Mäkinen: Finální podobu auta a týmu ukážeme v prosinci
Ve finském městě Puuppola pomalu, ale jistě finišují přípravy Yarisu WRC pro návrat Toyoty na kolbiště světové rally v příštím roce a finský server hs.fi dnes přinesl velký text věnovaný týmu a Tommimu Mäkinenovi a proto se pojďme na některé informace podívat blíže. Asi nejzajímavější informací je ta, že finální podoba Yarisu WRC bude odhalena 13. prosince, kdy se dozvíme i podobu jezdecké sestavy (i když jedno ze jmen by dle Mäkinenových slov mělo být známo o něco dříve). V mezičase se v rozličných lokalitách prohání prototypy vozu, které od počátku testovacího programu najezdily 12 000 kilometrů.
Poměrně zajímavý je příběh vzniku takovéhoto speciálu. Do Puuppoly dorazí karoserie Yarisu z výrobního závodu ve Francii a pro vůz WRC se využije pouze kastle oholená na plech, přední světla a zadní blinkry. Tři technici se následně pustí do stavby vozu, která jim zabere tři týdny, zatímco další inženýři pracují na návrhu dílů. Celkem má Tommi Mäkinen v Toyota Gazoo Racingu nějakou stovku zaměstnanců, z nichž je hned 70 Finů. "Na každé auto si nějaké dva tisíce součástek chystáme tady, zatímco velké celky jako motor a transmise pro nás dělají dodavatelé zvenčí," popisuje Tommi Mäkinen vznik Yarisů WRC.
Foto: Toyota Global Newsroom
Ačkoliv se zhruba před měsícem objevily informace o hotových kontraktech pro Juhu Häninena a Esapekku Lappiho, nic není definitivně a oficiálně hotovo, rozhodné datum je již zmiňovaný 13. prosinec. Jasné však je, že tým začne sezónu jen se dvěma vozy, avšak počínaje Korsikou bude nasazen i třetí exemplář. Ten by se pak časem mohl stát místem pro japonského jezdce, neboť Toyota má zájem, aby se časem do Yarisu posadil domácí pilot. Letos má pod svými křídly Tommi Mäkinen hned dva mladé Japonce, avšak jejich čas ještě nenastal: "Zatím nejsou připraveni. Japonci na to hledí optikou budoucnosti a nemusíme vše vyhrávat hned od začátku," říká Mäkinen.
Čtyřnásobný mistr světa dále přiznává, že letošní výběr jezdců byl ovlivněn platnými smlouvami pilotů u jiných týmů. "Jezdci mají smlouvy na delší dobu. Rok je krátká doba a za ni se nejde naučit a zvládnout vše, sám to znám ze své vlastní zkušenosti." Jak se tedy zdá, máme pořád ještě dva měsíce na to, abychom mohli spekulovat a jak zní zahraničními servery v posledních dnech, jedním z trojlístku jezdců Toyoty by mohl být i Mads Ostberg, jehož jméno začalo být s Toyota Team Finland (jak je někdy z legrace označován Mäkinenův tým kvůli počtu Finů) v poslední době často skloňováno.
Pepo, něco ve smyslu tohoto? http://images.wookmark.com/170100_honda-n-one-body-in-white.jpg
Spíš asi je ale myšleno "oholená" než "oholá", ne? A pak ještě chybí slovo "pro" ve větě "Na každé auto si nějaké dva tisíce součástek chystáme tady, zatímco velké celky jako motor a transmise PRO nás dělají dodavatelé zvenčí,". čus
Keep going, u r very good!