 2. L’Estage 49, 3. Djordjevic 47, 4. van der Poel 37, 5. Losier 31, 6. Vincent 30

Komentářů celkem: 1
7. 10. 2016 09:39
00
Trochu nerozumím těm názvům. Proč se to jmenuje Pacific Forest rally, když je to na východě Kanady?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->