18. 10. 2016 10:41 − 7669× − 16

Juho Hänninen oficiálně potvrzen u Toyoty

Závodní tým TOYOTA GAZOO Racing dnes oznámil, že do MS 2017 bude nasazen Juho Hänninen s Kajem Lindströmem.

Závodní tým TOYOTA GAZOO Racing dnes oznámil, že do světového rallyového šampionátu FIA 2017 bude nasazen finský jezdec Juho Hänninen s kopilotem Kajem Lindströmem.

Závodní tým TOYOTA GAZOO Racing WRC pod vedením čtyřnásobného šampiona WRC Tommiho Mäkinena od počátku letošního roku usilovně pracuje na návratu do vrcholové soutěže. Během přípravy zajíždí a zkouší nový speciál Yaris WRC.

Juho Hänninen byl od počátku zapojený do intenzivního vývojového programu v roli oficiálního zkušebního jezdce. Nelze se tak ani divit, že byl zvolen jako pilot, jenž se ukáže v první sezóně světového rallyového šampionátu FIA WRC továrního týmu Toyoty. Juho Hänninen podepsal roční smlouvu s opcí na prodloužení po roce 2017.

Po zisku mistrovského titulu Intercontinental Rally Challenge (IRC) v roce 2010 dokázal Juho v roce 2011 vybojovat titul FIA S-WRC a rok poté ještě mistrovský titul v rámci evropského rallyového šampionátu. V letech 2013 a 2014 se úspěšně prosadil a dosáhl skvělých výsledků při různých příležitostech, např. na Rallye Švédsko, Rallye Polsko a Rallye Finsko. V roce 2017 bude nasazen jako tovární jezdec týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC společně s kopilotem Kajem Lindströmem.

„Je to opravdu splněný sen,“ poznamenal Juho Hänninen a dále se rozpovídal: „Nástup do továrního týmu s takovým potenciálem a na celou závodní sezónu považuji za ohromnou příležitost. Spolupracujeme již od samotného počátku, takže o to více mě to těší a motivuje. Yaris WRC je neuvěřitelný stroj. Nemohu se dočkat, až vyjedeme na Rallye Monte Carlo!“

Z angažmá Juha Hänninena má radost i Tommi Mäkinen, šéf týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC, jenž zdůraznil, že sezóna 2017 bude pro celý tým v první řadě otázkou sbírání zkušeností. „Juho byl od nástupu do týmu neuvěřitelně motivovaný a skvěle se zapojoval,“ uvedl Tommi Mäkinen a dodal: „Rovněž jasně pochopil, že to nemůžeme brát hlava nehlava a v sezóně 2017 se musíme se šampionátem sžít a především sbírat zkušenosti.“

„Se světovým rallyovým šampionátem má dost zkušeností a jsem si jistý, že když Yaris WRC vyvíjel od samotného počátku, sám tento vůz zná nejlépe. To vidím jako ideální kombinaci,“ vysvětlil angažmá finského jezdce Mäkinen a doplnil: „Pevně věřím, že celý tým udělá maximum pro to, aby všechna energie a tvrdá práce věnovaná tomuto projektu v posledních měsících vedla k úspěchu.“

Optimismus nad jmenovaným jezdcem neskrývá ani Koei Saga, hlavní manažer a technický ředitel projektu TOYOTA GAZOO Racing Factory a současně zástupce šéfa týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC. „Jsem nadšený, že v sezóně 2017 bude v týmu právě Juho. Vývoji vozu Yaris WRC se věnoval již od samotného počátku tohoto projektu. Těšíme se na naši spolupráci. Věřím, že co nejdříve vybojuje pódiové umístění a pomůže nám v našem úsilí vyrábět stále lepší automobily,“ řekl Saga.

Juho Hänninen
Datum narození: 25. července 1981 (35 let)
Národnost: Fin
Hlavní body kariéry:
• 2001: První rallye, SM Valvoline Rally (Finsko)
• 2006: První rallye WRC, Rallye Švédsko
• 2008: První vítězství, Rallye Rusko (Intercontinental Rally Challenge s vozem Peugeot 207 S2000)
• 2010: Zisk mistrovského titulu IRC (s vozem Škoda Fabia S2000)
• 2011: Zisk mistrovského titulu FIA SWRC (s vozem Škoda Fabia S2000)
• 2012: Zisk mistrovského titulu FIA ERC (s vozem Škoda Fabia S2000)

Statistiky WRC:
• Počet startů ve WRC: 43
• Bodový zisk: 54
• Vítězství v etapách: 3

Komentářů celkem: 16
18. 10. 2016 11:05
0 0
Myslím, že to bylo jasné již dlouho, když od počátku roku Juho objíždí seznamovačky na MS...
18. 10. 2016 11:16
0 0
Snažím se neúspěšně vygooglovat, co znamená Gazoo. Víte někdo?
18. 10. 2016 11:57
Upraveno 11:59
0 0
Původně napsal Raf
Snažím se neúspěšně vygooglovat, co znamená Gazoo. Víte někdo?


Pochází to z japonského gazo což znamená obraz / obrázek.
18. 10. 2016 12:45
0 0
Neni to náhodou nějaká divize co dělá sportovní úpravy Toyoty?
18. 10. 2016 13:23
0 0
Toyota Gazzo je něco jako Fiat Abarth, maj na svědomí auta na okruhy atd. Prostě japonská divize jejich motorsportu, ale není to přímo Toyota motorsport, ta sídlí v Kolíně a dělala např. F1, starší rallye auta atd.... Aspoň tak nějak sem to dokázal pogooglit no.... smajlík
Juho dobře, zase tak starý ještě není, třeba překvapí když to pojede. Fakt se už těšim na Monte...
18. 10. 2016 13:54
Upraveno 13:54
0 0
Gazoo je sponzor, stejně jako v názvu Toyoty WEC týmu.
18. 10. 2016 15:47
0 0
Jak píše James_Wolf gazoo má japonskou symboliku, jenom malý souhrn světových aktivit Toyoty v motorsportu. Toyota motorsport v Kolíně - WEC,GT 86 a počáteční vývoj Yarise WRC. Toyota Gazoo Racing South Africa - Dakkar - Hilux, speciály S2000 a určitě bude nějaká divize i v samotném Japonsku.
18. 10. 2016 16:33
0 0
to i Kopejda je o rok mladší, ale asi by na šoto nezajel co Juho...každopádně bych ho rád ještě viděl ve WRC
18. 10. 2016 16:41
0 0
Jinak gazoo.com je víceméně stránka, která propojila Toyotu se svojí dealerskou sítí a poskytovala informace o nových i ojetých vozech + nějaké další služby. A když Toyota chtěla spojit všechny divize motorsportu po světě dohromady v něco jednotného, protože v tom měli hroznej bordel, možná právě ze symboliky se gazoo nabízelo.
18. 10. 2016 16:55
Upraveno 17:05
0 0
Mě to přijde vždycky úsměvné odepisovat sportovce neatletických disciplín po třicítce. V 35 letech měl Loeb před sebou ještě 4 tituly mistra světa a ve 40 si Kim Collins vylepšuje osobáky na 100m zas o něco hloub pod 10s. Pokud se v tomhle věku dá špičkově provozovat atletika, tak nevím co přesně za problém má mít člověk v rally. Statisticky se o nějaké procento prodlužuje rychlost reakce, ale u trénovaných lidí to bude asi poněkud posunuté. V opačném případě jsou za zenitem všichni zhruba po 13. roku věku smajlík No a zrovna japonce, pro které je seniorita posvátná, Juha asi jen tak neodepíšou do důchodu, pro ně je to ještě zajíc smajlík
18. 10. 2016 17:23
0 0
Původně napsal Zajda
Mě to přijde vždycky úsměvné odepisovat sportovce neatletických disciplín po třicítce.
Řekl bych, že v rally nejde ani tak o fyzičku, ale o jiné věci. Musíš na to mít hlavu, musíš chtít úplně naplno a hlavně - kdo nic nezajel do 35 let, těžko něco zajede potom. Opačně je to třeba u Ostberga, kterému sice bylo jen 29, ale působí trochu vyčpěle.
18. 10. 2016 17:34
Upraveno 17:39
0 0
Původně napsal Shacki
kdo nic nezajel do 35 let, těžko něco zajede potom.
S tím bych souhlasil, pokud by strašil pátou kompletní sezónu ve WRC a nic z toho. Zatím má za sebou díky střídání jezdců dalo by se říct půlsezonu se syrovým Hnojdé, kterému v té úvodní verzi pokud si dobře vybavuju ráda upadávala kola (ač si nevzpomínám koho to kdy přesně postihlo) smajlík Jinak s Fabií vyhrál vpodstatě co mohl.
18. 10. 2016 20:37
0 0
S věkem se posunuje i hranice "pudu sebezáchovy" což v atletice jistě taky asi moc neřeší... smajlík
18. 10. 2016 22:18
0 0
Původně napsal Wladimeer
S věkem se posunuje i hranice "pudu sebezáchovy" což v atletice jistě taky asi moc neřeší...


No ale to nebude zrovna Juhuv problém, ten tu hranici má posunutou slušně smajlík
18. 10. 2016 22:29
0 0
Mám radost. Juho je něco jako Meeke, i věkově i povahově. A s množstvím natestovaných kilometrů bude asi na auto už zvyklej, jen s méně zkušenostmi, který snad rychle nabere. Důležitý je, že ten jeden rok má jistej a šance na druhej je reálná.
21. 10. 2016 00:24
0 0
Juho-supertestman, řada úspěchů, myslím, že zkušeností má na rozdávání. U H. viděl velkou(asi poslední) šanci-kola sice ráda padala, mnohdy i jeho přispěním. Ta motivace byla až moc. Není to náhoda, že dostal ještě jednu "poslední šanci". Je to jen na něm. Je zase o něco starší a zkušenější. Auto zná, tak pokud nebude chtít být na bedně hned, má dobré vyhlídky. Držím palce!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!