Redakce - eWRC.cz
23. 10. 2016 16:11 − 1852× − 1

Jiří Hladík s Veronikou Ščotkovou opět vítězí!

Pro Jiřího nejvzdálenější a pro Veroniku doslova domácí Rally Vsetín byla úspěšnou tečkou za letošní sezónou.

Pro Jiřího nejvzdálenější a pro Veroniku doslova domácí Rally Vsetín byla úspěšnou tečkou této letos nově složené česko-valašské posádky.

Jirko, po odstoupení na Rally Pačejov nebyla vaše pozice v celkovém hodnocení nejlepší, jak probíhala příprava na Vsetín?

Nejlepší nebyla, ale pořád se dalo vyhrát. To jsme ovšem netušili, jak se otřese kalendář závodů. V první řadě jsme museli sehnat novou převodovku, což se povedlo díky společnosti Kalmar Motorsport, která nám vyšla maximálně vstříc, a my za tuto pomoc velice děkujeme. Celé auto prošlo kompletní kontrolou, kterou zakončil test na novém polygonu u nás v Hradci Králové.

Před vsetínskou rally jsme už věděli, že došlo ke zrušení Jeseníků a Most bude pouze exhibice bez přidělení bodů. Tím pádem byl boj o první místo vyřešen, protože body na vítězství už nebylo kde získat. Je na čase, aby se odpovědné osoby už konečně přestaly plácat po zádech a začaly nastalou situaci řešit. Přesvědčovat okolí, jak se všechno daří a přitom realita je zcela evidentně opačná, prostě není dobře. Například v roce 2008 jsme startovali v kompletním seriálu Mistrovství České Republiky ve sprintrally, kde bylo vypsáno devět závodů, a všechny se odjeli. Nyní máme druhým rokem rallysprintsérii a počet bodovaných podniků se rovná čtyřem. Tady se prostě něco nepovedlo a nemyslím si, že by bylo ostudou odpovědných orgánů toto přiznat a vrátit se k původnímu, FUNGUJÍCÍMU, formátu MČR ve sprintrally. Pokud jde řídícím složkám opravdu o sport, tak v tom nevidím problém. Nikdo si nemusí sypat popel na hlavu, stačí jenom říct, zkusili jsme to, nevyšlo to, pojďme se vrátit k tomu, co funguje.

Na první místo už nebylo možné dosáhnout, mělo vlastně smysl na Vsetín jezdit?

Určitě ano. Jednak máme smlouvu na všechny podniky, za druhé po nás partneři chtějí výsledky, a kdybychom na Vsetíně vyhráli, celkové druhé místo, při počtu bodovaných závodů, nakonec není špatným výsledkem. No a konečně za třetí měl letos Vsetín nádherné tratě, na kterých jsem nikdy nejel. V minulosti jsem tady startoval dvakrát, ale tahle trať byla vážně krásná. Pořadatelům patří velký dík. Celkový dojem bohužel kazí servisní zóna. Nicméně pokud není vhodnější prostor, tak se nedá nic dělat.

Pokud jste pro zisk druhého místa v celkovém hodnocení museli zvítězit, cítili jste se pod tlakem?

Možná to bude znít divně, protože nemáme WRC, ani erpětku, ale ono to je úplně jedno – prostě závodíme a tlak jsme určitě cítili oba. Měli jsme strategii, která fungovala. Chtěli jsme vyhrát všechny rychlostní testy a pochopitelně třídu 14. Tomu jsme museli naši jízdu podřídit, takže jsme prodávali rozbité úseky hrozící defektem, nevytáčeli motor do světla a snažili se jet svižně a bez krizí dopředu. Před poslední rundou už nebylo moc co řešit. Swiftík začal trochu zlobit, takže jsme RZ 7 v klidu projeli a to samé jsem měl v plánu i na poslední vložku. Při dlouhém přejezdu na poslední test se mi to ale rozleželo v hlavě, a výsledkem bylo, že to uděláme přesně naopak a necháme v samém závěru swiftíka vycenit zuby. Byl z toho pěkný čas, kdy jsme za sebou nechali například všechny cupové adamy a další silnější auta.

A nejenom to. V součtu časů byste zvítězili ve třídě i v absolutním pořadí v MČR historických automobilů! Neláká vás návrat do historiků, když s ním startujete?

To určitě potěší. Obzvlášť, když porazíte nadupanou emtrojku, kterou jsem osobně tipoval na vítěze v absolutním pořadí. Ovšem na to, abychom mohli odpovídajícím způsobem srovnávat naše časy a dalších historiků, tak bychom museli startovat v jejich poli.

Já bych se návratu nebránil, ale někoho z našich partnerů by to muselo zajímat natolik, aby podstatně zvýšené náklady zaplatil, a to se zatím nestalo. Vidí nás raději startovat v hlavním poli a ne na jeho konci, což plně chápu. V tomto případě souhlasím s názorem pana Tenkla, který tvrdí, že i historici by měli startovat v pořadí podle dosahovaných výsledků.

Z vašeho polepu na bocích vozu ve Vsetíně je patrné, že vás zaujala i letošní volba prezidenta AČR…

To ani ne. Nás spíš zaujalo to, jakým způsobem se vede volební kampaň. Debatuje se pouze o dvou kandidátech a my jsme tímto chtěli dát najevo, že nejsou jenom dva. Pan Michla si pamatuji ze závodů ještě jako kluk a jsem přesvědčen, že právě on by se měl stát prezidentem AČR. Těch důvodů je mnoho a jeho vynikající výsledky v motoristickém sportu snad není třeba zmiňovat.

Chci podotknout, že tato podpora byla provedena na naše náklady a bezplatně. Je nám jasné, kdo s největší pravděpodobností vyhraje. Chápu i to, že nám to nejspíš zavře dveře k finančnímu příspěvku od AČR, ale ten jsme stejně nikdy nedostali, takže se stane maximálně to, že ho opět nedostaneme. Ale i tak nám stojí za to, podpořit kandidáta, který je podle nás na funkci prezidenta AČR tím nejlepším.

Letos je tedy dobojováno, kde a v čem vás uvidíme příští rok?

To je zatím ve hvězdách. Pokud by přišla nějaká smysluplná nabídka od fungujícího týmu, tak ji určitě zvážíme. Pokud ne, tak zůstaneme u stávající techniky a já se moc rád budu dál v přátelské atmosféře potkávat s panem Jindřichem Štolfou, Zdeňkem Hawlem nebo s Martinem Patákem a Pavlem Malaníkem, kterým se sluší pogratulovat za zisk prvního místa. Kluci ukázali rychlost i spolehlivost, která nakonec rozhodla a celý jejich tým si titul určitě zaslouží.

Pro nás ještě letos dobojováno není. Čeká nás start na jedné velice prestižní akci, na kterou se pečlivě připravujeme, a celý tým se na ni moc těší. Která to bude? Nechte se překvapit, vše bude oznámeno včas.

Foto: Martin Plesník, rallyservice.cz, Václav Pospíšil

Komentářů celkem: 1
23. 10. 2016 17:35
0 0
smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!