14. 10. 2016 14:41 − 1952× − 0

Pohlídalův seznam jak od pana Lorence

Jiří Pohlídal vylepšuje exTarabusovu micru, těší se na Vsetín a chystá překvapení na závěr sezóny.

Jiří Pohlídal letos kombinuje rally s automobilovými slalomy. Jeho závodním nářadím je Nissan Micra, se kterým kdysi začínal Jaromír Tarabus. A tenhle veterán se stále dobře drží. Po neuvěřitelných 18 letech dostal nové tlumiče, kvůli větším kolům se řeší jiná převodovka a Pohlídalův mentor Josef Sivík dokončuje stavbu nového motoru. A jeho svěřenec pošilhává po startu v Praze s atraktivním spolujezdcem.

Bonver Partr Rally Vsetín bude pátou rally, do které mladičký Pohlídal nastoupí. Vedle něj se opět posadí zkušený Vladimír Machoň a micra bude mít na dveřích startovní číslo 92, zatím nejnižší. Pokud tedy nepočítáme číslo 75, které vezla na exhibiční Star rally v rámci Barum Czech Rally Zlín.

Valašskou rally a Rally Vyškov jeli Pohlídal s Machoněm ještě v rámci Poháru mládeže. Pak jezdec oslavil osmnáctiny, a jak v nadsázce říká, přestal jezdit jen tak a začal závodit. První „ostrý“ výsledek si přivezl z Pačejova. Tím bylo čtvrté místo ve třídě 14, ve které startovalo osm a dokončilo šest posádek. „Na první dvě rychlostky jsme vzali špatné gumy, takže auto nedrželo podle představ. Ale od třetí RZ jsme nasadili velké tempo a do konce soutěže se posunuli ze 115. na 86. místo. Takže spokojenost veliká,“ liboval si Pohlídal.

To už mělo auto nové přední tlumiče HP Sporting. Ty původní, Tarabusovy proflexy, stejně nebylo možné zrepasovat, protože na ně už ani nejsou díly. „A když jsem zadní tlumiče poslal do HP, tak odtamtud volal borec, že by si je chtěl nechat, že tak staré HP už dlouho neviděl,“ vzpomíná s úsměvem Jiří Pohlídal. „Momentálně se kvůli přechodu z třináctipalcových hankooků na čtrnáctky od Pirelli řeší jiná převodovka, což znamená, že se musí dát i jiné brzdy, mám v plánu udělat opletené hadice, odstranit posilovač brzd, namontovat hydraulickou ruční brzdu, omezovač tlaku,“ jmenuje dále ve stylu pana Lorence z filmu Na samotě u lesa. „Taky mě strašně štve dlouhé řízení. A chci tvrdší uložení náprav a trubková ramena. Uvažujeme i nad výměnou oken za plexisklo, ale to nevíme, jestli nám nějak pomůže,“ dodává. Pro úplnost připomeňme, že péčí legendárního závodníka Josefa Bani Sivíka brzy micra dostane i nový motor.

Start na vsetínském rallysprintu by nemusel být v letošním roce poslední. Jiří Pohlídal by se velmi rád ukázal na Pražském rallysprintu, kde by mohl vézt velmi zajímavého spolujezdce. Ten je znám jako „huba nevymáchaná“ a autor velmi sledovaných kontroverzních videí na youtube.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!