17. 10. 2016 10:15 − 6879× − 17

V Katalánsku se rozdávaly pokuty a penalizace

Na závěrečných technických kontrolách včera po soutěži bylo docela veselo.

Na závěrečných technických kontrolách včera po soutěži V Katalánsku bylo docela veselo. Těžko říct, zda byl přítomen nějaký mimořádně horlivý komisař, ale našel rovnou dvě neshody, které museli řešit až sportovní komisaři.

V prvním případě se řešil problém s homologací vozu Fiesta R5 u vozu Frigyese Turána, který se v té době radoval z prvních stupních ve WRC2. Při rozborce vozu bylo zjištěno, že závěsy kol jsou těžší (!) než je uvedeno v homologaci (včetně 5% tolerance). Vpravo to bylo zhruba o 100 gramů, vlevo 30 gramů. Zástupce týmu k tomu uvedl, že je nakoupili od dodavatele a nikdo neřešil jejich váhu. Sportovní komisaři pak rozhodli takto – propad v celkové klasifikaci o 19 míst a o 5 míst v klasifikaci WRC2, což vyjádřili penalizací 25 minut. Jak k tomuto trestu došli asi nikdo netuší. Mimochodem, tahle penalizace dost pomohla Suninenovi, který se posunul na 4. místo WRC2 a má tak zase o kousek blíže k titulu.

Druhý problém byl nalezen u všech vozů Ford Fiesta R2T, kde se našel dodatečný chladící kanál k řídící jednotce. Tady je problém v článku, který určuje, co všechno lze upravit. A pokud to tam není, tak je to zakázané. Na to zástupce M-Sportu uvedl, že to tak je ve všech vozech od počátku, což je od Portugalska 2015. Proč na to někdo přišel až teď? Tento problém v homologací byl vyřešen pokutou 30 000 euro, kterou dostal M-Sport.

Opět se tak jasně ukazuje na to, že snad na každém autě se dá "něco" najít. A tresty se udělují podle čeho? Proč nebyly všechny vozy, které neodpovídají homologaci, vyloučeny ze soutěže? Proč pokutu nedostal i Turán, který evidentně neměl z těžších závěsů výhodu?

Komentářů celkem: 17
haq
17. 10. 2016 12:22
0 0
to je absurdní, za těžší díl tedy nevýhodu aplikovat penalizaci na výsledku a ne třeba peněžní pokutu...
17. 10. 2016 13:17
0 0
zase jeden a ten samej problém, debilní systém homologací, to aby si každej mechanik každej díl doslova převážil na lékarnický váze a změřil mikrometrem smajlík
17. 10. 2016 13:58
0 0
Věci jednoduché - malý aparát.
Věci komplikované - pořád málo lidí...

17. 10. 2016 14:20
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
17. 10. 2016 18:27
0 0
Původně napsal haq
to je absurdní, za těžší díl tedy nevýhodu aplikovat penalizaci na výsledku a ne třeba peněžní pokutu...

Jestli se dobře pamatuju, tak Prokop taky dostal penál za to, že na Myšáku měl, zkráceně, horší kotouče, než měl mít! Přesné detaily třeba doplní chodící encyklopedie Novej! smajlík
17. 10. 2016 19:15
0 0
Původně napsal starej pes

Jestli se dobře pamatuju, tak Prokop taky dostal penál za to, že na Myšáku měl, zkráceně, horší kotouče, než měl mít! Přesné detaily třeba doplní chodící encyklopedie Novej!

Mýlíš se, Prokop byl za to vyloučen, bylo to v Argentině 2009 http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=17&t=Martin-Prokop
17. 10. 2016 19:30
0 0
Už mi to kapku leze krkem.To jsou tam opravdu "debilové".Starší,,těžši díly i když mají homologaci se nesmí používat.A ještě se řeší že pravé 100dkg a levé 30dkg.No pánové nevím jak vy ,ale mi to začíná připomínat F1.Ještě k tomu chybí najít sterilní tratě aby nikdo nemohl podvádět a máme vymalováno.smajlík
17. 10. 2016 19:56
0 0
Původně napsal Shacki

Mýlíš se, Prokop byl za to vyloučen, bylo to v Argentině 2009 http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=17&t=Martin-Prokop

Ano. Byl jsem nepřesný. Proto jsem taky napsal, že upřesní Milan! Byl jsi rychlejší. Pro nás starý, je sedmiletý odstup na pamatování přesností dlouhá doba!smajlík
17. 10. 2016 22:39
0 0
A tak přišel MP v tom roce o unikátní možnost double - ne stejném roce být mistrem světa JWRC i PWC...
18. 10. 2016 03:17
0 0
Původně napsal haq
to je absurdní, za těžší díl tedy nevýhodu aplikovat penalizaci na výsledku a ne třeba peněžní pokutu...

V nevýhodě může být i výhoda. Je stabilnější a pevnější.
18. 10. 2016 06:46
0 0
Za mě je to smutné, člověk by rád (stejně jako u atletiky) aby ty závody, zápolení, atmosféru a výsledky , které sleduje, byly jen čistý sport, bez křivd, podvodů, dopingu a podobných doher u zeleného stolu, ale tak tomu není. Vzpomenu-li si na případy u Martina Semeráda, který byl vyloučen z tuším Wales rally po krásném výsledku a jak to krásně zapadlo do "scénáře" s výhodou pro horšího v soutěži, stejně jako u M-Sportu a tloušťky oken (to ale netuším kdy a kde a jestli vůbec), každopádně, vždy to kazí zážitek a uvažování nad tímto sportem a nemluvě o tom, že to beru z pohledu fanouška, pocity posádek a týmů musí být mnohonásobně silnější.
21. 10. 2016 00:57
0 0
Proč jsou nějaký homologace-no přece, aby se mohly porušovat. Proč jsou nějaký (mnohokrát taky "kvalitní") zákony-no aby se nemusely dodržovat. Hlavmě, že má připomínkyčlověk, co se tituluje "zakázaný prostor je prostě zakázaný"! Proč? Jen pro "poslušný blbce". MY si přece můžeme dělat, co se nám zlíbí! Každá fabrika má laboratoř, zkušebnu, která (pravda-někde možná namátkově, mnohde ovšem 100%) kontroluje, prověřuje kvalitu vstupních surovin, součástek. A Světovej mnohaletej tým v motorsportu je superfabrika!! Nevím, co se tady řeší. Když si to nepohlídají v M-Sportu, či ti dodavatelé, ať si to teď řeší mezi sebou!smajlík
21. 10. 2016 01:10
0 0
ElKubin [ 18.10.2016 06:46 ]: Sprinter se jen lehce "zhoupne" ve startovních blocích - ne, že zkusí startnout před výstřelem... a jde. Třeba klíďo na Olympiádě...a 4 roky dřiny, tuny železa, desítky kilometrů běhání, litry potu v háji... A nikdo se s nikým nebaví! Jen tady se pořád řeší...smajlík
21. 10. 2016 02:21
0 0
milín zase zmatlal pátý před devátý a jabka s hruškama, Tagaiův tým fakt nejni superfabrika a převažovat před namontováním závěsy kol s přesností na pár deka je prostě debilita, to je asi tak vše...
23. 10. 2016 21:35 Upraveno 21:44
0 0
Možná by pomohlo, napsat si na tu láhev -vypláchnout ústa, nepolikat! Tak strejdo, když už si hraješ(opět ovšem mylně se snahou manipulovat!) na Děda Vševěda, tak 2 kontrolní otázky: Otázka 1. V přesném strojírenství se měří: A) Laserem, mikrometrem, kalibry ad. B) Skládacím metrem dřevěným, C) Skládacím metrem plastovým, D) Násadou od smetáku Otázka 2.) Dodavatelem náhradních dílů pro soutěžní Fiesty je: A) M-Sport, B) M-Sport, C) M-Sport, D) M-Sport. Hodně zdraví a síly při přemýšlení!smajlík Jo a na gramy váží třeba i obyčejný digitální kuchyňský váhy za 3 stovky z marketu.smajlík
24. 10. 2016 11:21
0 0
1. a to fakt není to debilita, kupovat i závěsy u jednoho jedinýho monopolního výrobce, když by to dokázal každej druhej lepší zámečník v okolí?
2. opravdu musí bejt homologovanej úplně každej díl na autě?
3. jakou důkazní sílu by měla kuchyňská váha z marketu při reklamaci u dodavatele?
4. nejsem tvůj strejda, bo nemám blbých synovců
5. můj synovec by nikdy nenapsal "nepolikat"
24. 10. 2016 13:40
0 0
Každej druhej zámečník v okolí tutově nemá cejchovanou laboratorní váhu, ale jeho pani má určitě váhu v kuchyni. smajlík Vševěde, ano, vyjmenovaná slova by mi utéct neměla, to je ostuda! Nicméně, zase meleš ty svý klasický manipulativní bláboly. Tohle je WRC-nejvyšší liga v daným odvětví. Pro lepší zámečníky z okolí tady není místo, teda pokud nepůjdou pracovat do těch týmů. Ostatně, dej si na svůj pekáč díl, kterej ti udělá známej lepší zámečník a pak jeď na technickou. Určitě uspěješ. Všechno-i v běžným provozu je homologovaný, schválený výrobcem, zkušebnou, má prohlášení o shodě atd, Je úplně jedno, jak to nazveme. podstatný je to, že všechno musí být de-facto originál, musí mít přesně stanovený stejný vlastnosti, schválený(homologovaný). Tak co to pořád meleš za hlouposti o závadnosti homologací. Homologovaný(schválený) máš všechno kolem sebe! Udělej si svůj šampionát pro domalepy, zajisti si tratě-nejlíp u sebe na oplocený zahradě, kam nikoho jinýho nepustíš-leda by ti písemně potvrdil-že je to výhradně na jeho nebezpečí a nemusíš homologovat nic. Jinak jsou to pořád jen prázdný naivní kecy malýho kluka.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!