Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 10. 2016 09:20 − 1907× − 0

Stéphane Lefebvre se ve Walesu vrací za volant DS3

Francouzský jezdec zakončil Německou rally velmi nepříjemnou havárií, avšak ve Walesu bude zpět v kokpitu DS3 WRC.

Největší havárii letošní sezóny má na svém kontě Stéphane Lefebvre, který nepříjemně havaroval na RZ10 Německé rally a kvůli zraněním od té doby na tratích MS absentoval. V mezičase získal mladý Francouz smlouvu s Citroen racing a v následujících dvou letech má jistotu startů ve světovém šampionátu s C3 WRC. Při nadcházející Wales rally, která bude předposledním podnikem, kde budou hrát prim současné vozy WRC, se Lefebvre vrátí na tratě, avšak po jeho boku nebude sedět obvyklý Gabin Moreau, jenž stále doléčuje následky Německé rally, ale navigovat jej bude Gilles de Turckheim, jenž má s rallysportem na francouzské úrovni dlouholeté zkušenosti a v roce 2015 usedl při testech po bok Sébastiena Ogiera.

Dvojice Lefebvre – de Turckheim spolu odjela již seznamovačky v Katalánsku, nyní ji tedy čeká ostrý start a jak říká Stéphane Lefebvre, nový spolujezdec je náhradníkem do doby, než se doléčí Gabin Moreau. "Je skvělé být dva měsíce po Německé rally zpět v autě. Wales bude důležitá soutěž hned ze dvou důvodů, jednak jak rychle se dostanu zpět do tempa a taky půjde o získávání zkušeností pro rok 2017. Po mé pravici bude až do Gabinova uzdravení sedět Gilles de Turckheim, se kterým jsme odjeli seznamovačky v Katalánsku a tím jsme se dobře připravili na nadcházející Wales," říká Stéphane Lefebvre.

"Cítím se připravený na 100 % a Wales je rally, kterou mám opravdu rád a při mých dvou minulých startech se čtyřkolkou jsem tu ukázal mé schopnosti v obtížných podmínkách. Vzpomínám, jak jsem tu jel po tmě a za deště mou první šotolinovou zkoušku a moc se mi to líbilo," vyznává se ze své náklonnosti k Wales rally Stéphane Lefebvre a dodává, "na první pohled rychlostky nevypadají náročně, vyznívají jako rovinky prokládané více či méně rozbahněnými zatáčkami. V závodě si pak uvědomíte, že vše se odehrává mnohem rychleji a že auto ne vždy brzdí tak, jak byste chtěli. Musíte proto číst povrch, abyste zůstali na trati a nešli přes limit. Tímhle charakterem jsou welšské tratě svým způsobem podobné těm, co znám ze severu Francie, ale tady se jede na šotolině."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!