8. 10. 2016 12:21 − 1933× − 0

Croatia Rally – komentář

Chorvatská rally se v minulosti několikrát přestěhovala, až před třemi lety zakotvila ve městě Poreč.

Chorvatská rally se v minulosti několikrát přestěhovala, až před třemi lety zakotvila ve městě Poreč. Společně s odsunem z Rijeky do nového centra ale došlo i k odsunu soutěže z kalendáře evropského šampionátu. Pořadatelé se tak musejí spokojit s chorvatským a slovinským šampionátem a centrální evropskou zónou. I přesto se ale na startu mezi třiapadesáti posádkami sešla zajímavá zahraniční konkurence. Vyjma Němce Manuela Kösslera se Subaru Impreza STi R4 a Slováka Vlastimila Majerčáka za volantem Fordu Fiesta R5 takřka všichni dorazili z Maďarska. Krizstián Hideg a János Szilágyi dovezli Mitsubishi Lancery EVO IX, „erpětky“ pak Antal Kovács (Ford Fiesta), János Puskádi (Škoda Fabia) a Gergely Fogasy (Peugeot 208).

V první zkoušce se na čele výsledků seřadila dvojice Fiest R5, ale po druhé se přes ně do popředí vyhouply dva Lancery EVO IX. Na první příčku se dostal hlavní favorit domácích Juraj Šebalj. Následně jej na chvíli přeskočil Majerčák, ovšem na konci první etapy se z vedení s náskokem 8,1 sekundy radoval přeci jen domácí pilot. Třetí Kovács za nejrychlejší dvojkou zaostával už o 38,7 sekundy. Druhý den ráno se do chorvatských asfaltů s pořádnou vervou zakousnul Majerčák a po dvou nejrychlejších časech šel do vedení. Šebalj se ale nechtěl vzdát tak lehko a držel se těsně za slovenským jezdcem Fordu. Před trojicí závěrečných zkoušek pak zaostával jen o 8,1 vteřiny. V těch ale u Šebaljova Mitsubishi začalo stávkovat turbo a Chorvat byl rád, že si udržel alespoň druhou příčku. Ta mu bohatě stačila k zisku už jedenáctého domácího titulu. Pátý slovinský titul si pak na chorvatské půdě vyjel Aleks Humar, i když se svým Renaultem Clio R3T havaroval na shakedownu. Samotnou rally zakončil na desáté příčce. Pro vítězství a zřejmě největší úspěch své kariéry si do cíle v Poreči dojel slovenský pilot Fordu Majerčák.

Výsledky chorvatské soutěže

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!