V Katalánsku se rozdávaly pokuty a penalizace
Na závěrečných technických kontrolách včera po soutěži V Katalánsku bylo docela veselo. Těžko říct, zda byl přítomen nějaký mimořádně horlivý komisař, ale našel rovnou dvě neshody, které museli řešit až sportovní komisaři.
V prvním případě se řešil problém s homologací vozu Fiesta R5 u vozu Frigyese Turána, který se v té době radoval z prvních stupních ve WRC2. Při rozborce vozu bylo zjištěno, že závěsy kol jsou těžší (!) než je uvedeno v homologaci (včetně 5% tolerance). Vpravo to bylo zhruba o 100 gramů, vlevo 30 gramů. Zástupce týmu k tomu uvedl, že je nakoupili od dodavatele a nikdo neřešil jejich váhu. Sportovní komisaři pak rozhodli takto – propad v celkové klasifikaci o 19 míst a o 5 míst v klasifikaci WRC2, což vyjádřili penalizací 25 minut. Jak k tomuto trestu došli asi nikdo netuší. Mimochodem, tahle penalizace dost pomohla Suninenovi, který se posunul na 4. místo WRC2 a má tak zase o kousek blíže k titulu.
Druhý problém byl nalezen u všech vozů Ford Fiesta R2T, kde se našel dodatečný chladící kanál k řídící jednotce. Tady je problém v článku, který určuje, co všechno lze upravit. A pokud to tam není, tak je to zakázané. Na to zástupce M-Sportu uvedl, že to tak je ve všech vozech od počátku, což je od Portugalska 2015. Proč na to někdo přišel až teď? Tento problém v homologací byl vyřešen pokutou 30 000 euro, kterou dostal M-Sport.
Opět se tak jasně ukazuje na to, že snad na každém autě se dá "něco" najít. A tresty se udělují podle čeho? Proč nebyly všechny vozy, které neodpovídají homologaci, vyloučeny ze soutěže? Proč pokutu nedostal i Turán, který evidentně neměl z těžších závěsů výhodu?
Věci komplikované - pořád málo lidí...
to je absurdní, za těžší díl tedy nevýhodu aplikovat penalizaci na výsledku a ne třeba peněžní pokutu...
Jestli se dobře pamatuju, tak Prokop taky dostal penál za to, že na Myšáku měl, zkráceně, horší kotouče, než měl mít! Přesné detaily třeba doplní chodící encyklopedie Novej!
Jestli se dobře pamatuju, tak Prokop taky dostal penál za to, že na Myšáku měl, zkráceně, horší kotouče, než měl mít! Přesné detaily třeba doplní chodící encyklopedie Novej!
Mýlíš se, Prokop byl za to vyloučen, bylo to v Argentině 2009 http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=17&t=Martin-Prokop
Mýlíš se, Prokop byl za to vyloučen, bylo to v Argentině 2009 http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=17&t=Martin-Prokop
Ano. Byl jsem nepřesný. Proto jsem taky napsal, že upřesní Milan! Byl jsi rychlejší. Pro nás starý, je sedmiletý odstup na pamatování přesností dlouhá doba!
to je absurdní, za těžší díl tedy nevýhodu aplikovat penalizaci na výsledku a ne třeba peněžní pokutu...
V nevýhodě může být i výhoda. Je stabilnější a pevnější.
2. opravdu musí bejt homologovanej úplně každej díl na autě?
3. jakou důkazní sílu by měla kuchyňská váha z marketu při reklamaci u dodavatele?
4. nejsem tvůj strejda, bo nemám blbých synovců
5. můj synovec by nikdy nenapsal "nepolikat"