23. 10. 2016 22:10 − 2656× − 0

Rallye International du Valais – komentář

Největší motoristická akce ve Švýcarsku se o víkendu odjela na cestách v okolí Martigny a Sionu.

Největší motoristická akce ve Švýcarsku odehrávající se na krásných horských silnicích, jejíž trať je protkaná i několika atraktivními šotolinovými pasážemi, se o víkendu odjela v okolí Martigny a Sionu. V kalendáři evropského šampionátu na tuto kvalitní soutěž bohužel nezbylo místo a stala se pouze náhradním podnikem. Vzhledem k bídnému stavu mistrovství to ale organizátory nemuselo zas tak tížit. Ze zahraničí přijeli pořádně zavařit domácím borcům tři jezdci. Svou vicemistrovskou Škodu Fabia R5 dovezl do švýcarských hor Jan Černý a s Fordem Fiesta R5 pak soutěžil belgický veterán Pieter Tsjoen. Jednoznačně největší atrakcí však byl druhý start Itala Fabia Andolfiho s novotou vonícím Hyundaiem i20 R5. Druhý takový speciál si pro start ve Valais nechal z belgického First Motorsportu dovézt Olivier Burri.

Nestor švýcarských tratí a několikanásobný vítěz Valais ve svých 53 letech přeci jen už nemá takovou rychlost jako o dvě dekády mladší konkurenti. Vloni ještě s Citroënem DS3 RRC dokázal vystoupat na pódium, ale letos s i20 R5 začal až čtvrtým nejrychlejším časem. Ze čtvrtého místa ale už v RZ 3 spadnul na sedmé. Když v posledním testu soutěže zkusil zaútočit na šestého Tsjoena, svůj Hyundai rozbil. Skvělý výkon v konkurenci nejmodernějších speciálů R5 předváděl s Peugeotem 207 Super 2000 Florian Gonon. Na dvě druhá místa z nedávné minulosti soutěže sice tentokrát navázat nedokázal, ale držel se na parádní čtvrté příčce. Pascal Perroud pilotující Ford Fiesta R5 si ale na jeho pozici dělal zálusk a měl k tomu dobré předpoklady, před závěrečným testem zaostával jen o 1,8 sekundy. Gonona bohužel v závěrečných pětadvaceti kilometrech zradila jedna z gum. Defekt jej stál skoro čtyři a půl minuty a místo udržení čtvrté pozice se musel smířit jen s osmou.

Teď už ale svou pozornost zaměřme na atraktivní boje o pódiová umístění. První nejrychlejší čas v pátek dopoledne zaznamenal už jistý švýcarský mistr Sébastien Carron, který do rally nastoupil s Fordem Fiesta R5. Andolfi za ním zaostal jen o půl sekundy, ale už v druhém testu zaútočil druhý zahraniční host Černý. Se Škodou Fabia R5 nadělil Carronovi 3,1 vteřiny a dotáhnul se těsně za jeho záda. Ve třetí a čtvrté zkoušce český pilot bohužel takovou rychlost nepředvedl, ale v pátém testu opět zajel nejrychleji. Vedoucí Carron mu však mezitím ujel o skoro dvacet vteřin. Andolfi v první sekci jezdci Fordu také nestíhal a ještě se v pátém testu přetočil. Do odpolední části první etapy ovšem nastoupil ve velkém stylu, vyhrál všechny čtyři zkoušky a dotáhnul se 11 sekund za Carrona. Černý naopak už žádné dílčí vítězství nezaznamenal a musel se začít obávat o své třetí místo. Těsně za něho se totiž dotáhnul švýcarský junior debutující ve čtyřkolce Jérémie Toedtli. Oba jezdce Fabií R5 po první etapě dělily pouhé čtyři desetinky. V sobotu hned ráno si své pořadí prohodili, ale v RZ 12 se zpátky dopředu vrátil Černý a svou pozici si před Toedtlim udržel až do cíle. Na pódium se nakonec ale vešli oba. Andolfi druhou etapu začal pátým nejrychlejším časem v řadě a svůj odstup už snížil na pouhých 2,9 sekundy. Následující třiatřicetikilometrový úsek Les Cols se mu však stal osudným, když na šotolinové pasáži svůj Hyundai rozbil a musel předčasně vzdát. Svůj první triumf v Rallye International du Valais tak letos vybojoval domácí Carron.

Výsledky Rallye International du Valais 2016

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!