Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 10. 2016 21:27 − 8586× − 20

Nadějné vyhlídky Elfyna Evanse? Nikoliv…

Elfyn Evans a jeho kariéra v MS nyní zřejmě visí na vlásku, protože mladý Welšan odřekl start na domácím podniku WRC.

Letos byl Elfyn Evans "uklizen" v rámci M-Sportu z vozu WRC do Fiesty R5, za jejímž volantem bojuje o titul ve WRC2. Poslední start absolvoval na Korsice, kde zvítězil, avšak tento podnik může být také jeho posledním. Minimálně letos. Protože jak dnes informuje server autosport.com, mladý Welšan nebude startovat ve Walesu, kde získal přihlášku jako odměnu za vítězství v BRC. Tím se také může poodhalovat Evansova budoucnost, protože již dříve se nechal slyšet, že startovat na domácím podniku MS bude jen tehdy, pokud by se rýsovala reálná šance na zajištění smlouvy pro příští sezónu.

"Vypadá to spíše, že se neukážeme. Byla by škoda zůstat sedět doma, ale odstartovat jsme chtěli za určitých podmínek," popisuje britskému serveru Elfyn Evans a pokračuje, "myslím si, že jsem ukázal, co umím a čeho je schopný vůz R5. Ale teď pro mě nastal čas k návratu do vozu WRC. To je jediná možnost. Myslím, že nelze říct, že by mi tato sezóna přinesla nějaké plusy. Vím, že jsem o hodně rychlejší než někteří jezdci nyní sedící ve vozech WRC. Pořád mám na příští rok nějaké možnosti, běží nějaká jednání, takže pořád je šance, že mě příští rok uvidíte. Ale právě teď není nic potvrzené."


Foto: Red Bull Content Pool

Spolu s tím, jak jednotlivé týmy v MS oznamují své jezdecké sestavy, zůstaly pro Elfyna Evanse v podstatě dvě možnosti, kde se může ve voze WRC uplatnit. A těmi je jednak jeho současný zaměstnavatel M-Sport a pak Toyota. U britského týmu je jistí jen Erik Camilli a k němu se čeká další jméno až jména, přičemž velkou pravděpodobnost návratu má Ott Tänak, který letos jezdil pod hlavičkou DMack WRT. Autosportu k tomu řekl zdroj z M-Sportu: "Samozřejmě, že Ott je příští rok zpět v týmu. Říkalo se hodně kravin o tom, že Ott jde k Toyotě nebo někam jinak, ale nic z toho se nekoná. Zaznamenali jste, kolik toho Ott natestoval s novým vozem? Malcolm by jej do něj na tak dlouho neposadil, kdyby jej nechtěl příští rok angažovat. Ott bude zpět a bude s náma příští rok vyhrávat," uzavírá optimisticky zdroj z M-Sportu.

Tím, kdo v prototypu Fiesty WRC 2017 zatím neseděl je i Mads Ostberg, který však nadále zůstává ohledně budoucnosti optimistou. "Ve skutečnosti máme tři možnosti, ale jednu z nich jsme už vyřadili. Nemohu vám sdělit podrobnosti nabídek, ale co vám mohu říci už teď je, že Mads bude v šampionátu i v příštím roce," dodal s Ostbergově budoucnosti jeho otec Morten.

Komentářů celkem: 20
19. 10. 2016 21:351 Upraveno 21:38
0 0
Teda loni jsem tu "rošádu" s Camillim chápal jak prosadit novou evoluci Fiesty R5 a zpropagovat to auto ve WRC2 špičkovým jezdcem. Ale proč má Camilli stále přednost, to už moc nechápu. Evans rozhodně patří do první ligy a nejen Camilli jsou podlě mě horší volby než on (Ostberg, Hanninen..)
19. 10. 2016 22:032
0 0
slova jsou zbytečná, nechám to na jedněch Švédech smajlík https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0
19. 10. 2016 22:363
0 0
Původně napsal Vojtech.Elias
Teda loni jsem tu "rošádu" s Camillim chápal jak prosadit novou evoluci Fiesty R5 a zpropagovat to auto ve WRC2 špičkovým jezdcem. Ale proč má Camilli stále přednost, to už moc nechápu. Evans rozhodně patří do první ligy a nejen Camil...

A co třeba možnost přinést nemalé finance(Camilli)?Wilson je setsakra dobrý obchodník.
20. 10. 2016 06:134
0 0
Původně napsal hujer

A co třeba možnost přinést nemalé finance(Camilli)?Wilson je setsakra dobrý obchodník.

Bojím se že Malcolm dělá chybu, jak letos, sice mají velký rozpočet díky Camillimu a Ostbergovi, ale jedinné výsledky zajel Ott pod DMackem. Aby Malcolmovi Evans neutekl ke konkurenci. Těžko říct jak to může dopadnout. Ale já bych rád viděl dvojici Tannak a Evans u M-Sportu.
20. 10. 2016 07:475
0 0
Tak pokud Ott půjde k M-Sportu, tak by po něm mohlo zůstat místo u Dmacku
20. 10. 2016 10:236
0 0
Ano, peníze jsou asi jediný logický důvod, proč by měl Camilli dostat přednost před Evansem, ostatně i podle toho vypadá jejich letošní sestava.
20. 10. 2016 10:487
0 0
Idealní do sestavy Toyoty. Mladý střelec (neseveřan) a zkušený Hanninen.
IMP
20. 10. 2016 11:268
0 0
Camilli nasypal na 2 sezóny bambilión, takže ještě rok tam prostě musí v tom M- Sportu býti. Otsberg...netestuje WRC 2017, takže z toho plyne Toyota. Evans...buď Dmack za Otta, nebo Wilson mu zaplatí R5 na další sezónu, a po sezóně jde vedle Otta. Wilson je hlavně obchodník a potřebuje R5 propagovat, reklama je potřeba a pokud Evans dokáže Škodu porážet, tak je naprosto jasné, že ten, co se bude rozhodovat, jestli Škodu, nebo Ford, tak si koupí Ford a o tom to celé je.
20. 10. 2016 12:029
0 0
Původně napsal IMP
Camilli nasypal na 2 sezóny bambilión, takže ještě rok tam prostě musí v tom M- Sportu býti. Otsberg...netestuje WRC 2017, takže z toho plyne Toyota. Evans...buď Dmack za Otta, nebo Wilson mu zaplatí R5 na další sezónu, a po sezóně jde vedle Ot...


K Tvé poslední větě bych rád napsal BINGO; má to však jedno ale - za volantem Fiesty R5 sedí neprovnatelně lepší jezdec než kdy seděl za volantem Fabie R5 (testy nepočítám). Honza je výborný, ale na Elfyna (bohužel) nemá. A myslím si, že ten kdo v týmech rozhoduje jaké auto koupit, tak toto určitě ví.
20. 10. 2016 12:2410 Upraveno 12:25
0 0
Původně napsal nokian


za volantem Fiesty R5 sedí neprovnatelně lepší jezdec než kdy seděl za volantem Fabie R5 (testy nepočítám).

Celkem odvážné tvrzení, když si vybavím Lappiho, u Kopejdy pak hlavně jeho dovednosti na asfaltu, tam si myslím se může Evansovi klidně rovnat smajlík
20. 10. 2016 12:5811
0 0
Fakt je ten že by si Elfyn WRC zasloužil..
No nezbývá než doufat a držet palce..
20. 10. 2016 13:4012
0 0
ach jo...chtěl bych zase jednou vidět M-sport někde na stupních vítězů. Tak snad Ottík bude ve formě. Ale s Camillim to určitě bude horší...
20. 10. 2016 15:0713
0 0
Jestli to chapu dobre tak Evans protestuje ze nepojede ve Walesu, pokud ho Malcolm neda zpet do WRC, protoze WRC2 proste pro nej neni, i kdyz chapu jak to myslite s tim ze Evans propaguje R5 na spickove urovni pro potencialni zakazniky smajlík
20. 10. 2016 15:4614
0 0
Taky jsem to tak pochopil, a nezdá se mi to moc moudré smajlík
20. 10. 2016 17:0415
0 0
Do Toyoty asi tiež nepôjde na začiatku majú mať len dve autá a v nich bude Juho a v tom druho Lappi do tretieho v priebehu roku že vraj nejaký Japončík.
Za M-Sport Tanak a Camili.
V priebehu roku sa písalo že Dmack chce buď obúvať M-Sport (čo podla mna neklaplo ked testujú na Michelinoch ) alebo búdú mať vlastný tým o dvoch autách no a podla mňa v nich budú sedieť Ostberg a práve Evans
20. 10. 2016 17:3816
0 0
Puťo, no z toho, co nedávno říkal Mäkinen to nevypadá, že by 2017 nějakého Japonce nasadil. Ti dva jeho - Arai a Katsuta na to, zatím, nemaj a nikdo jiný se moc nerýsuje. Osobně bych si tipl, že to příští rok objedou Evropani (rozumněj seveřani) a pak se ukáže
20. 10. 2016 18:1017
0 0
Málokterý jezdec má hned první sezonu úspěšnou ,takže až za rok by se měl Camilli hodnotit.
20. 10. 2016 21:4718
0 0
Ať už jde s Camillim někam! Kdyby to byl alespoň mladý jezdec :-/ Jinak, kdysi se tu psalo, že DMACK má velké ambice, takže bych viděl Evanse tam. A co se týče Toyoty, řekl bych, že až budou mít třetí auto, posadí do něj Suninena, myslím, že ho mají podepsaného, je to mladý talent, navíc Fin. A už se těším, kdy zaťuká na vrátka MS Kalle Rovanpera smajlík
21. 10. 2016 14:0519
0 0
Camilli říkal, že s M-Sportem mají "projekt" na dva roky a domluvu, že z něj Wilson udělá pilota Světové třídy, nebo tak nějak... Za to prý převeliký budget. Takže Kamil asi jistý!
22. 10. 2016 16:5820
0 0
Tak věk nehraje tolik roli, spíš zkušenosti a ty Camilli prostě musí teprve sbírat....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!