Příbramské rozpaky

Příbramské tratě příliš nepadly do oka ani „Vlčákově“ fiestě.

„Přesně takto nemá vypadat trať rally.“ Tímto poněkud přísným hodnocením zahájil svoje ohlédnutí za právě odjetou příbramskou rally Martin Vlček. Obnovení kdysi slavné středočeské soutěže patřilo k nejlepším zprávám letošní sezony, po seznamovacích jízdách ale nadšení soutěžních posádek postupně chladlo. V plné míře to potvrdily dosahované rychlostní průměry v sobotní etapě. I přes množství retardérů musel být druhý průjezd první „erzety“ dokonce zrušen. „Charakter příjezdových tratí mnohdy více připomínal rychlostní zkoušku než „erzeta“ samotná. Po mnoha minutách strávených v omezovači a průměrné rychlosti hodně nad 120 km/h jsem si říkal, že tohle opravdu nemám zapotřebí. Technické problémy jsme sice měli, na dobré náladě nám nepřidaly, ale takto nasbírané kilometry tratě mi sobotní etapu opravdu otrávily,“ neskrýval svoje rozladění „Vlčák“.

Příbramské tratě příliš nepadly do oka ani „Vlčákově“ fiestě. Na čtvrtém testu praskla olejová hadice od chladiče, a jelikož se její oprava v servisu protáhla, přibyla na konto posádky 80sekundová penalizace. Myšlenky na vylepšení páté pozice rázem vystřídala snaha o opětovný návrat do první desítky. „Fiesta už je opravená, ale strávili jsme dost času za autem, které jelo po defektu. Zítra budeme dělat, že se dnes nic nestalo a snad si zlepšíme chuť,“ dodal Martin v cíli etapy. Z devátého místa po prvním dni už vedla cesta posádky Svarmetal Motorsportu jedině vzhůru. Dva druhé a jeden třetí čas potvrdily, že trojice „Vlčák“ – Jindřiška – Fiesta R5 nic neztratila ze svojí konkurenceschopnosti. Výsledkem bylo po všech peripetiích přijatelné páté místo a slušný příděl bodů do tabulky. „V neděli naštěstí začalo pršet a radikálně se změnil charakter tratě, takže jsme i s výrazně nižší maximální rychlostí našeho auta mohli bojovat o přední příčky. „Erzety“ byly výrazně techničtější než včera a svezení jsme si začali užívat,“ hodnotil neděli Martin, který v konečném pořadí Mistrovství ČR v rally postoupil na sedmou pozici. Solidní výsledek však nedokázal zcela rozehnat pachuť nad závěrečným podnikem sezony. „Většinou jsem zvyklý být vděčný pořadatelům za každý kilometr tratě, ale v tomto případě tomu tak není. O časovém harmonogramu a úrovni cílové rampy kdesi v polích bez lidí snad taky nebudu hovořit. Abych ale jen nekritizoval pořadatele, našel jsem i pozitivní věci – chybějící „protikatovací“ zábrany mi zvedly náladu a mohl jsem si pořádně užít řezání zatáček. Otázkou ale je, jestli i toto v konečném důsledku není mínus ve vztahu k obcím.“

A jaké bylo hodnocení Jindřišky? „Jelikož letošní Příbram byla pro mě i Martina třetím pokusem o dojetí až na cílovou rampu, úkol byl jasný. Jak se ale zdálo hned od začátku, Příbram je pro nás asi zakletá. Bohužel, poprvé nás u fiesty pozlobila technika a už jsme mysleli, že nedojedeme ani do prvního servisu. V sobotu nám nebrala chuť do závodění jen veliká ztráta, ale i fakt, že rychlostní zkoušky byly až nebezpečně rychlé a spíše než o zručnost a umění pilota šlo o maximální rychlost vozu. V neděli se nám dařilo postupně stahovat ztrátu a taky charakteristika „erzet“ se nám líbila víc. To, že se po takové penalizaci dostaneme až na páté místo, bylo příjemným překvapením. Jsem moc ráda, že nás technika nezastavila úplně a my měli možnost se poprvé podívat na cílovou rampu Rally Příbram.“

Dodejme, že pro posádku Svarmetal Motorsportu ještě sezona nekončí. Jelikož mají našlápnuto k druhé pozici v celoročním hodnocení Poháru 2+, nebudou chybět ani na startu Bonver – Partr rally Vsetín, která se uskuteční v sobotu 15. října 2016.

Komentářů celkem: 6
7. 10. 2016 19:35
0 0
No, tak můj pohled na příbramskou rally je celkem opačný - mně chyběly protikatovací zábrany (mj. díky nim by i ty průměry byly nižší), páč třeba na tom hvožďanském okruhu se z asfaltové zatáčky stala šotolinová. Některé katy byly také dost hluboké a ne vždy se jim šlo vyhnout.

O tom, že je Příbram rovinatější soutěž, nemá cenu diskutovat. Osobně jsem třeba nepobral 200 metrovou rovinu na konci RZ1. Bez ní by se třeba druhý průjezd uskutečnil. Okruh (třetí RZ) moc sportovní stránky taky neměl, ale jinak jsem byl se zkouškami spokojený.
7. 10. 2016 20:44
0 0
Příbram jsem bohužel nejel,takže trať nemohu objektivně hodnotit,ale věta o ..průměrné rychlosti hodně nad 120 km/hod..... se nezakládá na pravdě,tenhle limit a podotýkám je to náš "tuzemský", ve světě je limit 130 km/hod., posádka ani jednou podle of.výsledků nepřekonala ...
7. 10. 2016 21:41
Upraveno 21:43
0 0
Tak to někde nastala chyba. Já jsem se pozastavil nad umístěním cílové rampy, prostě tato rally byla pořádána v polních podmínkách......
8. 10. 2016 08:31
0 0
Cíl - stopka 2.RZ: Hosnedl (R Clio 64):"Hrůza, furt v omezovači!", Budín (R Clio 65): "Co tam má za převodovku, já byl v pohodě!"
8. 10. 2016 12:14
0 0
Co naděláš, není clio jako clio smajlík
8. 10. 2016 22:35
0 0
vetsi letište co bylo v sobotu jsme nazažilismajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!